Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 12:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Minitest af Thorhauge SE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
greyscale
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 November 2010 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

I min søgen efter ny (rør) forstærker har jeg blandt andet haft en Thorhauge SE på testbænken herhjemme og jeg vil derfor
gerne dele min oplevelser omkring den og de andre forstærkere jeg havde hjemme.

Mine krav
Single Ended
Ukompliceret (ikke for mange rør, ingen biasjustering)
INTET brum
Relativt lavt strømforbrug
Relativ lille størrelse (max ca 40cm i dybden og normal bredde)
Gerne flere indgange
Gerne fjernbetjening
Pris max 30K
Præcis, detaljeret, engagerende

Jeg vil starte med at sige, at dette indlæg er ment som oplysning til jer, der evt tænker på at købe en Thorhauge SE og jeg
er som udgangspunkt ikke ude efter en debat om hvilke forstærkere jeg ellers kunne have testet/lyttet på...

Anlæg
Tannoy HPD 385A i 120 liter aperiodisk kabinet (lukket kabinet m akustiske ventiler)
Wadia 850 CD afspiller
Supra EFF-ISL signalkabler
Inakustik LS-602 højttalerkabler

Musik
Jazz, Rock, Folk, Akustisk, Elektronisk

Forstærkere
Thorhauge SE m KT90-EH / JJ KT88 / Valve Art KT88 (12.000 kr)
EAR 869 (30.000 kr)
Audio Note P2 SE (26.000 kr)

Faktisk er den eneste forstærker, der opfylder alle min krav Thorhauge SE. Dog var jeg i tvivl om denne lille sag kunne spille
op mod de dyrere drenge, så derfor har jeg lyttet til dem også. EAR 869 og Audio Note har ikke fjernbetjening og Audio Note
ej heller flere indgange (effekt trin). De opfylder alle tre kravene vedr støj, dog med den kommentar, at EAR 869 har noget
mekanisk trafobrum og Thorhauge SE en lille bitte smule brum i venstre kanal. Audio Note er mussestille. Om aftenen, når
alt er stille kan man høre EAR svagt fra lyttepositionen, men ingen af de andre. Mine højttalere har en følsomhed på ca 94dB

Lyden....
Thorhauge SE
 spiller godt - rigtig godt endda og til prisen er den efter min mening fantastisk. Jeg er dog ikke så begejstret
for de rør, der følger med den (KT90-EH) men Steen var så venlig, at sende både JJ KT88 samt Valve Art KT88 til mig.

Jeg har beskrevet forstærkerens klang med de forskellige rør:

JJ KT-88
Varme og noget mere fyldig nedre mellemtone end med KT90-EH (mere bas også)
Diskanten er god men ikke fuldstændig opløst og lækker
God fylde og krop på sangstemmerne, generelt varmere og mere fyldig (rør) lyd

Valve Art KT 88
Bedre perspektiv, ikke nær så fyldig nedre mellemtone
Slanke præcise stemmer
Godt rum 
Måske lidt (for)fremhævet mellemtone?

KT90-EH
Godt kompromis mellem JJ og Valve Art
Tørt og afbalanceret (til gengæld synes jeg, at det sidste "liv" og "følelse" mangler)
Ikke rigtig nogen farvning af lyden
Præcist perspektiv

Med alle rørene spiller Thorhauge SE præcist og velopløst. Der er masser af detaljer og stemmerne står meget klart og
tydeligt. Som sådan synes jeg ikke den har nogen egenlyd med KT90, men det er fedt man kan "tune" den med de
forskellige rør for på den måde at opnå den rette klang i ens setup. Jeg kan bedste lide den fyldige "rør" lyd, så derfor er
min favorit JJ rørene.

Den lille sag kan levere masser af power og rockmusik klares fint uden den taber pusten.

Hvordan i forhold til konkurrenterne?
Man kan vel næppe kalde forstærkere der er 2x og næsten 3x så dyre som direkte konkurrenter, men jeg synes faktisk at
det er tæt på - meget tæt på endda. Dog er der forskel, og da mit budget allerede var på 30.000 var/er jeg villig til at betale
for at få det sidste med.

EAR og Audio Note gør to forskellige ting. EAR spiller lidt mere opløst, lidt mere bas, lidt bedre perspektiv og lidt bedre rum.
Det betaler man så ret mange penge for... Audio Note spiller ikke nær så godt perspektiv som Thorhauge, men den er til
gengæld noget mere musikalsk.

Ovenstående vurdering er jo min, og jeg er sikker på der vil være mange, der vil foretrække Thorhauges mere præcise og
ufarvede gengivelse - jeg kan godt lide den lidt runde og romantiske gengivelse EAR byder på, og må leve uden
fjernbetjening og acceptere lidt trafobrum.

Mange vil nok sige, det er en unfair sammenligning, men det er netop det, der har imponeret mig.

Er du i markedet efter en rørforstærker til under 20.000 kr og kan du klare dig med 15 (meget solide) Watt pr kanal, bør du
efter min mening prøve at lytte til sådan en fætter... Husk at lytte til både KT90-EH samt JJ KT88!

Mvh Jesper

PS.
Jeg har ingen tilknytning eller kommerciel interesse i nogle af de testede produkter.
Dette er ene og alene skrevet fordi jeg synes produktet er et hit til prisen.
Til top Vis greyscale's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greyscale

Goodie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 November 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 November 2010 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Fed test Du er da gået grundigt til den

Du har mest fokus på Thorhauge (fordi den er et hit til prisen... ok), men som jeg forstår det, er det EAR du vælger? Så hvorfor ikke mest fokus på den? Lovede du Steen en test, men ikke de andre?

Lidt trafobrum slipper du aldrig for, med en rørforstærker. Men der må selvfølgelig ikke være noget i højttaleren, det er en ommer. Hvis det er så meget at det kan høres fra lytteposition, vil jeg sige at det er for meget, så er trafoen ikke lavet godt nok. Hvis den er , og du fortsat har meget trafobrum, kan det skyldes at du har meget DC på lysnettet.

Igen, meget fin test, og tillykke med din EAR 869?

Hygge,

Goodie

Til top Vis Goodie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Goodie

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 November 2010 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

hej der 1

den Audio Note har den en volumekontrold forand der er agtiv, vis så så gå uden om den vis du kan, vis volumen er agtiv så sæt din cd diregte i numsen på den, jeg ved ikke om du har prøvet det ???

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

greyscale
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2010 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Hej Goodie,

Tak for dine gode kommentarer - lad mig svare på dine spørgsmål:

Du har mest fokus på Thorhauge (fordi den er et hit til prisen... ok), men som jeg forstår det, er det EAR du vælger? Så hvorfor ikke mest fokus på den? Lovede du Steen en test, men ikke de andre?

Ja, valget faldt på EAR, og der kommer nok også en test af den senere. Grunden til jeg har valgt at skrive om Thorhauge SE er, at jeg virkelig synes man får meget for pengene. Steen er super flink og hjælpsom, så jeg synes hans produkt fortjener omtale. Jeg har ingen aftaler eller kommerciel interesse overhovedet, og eftersom jeg nok ender med at købe noget andet, er det ikke fordi jeg prøver at glorificere mit eget produkt heller. EAR 869 spiller bedre i mine ører - det skal den også med den prisforskel synes jeg...

Lidt trafobrum slipper du aldrig for, med en rørforstærker. Men der må selvfølgelig ikke være noget i højttaleren, det er en ommer.

Ja, alle rørforstærkere kan vel høres i højttalerne når de er tændt - i højere eller lavere grad. Og trafoerne siger også noget. På mine Snell KII kan man kun høre en svag summen med øret ca 3-5 cm fra basenheden. På mine Tannoys fra ca 30 cm afstand. Jeg har haft en del forskellige rørforstærkere, og de siger alle lidt. Jeg tror man skal være klar til at acceptere lidt ... eller vælge transistor eller klasse D

Hvis det er så meget at det kan høres fra lytteposition, vil jeg sige at det er for meget, så er trafoen ikke lavet godt nok. Hvis den er , og du fortsat har meget trafobrum, kan det skyldes at du har meget DC på lysnettet.

Ja enig, den var også meget tæt på at blive fravalgt på den konto. Jeg tror jeg vil prøve med et DC filter - aner ikke om det hjælper eller om det kan ødelægge lyden? Jeg synes det er irriterende med trafobrum. Audio Note havde også lidt trafobrum, men meget lidt. SD fødder under forstærkeren hjælper også.

Igen, tak for dine kommentarer.

Til Nhj4: Ja, P2 SE har volumenkontrol.

Mvh Jesper

Møffe-manden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Oktober 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 November 2010 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har ved flere lejligheder lyttet til Thorhauges produkter. De er fint bygget og de lyder som sådan ganske fint.........

Men ved længere tids lytning bliver de altså trættende og kedlige at lytte til. De har et fint detalje niveau og godt stort rum. Med lette drevne højtalere er der heller ikke noget problem med bassen, med de skal være letdrevende og ikke gå særligt langt ned i ohm. For så mister de kontrollen totalt, både i bassen med også i de øvre toner.

Men ang den trættende og kedelige spillestil skyldes altså mangel på kraft i mellemtone området. Den spiller for fint og meget musik kommer til at lyde ens. Den kan ikke spille grimt og det anser jeg som et kæmpe problem, vist vi snakker langtids lytning. Man bliver simpelthen kedet ihjel. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaabbbbbbbbb

Men det er altså kun noget man lige opfatter ved længere tids lytning. Ved et "hurtigt" gennem lyt, kan jeg godt forstå at man kan blive imponeret. Så for mig at se, så tror jeg du har gjort det rigtige ved at vælge den EAR.

Til top Vis Møffe-manden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Møffe-manden

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 04 November 2010 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Møffe-manden skrev:

Jeg har ved flere lejligheder lyttet til Thorhauges produkter. De er fint bygget og de lyder som
sådan ganske fint.........

Men ved længere tids lytning bliver de altså trættende og kedlige at lytte til. De har et fint detalje niveau og godt stort
rum. Med lette drevne højtalere er der heller ikke noget problem med bassen, med de skal være letdrevende og ikke gå
særligt langt ned i ohm. For så mister de kontrollen totalt, både i bassen med også i de øvre toner.

Men ang den trættende og kedelige spillestil skyldes altså mangel på kraft i mellemtone området. Den spiller for fint og
meget musik kommer til at lyde ens. Den kan ikke spille grimt og det anser jeg som et kæmpe problem, vist vi snakker
langtids lytning. Man bliver simpelthen kedet ihjel. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaabbbbbbbbb

Men det er altså kun noget man lige opfatter ved længere tids lytning. Ved et "hurtigt" gennem lyt, kan jeg godt forstå at
man kan blive imponeret. Så for mig at se, så tror jeg du har gjort det rigtige ved at vælge den EAR.

Jeg er lidt uenig

Jeg kan følge dig i at Thorhauge (i hvert fald min i 270, jeg har ikke hørt andre modeller) mangler lidt smæk i nedre
mellemtone. Det kommer mest til udtryk på trommer, som kan mangle det sidste.

Men at den er kedelig i længden er jeg ikke enig i. Den kan sagtens spille grimt, og den er på ingen måde så tilbagelænet at
der går suppe i det hele. Der er generelt fornuftigt smæk på over hele registret til, at også tung og komplekst rock gengives
med masser af liv.

Anywho. Smag og behag

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Steen Thorhauge
Branchemedlem
Branchemedlem

Thorhauge Audio

Bruger siden: 02 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 November 2010 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Møffemand, kan du ikke lige uddybe lidt, hvilke modeller har du hørt? da der er sket meget med mine forstærkere det siste år, kan det jo være du har hørt en af de ældre modeller.

MVH Steen

Til top Vis Steen Thorhauge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steen Thorhauge

Steen Thorhauge
Branchemedlem
Branchemedlem

Thorhauge Audio

Bruger siden: 02 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 November 2010 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Nå møffemand, ingen kommentarer, hvor er det nemt at sidde anonymt ved computeren, og nedgøre mine produkter, først skriver du at du har lyttet til "Thorhauge's produkter" derefter bliver det til "den" men kik forbi og lyt, inden du udtaler dig mere.

Steen

Til top Vis Steen Thorhauge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steen Thorhauge

Møffe-manden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Oktober 2009
Sendt: 04 November 2010 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Steen Thorhauge skrev:

Nå møffemand, ingen kommentarer, hvor er det nemt at sidde anonymt ved computeren, og nedgøre mine produkter, først skriver du at du har lyttet til "Thorhauge's produkter" derefter bliver det til "den" men kik forbi og lyt, inden du udtaler dig mere.

Steen

Hvad med lige at du tager og lukker røven. Bare fordi at jeg ikke svare dig promte, så råber du op.............

Jeg har ingen interesse i at lytte yderlig til dine produkter eller kommentere yderlig i denne tråd, det har du sørget for.

Og nej jeg gemmer mig ikke bag et anonymt brugernavn. Jeg hedder Møffe.

Til top Vis Møffe-manden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Møffe-manden

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 04 November 2010 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Møffe, hvad med at du lige tar' og stikker piben ind, og svarer i en ordentlig tone!

Det der gider jeg ikke! Alternativt kan en lille pause komme på tale!

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 November 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Møffe-manden skrev:
Steen Thorhauge skrev:

Steen

Hvad med lige at du tager og lukker røven. Bare fordi at jeg ikke svare dig promte, så råber du op.............

Jeg har ingen interesse i at lytte yderlig til dine produkter eller kommentere yderlig i denne tråd, det har du sørget for.

Og nej jeg gemmer mig ikke bag et anonymt brugernavn. Jeg hedder Møffe.

Så blev man nok prinsessefornærmet, hva´Møffemand, eller er det Øffemand???

Jeg kan kun sige at jeg IKKE er enig i din mening omkring Thorhauges lyd. De spiller langt fra kedeligt syntes jeg. Og den måde du reagere på tyder da også på at, du har stukket halen så langt ind under benene, så du er lige ved at falde over den.

MVH WRONG

Kato
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Sendt: 04 November 2010 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Hej Hvordan spiller den Thorhauge SE i forhold til gode ægte single ended trioder? Er den ligeså klangfuld? Lyder stemmer og instrumenter ægte/live agtige? og er der en god rumfornemmelse?

MVH
Til top Vis Kato's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kato

greyscale
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2010 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Hej Kato,

Forstærkeren jeg havde før var en Spark 9021D single ended triodeforstærker. Jeg synes måske den havde lidt bedre generel
klang, men Thorhauge SE spiller mere præcist og meget bedre perspektiv. Diskanten er også meget bedre (velopløst og
åben). Klang er jo utroligt subjektivt. Jeg lytter til SE'en nu (JJ KT88) og den spiller sgu godt. Ifht 300B feks (jeg har haft en
Sun Audio m Tamura trafoer) så er det lidt de samme forskelle som med Spark. Meget mere præcision og kontrol, bedre rum
og perspektiv, men lidt på bekostning af det romantiske billede 300B maler.

Mvh Jesper

PS. Til jer der vil skændes og tale grimt til hinanden: Kan i ikke gøre det over PB i stedet? Eller høre noget musik, der får
aggresionerne væk? Vi er her ikke for at skændes, men for at dele vores fælles hobby!

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 November 2010 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

rør er ikke alene om at lave lyden, der er også nogle komponendter der er med til det da de også har deres egen klang afhening af kvalitet og den måde det hele er bygget på
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

power
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Sendt: 05 November 2010 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

Møffe, hvad med at du lige tar' og stikker piben ind, og svarer i en ordentlig tone!

Det der gider jeg ikke! Alternativt kan en lille pause komme på tale!

Helt ærlig mr Gige. De der digtator metoder med at så må der komme pause på syntes jeg nok lige er at stramme den lidt. Forstår enlig godt møffe. det var sku en provokerende måde at skrive på bare fordi han ikke svare 2 min efter steen har skrevet.

Nu tør jeg da snart ikke komme med mine udtagelsr om Thorhauge´s produkter, Tænk hvis de ikke falder i hans smag..

men vi skal jo sælgfølgelig repæktere hindanens holdninger OG skrive pænt

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 05 November 2010 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

power skrev:

Helt ærlig mr Gige. De der digtator metoder med at så må der komme pause på syntes jeg nok lige er at stramme den lidt. Forstår enlig godt møffe. det var sku en provokerende måde at skrive på bare fordi han ikke svare 2 min efter steen har skrevet.

Nu tør jeg da snart ikke komme med mine udtagelsr om Thorhauge´s produkter, Tænk hvis de ikke falder i hans smag..

men vi skal jo sælgfølgelig repæktere hindanens holdninger OG skrive pænt

Hej Power!

Hifi4all er et "diktatur", da der kun er en til at tage beslutningerne, og det er mig...

Thorhauge er utålmodig - ja, men holder en pæn tone (han ventede faktisk i 6 timer med næste indlæg!). Det kan man vist ikke sige om Møffe's respons. Derfor den hårde linje. Og kan man ikke lide min moderatorstil, så er der masser af alternativer!

Tilbage på sporet igen. Hvis der er flere, der har lyst til at diskutere min moderatorstil, så findes der en kategori til det: Ris og Ros. Yderligere OffTopic indlæg i denne tråd vil blive slettet uden varsel!

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

1966
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 November 2010 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes det var helt iorden det Mikkel skrev og det skal han også blive ved med og hvad ang. Thorhauge kan jeg godt forstå at Thorhauge gerne vil have at personen uddyber sin kritik så Sten måske kunne svare på den kritik der kom men han skulle også lige svines til jeg syntes at det er så langt ude at jeg til tider skammer mig over dette forum, personligt tror jeg ikke at møffe har prøvet Thorhauges produkter rigtig ellers kan man ikke komme med sådan en udtalese. greyscale det var spændene læsning bare syn at en god tråd skal ødelægges, Mikkel du skal bare forsætte dit gode arbejde herinde og Thorhauge skal forsætte med at komme de lækre rørbamser som han er bedst til FORSAT GOD FREDAG. 1966.

Til top Vis 1966's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1966 Besøg 1966's Websted

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 November 2010 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Har selv haft fornøjelsen af at prøve et af Thorhauges produkter i form af I270. Til prisen virkelig fremragende rørlyd. Flot 3d og rumfornemmelse og en chamerende lyd med hygge og varme. kan dog godt genkende manglen på smækket i mellemtonen og en smule opløsning i diskanten som især gør sig gældende ved rytmisk musik. Det forbliver lidt for pænt til tider. Dette tror jeg dog kan forbedres med andre rørtyper. Standard bestykningen tror jeg er et bevidst valg fra Steen da klangidealet kan tilpasses til en bredere vifte af setups. Det ændrer dog ikke på at du får kongelyd til 18k. En rigtig hyggespreder i gedigen samlekvalitet!  

greyscale
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2010 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

UPDATE!

Hej alle, hermed en lille opdatering, da valget af forstærker har taget en lille drejning. Efter jeg fik JJ KT88 i forstærkeren er den gradvist blevet bedre og bedre, så jeg måtte have alle tre forstærkere i stuen endnu engang.

Jeg startede med AN P2SE og EAR og her endte det med, at EAR måtte kaste håndklædet i ringen. Det var primært bunden, der var forskellig. P2SE var bare så meget bedre, dybere og
dynamisk. Toppen mere kontant og præcis, omend lidt hårdere... Hvis man godt kan lide det bløde, smukke og romantiske er jeg sikker på, at man ville vælge EAR. Eks. Diana Krall på de stille numre med klaver - hold kæft den spiller godt den EAR. Men... jeg hører alt fra Rammstein over elektronisk musik til klaverkoncerter, så der skal altså leveres over hele spektret.

Nå, så blev EAR frakoblet og Thorhauge kom på banen med JJ KT88.

Forskellen var nu MEGET mindre og på rigtig mange numre kunne vi ikke høre
forskel overhovedet.

Laaaangsomt kom det dog til syne:

P2SE havde lidt mere 3D og lidt mere kontant bund. Til gengæld synes jeg at mellemtonen til tider var lidt for hård, blandt andet på rock (Red Hot Chillipeppers), hvor guitaren bare lød federe på Thorhauge.

Sikkert en kombination af kompressionsdriveren i Tannoy, men det er nu engang dem
jeg spiller på. Dynamikken i P2SE er dog en klasse for sig, men man skal alligevel anstrenge sig for sat høre det synes jeg.

Nå til beslutningen hører også nedenstående:

- 5 års garanti på Thorhauge
- Simpel konstruktion
- Mulighed for tube rolling (i højere grad end de andre to)
- Fjernbetjening
- Triode/UL kobling (bestilt som ekstra)
- En noget mere spiselig prisseddel

Alt i alt det bedste kompromis for mig - andre ville måske vælge forskelligt - og på noget musik, var de to andre forstærkere bedre. Bare ikke så mange tusinde kroner bedre i min verden... Men de sidste detaljer koster jo.

Hvis jeg en dag skal bruge endnu en forstærker (næste gang jeg får "the bug") vil jeg nok stadig have Audio Note eller en af EAR's lidt tungere modeller med i mine overvejelser...

Jeg modtager meget gerne gode bud på KT88 og ECC82, der kan få forstærkeren til at lyde endnu bedre.

Tak og god weekend
Mvh Jesper

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 12 November 2010 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

greyscale skrev:

Jeg modtager meget gerne gode bud på KT88 og ECC82, der kan få forstærkeren til at lyde endnu bedre.

Hvilke ECC82 kører du med nu? Jeg har været igennem en række, bl.a. Telefunken, Mullard, Tungsol, Miniwatt, Siemens, Tesla, Mazda, JAN Sylvania og JJ's nye 802S, og synes Telefunken og RCA nok er de bedste. Telefunken er lidt blødere men velafstemt, RCA er meget ren i klangen. Og det er de to der har det bedste rum.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes