Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 18:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forlslag til anlæg ønskes (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bonogo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Hej med Jer,

Måske I kunne være behjælpelige med forslag til anlæg.

Jeg søger:

et anlæg der kun skal bruges til at spille musik. Det skal stå i min stue, så det skal også være pænt/enkelt at se på.

Prisleje ca 13-15.000

Det skal bestå af:

Forstærker( måske effektforstærker+forforstærker)/cdafspiller samt 2 højtalere.

Designmæssigt går jeg efter noget enkelt, (udseendemæssigt kan jeg godt lide Holfi, men det har jeg aldrig hørt spille samt NAD synes jeg også godt om. Jeg har i forvejen NAD surround forstærker til min hjemmebio).

Jeg glæder mig til at høre Jeres forslag, og måske også i hvilke butikker produkterne handles (helst storkøbenhavn).

Til top Vis bonogo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bonogo

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Tjaa - hvis du kan lide Holfis design, så tag ud i Hifiklubben og lån noget med hjem. Integra 8 og den mindste CD (ka ik lige huske navnet) burde kunne gøre det. Vel at mærke hvis du er frisk på at købe brugt. Ellers får du ikke meget luft i budgettet til ht hvis du købe det setup fra ny.

Ellers er der jo en milliard forskellig muligheder, så du må nok lidt rundt og lytte de forskellig butikker i KBh (der er rigeligt) - Nogle bud kunne da være primare, arcam, densen, holfi, NAD, osv osv osvosv - alt afhængigt af hvilken lyd du ønsker.

Hvis du er frisk på det, vil jeg anbefale at købe brugt, da du så får VÆSENTLIGT mere for pengene. Til gengæld bliver man mere forvirret undervejs.

MVH Obi.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Vælger du NAD og det kan sagtens, så får du en mellemklasse-CD (541) og forstærkeren (341???) plus 2 højttalere af f.eks. Dali 2002 eller 3003 og for 1000kr kabel indenfor din ramme på 13000kr. Vælger du Holfi må du op med flere penge og det bliver så også en bid bedre, subjektivt 25%!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Her er mit forslag

1 sæt Audiovector C2 fra www.supradirect.co.uk (NEW! - Bargain Bucket) til 2000+1000(levering)
Harman Kardon HK 3470 (3000,- hos ekspert med lidt forhandlinger)
Harman Kardon DVD25 (2100,- igen hos ekspert)
Harman Kardon Signature 1.5 (5000,- brugt i dba.dk)

Samlet pris 13100,-

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Hej,

Et enkelt råd, KØB BRUGT og spar mindst 50%.

Primare D20 - 4500,- dba.dk

VINCENT SV-226 - 5000,- tilbud lydgalleriet, www.lydgalleriet.dk

Dali 850 - 3000,- brugt dba.dk

Det ville spille kanon, højtalerne er store men var det eneste jeg lige kunne finde der duede til prisen idag.

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

der er også en holfi integra 8 i til 5000,-

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Bare ikke købe Linn. Der er en her i hificyberspace, lad os kalde ham Bonas Jojer og han siger at Linn spiller langsomt og ude af TacT. Desuden kan Linn kun vise forskelle på meget få områder. Køb noget Densen, eller noget andet der skulle være bedre...

Nu er der kun 3 dage til weekenden

Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Seriøst. Jeg har engang haft en Holfi Integra 8. Den er med på min lille hitliste over mine få alltime greatest forstærkere jeg har haft hjemme. Det er: Holfi Integra 8, Sugden A21a, Luxman L 560 og 510 og Copland CSA 28, Audio Note M1 og P2, Audio Note OTO SE. Der er sikkert flere.

Men jeg vil næsten være så firkantet og sige: Hvis forstærker delen i dit kommende set-up ikke skal være et stort effekt monster, så følg mit råd og lyt til Sugden A21a. Det er bare en lille lækker sag, som kan noget med "magi", "ægte", "organisk" lydgengivelse til menneske penge. Måske du kunne finde en brugt til små 5000,- ??

Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

xmas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2003
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Evox ev-1 højtalere, kr. 4000,- (lydbutikken, frb) kan ses på www.tekni-fi.dk

Exposure 2010 cd + amp. 2 * 7000,- fra samme sted. Total 18000 + kabler.

Sættet lyder godt og ser godt ud.

Hvis det skal brugt;

Forstærker onix oa 21, set på denne side til ca 3000 samt en opera audio cd 2,2 (demo) til 8000. også set på denne side.

Til top Vis xmas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xmas

flemming38
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003
Lokalitet: Sverige
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Jeg vil foreslå, at du køber forstærker+cd-spille brugt. Det levner lidt mere til højttalerne. For så vidt angår højttalere, kan jeg klart anbefale Dansk Audio Tekniks Amadeus Icon til 7.000 sættet.

Jeg har selv Icon højttalerne med Thule IA100 og CD100 spændt for, og det lyder eminent godt (i mine ører).

Vh Flemming

Til top Vis flemming38's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemming38

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 05:37 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun tilslutte mig at du skal købe brugt. Idag lyder alt nyt grej stort set af pis - Jeg har endnu ikke hørt en 24-bit/96-192Khz afspiller, uanset format, som spiller noget i nærheden af musik.

Samme historie mht. forstærkere - idag skal de alle være digitale og gå op i Ghz-båndbredde med en lille switch-mode strømforsyning eller 6 paralllelkoblede micro snap-in lytter og en lille trafo. Resultatet er at alt det nye grej jeg har lagt ører til spiller så lamt at man skulle tro at man fik proppet et glas stesolider i kæften hver gang man trykker play. Det er ufatteligt kedeligt og langsomt - men det gør ikke en brik forkert - problemet er bare at det heller ikke gør noget som helst rigtigt!

Så pointen er - køb brugt... hvis de ikke kan få solgt deres nam-nam dim-sum producerede grej, så kommer de måske på andre tanker og begynder at producere noget ordenligt igen.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 05:53 | IP-adresse registreret  

-

Til top Vis Peter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter

Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 06:51 | IP-adresse registreret  

Peter skrev:
bonogo skrev:

Hej med Jer,

Måske I kunne være behjælpelige med forslag til anlæg.

Jeg søger:

et anlæg der kun skal bruges til at spille musik. Det skal stå i min stue, så det skal også være pænt/enkelt at se på.

Prisleje ca 13-15.000

Det skal bestå af:

Forstærker( måske effektforstærker+forforstærker)/cdafspiller samt 2 højtalere.

Designmæssigt går jeg efter noget enkelt, (udseendemæssigt kan jeg godt lide Holfi, men det har jeg aldrig hørt spille samt NAD synes jeg også godt om. Jeg har i forvejen NAD surround forstærker til min hjemmebio).

Jeg glæder mig til at høre Jeres forslag, og måske også i hvilke butikker produkterne handles (helst storkøbenhavn).

brug 10K på højtalere. og 5k på Cambrige

svæere behøver det ikke være...

Cambrige mener jeg er hvad NAD var. vestligt designet/konstrueret, bygget i billig asien. designet er der, men der er ikke bruget det store på display, lamper, dyre alu kasser osv. deres intgr. forstærer kan rep-outes, og deres cd'er er geniale til prisen.

ht'er... det er jo en smagssag om noget, så der er det test, test test. men husk at noget brugt kan være tret trøt , men brug ca. 10K på dem, ud af de 15.

Tjaaa, det er sku ikke lige vejen jeg ville gå...

Når man er i den prisklasse ville jeg sku hellere bruge 10.000 på forstærker og afspiller, og så 5000 til HT. En smagssag ganske vist, men hvis overvægten af pengene ligger i (forholdsvis) dyre HT vil du meget lettere kunne høre din forstærker og afspillers fejl og mangler. Alt andet lige ville jeg mene at du får mest ud af at bruge dine penge på elektronikken.

Mht hvilke komponenter er det jo dine egne ører det handler om. Men kig på Holfi, Rotel, Primare, Marantz m.fl. De har et enkelt elegant design, og pengene er brugt hvor det kan høres.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 07:13 | IP-adresse registreret  

Brugt giver mest valuta, men ellers er der også et mærke som Roksan, der laver fremragende apparater til menneske-penge. Acoustic Energy højttalere er et godt match hertil, og kan også findes fornuftigt.

Men som sagt - brugt giver mest, og for 13000-15000 kr. kan man komme meget langt!

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Når nu de andre foreslår færdige setups, vil jeg også være med. Ellers er det da snyd...

Avance sig.3mkII : 4000 på dba

Densen B100:    4000 på dba

Densen B400+: 6000 på dba

Så er du godt kørende...

bonogo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2003
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Tak for alle de gode kommentarer og forslag, jeg tror jeg tage ud i weekenden og prøve at lytte lidt rundt omkring på de forskellige muligheder.

Jeg kunne godt finde på at købe brugt, men kan der ikke være en stor risiko for at blive tørret??

Har I nogle forslag til et par gode butikker i HT området?

Mvh

Jonas

Til top Vis bonogo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bonogo

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Risikoen er der altid - men hvis du sørger for at lytte ordentligt efter er risikoen mindre. Sørg også lige for at få en kvittering med sælgers navn og adresse, så kan det aldrig gå helt galt.

Kan i øvrigt kun tilslutte mig at købe brugte højttalere og forstærkere. CDér vil jeg være lidt mere forsigtig med. God jagt

Du må da i øvrigt meget gerne lige skrive herinde hvad du ender op med.... bare af ren nysgerrighed
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes