| Forfatter |
|
Marantz123 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 30 Oktober 2010 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken forstæker er bedst, Marantz PM-50 eller sony-f220 står og kan bytte med den og ved ik hva jeg skal vælge da jeg ik
ved hvilken en der der bedst
vil være glad hvis nogle kunne hjælpe
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 30 Oktober 2010 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror marantz'en lyder bedst af de to, men de er jo ikke helt nye, så du skulle måske nok lade det komme an på hvilken der er mest velfungerende. Du skal få dem sat til et par højttalere, og se om de virker, og så kan det være det gir' sig selv
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 30 Oktober 2010 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor lave 2 indlæg om den samme forstærker?
madmax
|
| Til top |
|
| |
Marantz123 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ny aner ik så meget om det og ved ik det virker bare mere overskuligt at have det sådan
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er som Fredmaranz skriver, materialet der spilles med har meget at sige hvor hurtigt man når højttalerens grænse. Musik,der er hårdt komprimeret virker mere som en konstant tone, hvor musik med stor dynamik faktisk kan spilles ret højt uden fare for højttaleren så længe forstærkeren er større end hvad højttaleren kan tåle. Husk også lige, at en masse alkohol får ørenes forvrængings tærskel til stige, så man kan spille højere før man opfatter den klipning en overstyret forstærker er ved at aflive ens kære højttalere.
Hygge hejsa sa  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Marantz123 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså de begge 2 er meget velfungerende og der er ik noget i vejen med dem, så aner ik helt hvad der er bedst :S
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyt først til den ene - og lyt derefter til den anden. Så skal du finde ud hvilken du bedst kan lidt at betjene - og kan du ikke tage en beslutning på denne baggrund, så ...træk lod eller smid dem på en vægt - og tag den tungeste. Lytter du til LP-plader, så kunne vinderen jo være den, som har en indbygget RIAA (grammofon-indgang + tilhørende kredsløb)? ( der skal i så fald være to bøsninger på bagsiden, hvor der står "phono" - og en indstilling på forsiden, hvor der står "phono" ligeså.
Jeg tror, at du selv skal tage den beslutning, for ingen her kan fortælle, hvad der er den bedste, da det kun er dig selv der kan afgøre det.
Måske venter du på, at én eller anden kommer og siger de forløsende ord og svinger dommen over enten den ene eller den anden - men det vil være en dum gerning.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
Marantz123 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|