Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 23:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Kendskab til disse 4 mini-anlæg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ThereseDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2010
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 18 November 2010 kl. 02:49 | IP-adresse registreret  

Jeg ved meget meget lidt om stereo systemer, men har dog forsøgt at lave en smule hjemmearbejde for at finde et anstændigt mini-anlæg. Nu kan jeg snart ikke holde mandens 25 år gamle konfirmations-kasse og den skrækkelige lille ghetto-blaster ud mere... Det betyder også at jeg er et nemt offer, hvis jeg starter med at gå i byen og lytte - ALT vil lyde meget bedre!

Jeg har fundet disse 4 anlæg med en masse gode anmeldelser, men aldrig i intern konkurrence... 1 af dem er altid bedre end et "femte" anlæg:

Audio Pro Stereo One    (ca. kr. 6000,-)

Yamaha Pianocraft E810   (ca. kr. 5000,-)

Cambridge Audio One -  med B&W DM686 højtalere    (kr. 6997,-)

NAD  C715 – med Dali Concept 1 højtalere   (ca. kr. 4700,-)

Jeg vil helst ikke overstige de 7000,-  Stuen, der først er ved at blive bygget, vil jeg tro ender på ca. 30 kvm. Men jeg har ikke behov for at "blæse naboen omkuld". Gerne USB m.m., men ikke et must.

Hvem vinder - og hvorfor?

Tak

Til top Vis ThereseDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThereseDK

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 November 2010 kl. 06:17 | IP-adresse registreret  

Audio Pro Stereo One  er et fint lille anlæg og gør det ret godt, der er vist ikke så mange tilslutuninger, jeg mener der kun er en ingang bag på, pris, lyd og kvalitet hænger godt sammen her, de andre kenner jeg ikke lyden på eller anet, på frondten af højttalerne er der en lille lampe der vist lyser blå den skal man ikke bruge det er spil af strøm, jeg ved så ikke om det gæller alle højttalerne der til, jeg kan se på søning google at der er lidt forskæld på dem

http://images.google.dk/images?hl=da&source=imghp&q= Audio+Pro+Stereo+One&btnG=S%C3%B8g+i+billeder&gbv=2& amp;aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai =

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Sendt: 18 November 2010 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Lige pt. kan du få NAD + Concept 1 endnu billigere, http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/systemer/nad_c715 -og-dali-concept-1_system-.htm, ikke at det nødvendigvis skal være afgørende.

Jeg vil bestemt anbefale dig at få lyttet til højttalere inden du beslutter dig, enten ved at tage på rundtur og høre dem hos forhandleren eller ved at benytte dig at muligheden for returret ved nethandel. Dit valg af højttalere betyder stortset alt for hvilken lyd du får, så vælg nogle du synes lyder som du kan li' det. Vælger du nogle højttalere der spiller kedeligt, så kan du gøre nok så meget med anlægget uden at det hjælper. Du har ret i at de nok alle vil lyde væsentligt bedre end det konfirmationsanlæg og den ghettoblaster du er vant til, så tag en rundtur og lyt til højttalere i den størrelse og prisklasse du er på udkig efter og tag hjem igen for at tænke over oplevelserne. Tag en rundtur mere nogle dage senere og lyt til dine favoritter endnu engang inden du beslutter dig. Hvis du er modig lytter du også til nogle højttalere der er lidt større og måske lidt dyrere end det du egentlig havde tænkt dig, det er ikke utænkeligt at du bliver bidt af det.. Lad være med at lade sælgeren styre showet og spille for fuld knald, lyt til tingene ved et niveau du selv bryder dig om og også gerne en lille smule højere end du normalt ville gøre.

Hvad angår anlæget så tror jeg ikke du vil opleve den store lydmæssige forskel på de valgmuligheder du har fundet, så du bør efter min mening lægge vægt på hvordan de fungerer betjeningsmæssigt og bruge din mavefornemmelse.

Når nu du kigger på kompaktanlæg går jeg ud fra det er fordi du ønsker dig noget der er diskret og kan gemmes lidt af vejen. Har du overvejet en Squeezebox eller Sonos løsning? Begge dele kan gemmes helt væk og er baseret på at du en gang for alle kopierer din musiksamling ind på en harddisk. Efterfølgende kan du så med en fjernbetjening, fx. en Ipod Touch, bladre rundt i musik og radiostationer og vælge det du vil høre. Du slipper for at have din pladesamling fremme, du slipper for at rejse dig og lægge pladerne i og du kan gøre dit anlæg fuldstændigt skjult pånær lige de højttalere du vælger.
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren

ThereseDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2010 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Audio Pro Stereo One er en oplagt mulighed - tak for tip om strømbesparelse og link!

Det betyder helt sikkert noget at det er lidt diskret - men endnu mere at det er "handy", da vi er igang med et kæmpe renoveringsprojekt (i etaper) og derfor "flytter stuer" med årene - så ikke noget med for mange kabler de næste 10 år... Vægt (ophæng i gamle vægge) har måske også betydning.

Ja, men så må jeg på tur og lytte til højtalere! Nogle specifikke ideer til at snævre feltet ind en anelse??? Vienna "Haydn" (egentlig alt for dyre...)? Dali? B&W? Concept?

En anden tanke var jo også om man kunne "upgrade" alle disse anlæg senere - med bedre højtalere og andet smart tilbehør? Manden vil gerne kunne koble det til PC - for ham ville squeezebox være super - men jeg er tilpas gammeldags til at jeg elsker at have CD´er i hånden og bladre gennem covers... Hvilket anlæg levner her bedst mulighed for "fremtidssikring"? Måske et problem med manglende tilslutningsmuligheder hos Audio Pro? Kan godt blive lidt usikker på om NAD til gengæld er stoppet med FOR mange "gimmicks" (intet at have det i - ren mavefornemmelse!)?

En rettelse til 1. stues størrelse - den bliver snarere 40 kvm stor.... Kan alle disse mini-anlæg fortsat klare opgaven - eller er det igen et spørgsmål om valg af højtaler?

VH Therese

TAK for al hjælp!

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 November 2010 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

ThereseDK skrev:
En anden tanke var jo ogs� om man kunne "upgrade" alle disse anl�g senere - med bedre h�jtalere og andet smart tilbeh�r?

En rettelse til 1. stues st�rrelse - den bliver snarere 40 kvm stor.... Kan alle disse mini-anl�g fortsat klare opgaven - eller er det igen et sp�rgsm�l om valg af h�jtaler?

Andre/bedre højttalere kan man altid opgradere med. Bare de ikke er alt for effektkrævende, når de skal trækkes af et minianlæg (lille forstærker).

Små højttalere som der her er tale om, vil ikke rigtigt kunne spille et så stort rum op. Men skal det være diskret, må man gå på kompromis. Evt. kan en separat subwoofer være en løsning. Det er nemlig bassen, som er de små højttaleres arkilleshæl. De kan lyde lidt "tyndt" i et stort rum.

Et par brugte højttalere kunne også være en mulighed. Så taber man ikke så mange penge, hvis der alligevel skal opgraderes på et senere tidspunkt. Højttalere spiller nemt 15-20 år, så det er som regel problemfrit at købe et par der er 2-5 år gamle.

Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 18 November 2010 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Det der Yamaha E810 er nu heller ikke så dårligt. Og så er det da også pænt at kikke på. Det går hunkønnet med det der redebygger gen jo også meget op i.    

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Sendt: 18 November 2010 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Med henblik på senere opgradering af et kompaktanlæg er der to ting jeg synes er væsentlige.

Den ene er at de har en indgang til opgraderinger, det kunne fx. være en Squeezebox. Jeg har ikke kunnet finde et bagsidebillede af Audio Pro'en, men de øvrige tre har mindst en indgang og nogle flere.

Den anden ting der kunne være rar var hvis de havde en pre-out udgang til en effektforstærker. På den måde kan man tilslutte en kraftigere forstærker hvis der en dag bliver brug for det. Såvidt jeg kan se har ingen af de 4 anlæg sådan en pre-out, og det er nok tvivlsomt om der findes kompaktanlæg med sådan en udgang. Sagt på en anden måde, hvis der en dag skal mere power til så er alle 4 kompaktanlæg modne til pension (igen med forbehold for at jeg ikke ved hvad Audio Pro'en har på bagsiden).

Hvad angår højttalere er jeg fortaler for at købe det rigtige første gang. Forummet her er for hifinørder der skifter udstyr som andre mennesker skifter sokker, men for de fleste ikke-nørder er et par gode højttalere typisk en langtidsinvestering. Derfor, køb det bedste du kan forsvare økonomisk og rent praktisk, gå måske endda en lille smule over og nyd at du de næste 20 år har højttalere du er glad for. Jeg havde mine forrige højttalere i 22 år, nu har jeg så skiftet til dem jeg ikke havde økonomi og plads til tidligere. Gode højttalere bliver du aldrig træt af..
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 18 November 2010 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

hej og velkommen til forummet.

jeg vil anbefale jer at gå i en anden retning. invester i noget lidt billigere hifi-grej og opgrader så hen ad vejen, når behovet opstår. billigt betyder ikke altid dårligt.

en topping tp30 er en lille kompakt forstærker OG usb dac. dac står for digital til analog converter, hvilket betyder at du kan forbinde en pc direkte til forstærkeren med et usb kabel. det giver væesntlig bedre lyd end hvis man benytter hovedtelfonudgangen på pc'en. forstærkeren er en såkaldt tripath forstærker, som man kan læse en hed del om her på forummet, hvis man bare søger på tripath. det er en lille, men meget effekt forstærker, som lyder rigtig godt alt taget i betragtning. dens begrænsning ligger i, at den ikke er så kraftig, så det er bedst at pare den med nogle letdrevne højttalere, dvs højttalere med høj følsomhed (omkring 89 db og opefter). den har også en analog indgang, så man kan tilslutte en cd-afspiller.

den koster kun 630 kr alt inklusiv på det engelske ebay, så der er rigeligt overskud til at købe nogle fine højttalere og en cd-afspiller. jeg har den selv og den lyder, som en meget dyrere og større forstærker.

http://www.hllyaudio.com/tripath-amplifier/topping-tp30-clas s-t-digital-amplifier-usb-dac-ta2024.html

mht cd-afspiller vil jeg anbefale noget japansk, da de generelt er meget driftsikre og neutrale i lyden. onkyo, rotel og akai har jeg selv gode erfaringer med.

mvh

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 19 November 2010 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Strandvaskeren skrev:
Med henblik på senere opgradering af et kompaktanlæg er der to ting jeg synes er væsentlige.

Den ene er at de har en indgang til opgraderinger, det kunne fx. være en Squeezebox. Jeg har ikke kunnet finde et bagsidebillede af Audio Pro'en, men de øvrige tre har mindst en indgang og nogle flere.

Den anden ting der kunne være rar var hvis de havde en pre-out udgang til en effektforstærker. På den måde kan man tilslutte en kraftigere forstærker hvis der en dag bliver brug for det. Såvidt jeg kan se har ingen af de 4 anlæg sådan en pre-out, og det er nok tvivlsomt om der findes kompaktanlæg med sådan en udgang. Sagt på en anden måde, hvis der en dag skal mere power til så er alle 4 kompaktanlæg modne til pension (igen med forbehold for at jeg ikke ved hvad Audio Pro'en har på bagsiden).

Hvad angår højttalere er jeg fortaler for at købe det rigtige første gang. Forummet her er for hifinørder der skifter udstyr som andre mennesker skifter sokker, men for de fleste ikke-nørder er et par gode højttalere typisk en langtidsinvestering. Derfor, køb det bedste du kan forsvare økonomisk og rent praktisk, gå måske endda en lille smule over og nyd at du de næste 20 år har højttalere du er glad for. Jeg havde mine forrige højttalere i 22 år, nu har jeg så skiftet til dem jeg ikke havde økonomi og plads til tidligere. Gode højttalere bliver du aldrig træt af..

Det nemmerlig rigtigt - Gode højttalere bliver man ikke træt af........  

torsteinowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 November 2010 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig mht. at højttalerne er det vigtigste. Jeg synes Dali Concept har en lidt kedelig lyd.

Jeg vil råde dig til at investere det meste af tiden i at finde nogle gode kompakthøjttalere som ikke er alt for strømkrævende.
Tag noget musik du kan lide og kender godt med i lommen og få forhandleren til at spille det. Noget med lidt bas, noget med
guitar og noget med en god sangstemme.

I hifi klubben mener jeg ikon1 mk 2 er et lyt værd. Så vil der være 2400 til overs til elektronik. Det er ikke så meget, men
med gode højttalere og lidt billigere anlæg tror jeg du får mest ud af pengene.

I denne prisklasse mener jeg du skal lade hifi butikken beholde deres kabler og købe dem billigt et andet sted, f.eks.
Bauhaus eller Biltema. De må ikke være for tynde. 1,5 kvadratmillimeter skulle være rigeligt (det er dobbelt tykkelse af
typisk lampeledning).
Til top Vis torsteinowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torsteinowich

ThereseDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2010 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Strandvaskeren skrev:

Hvad angår højttalere er jeg fortaler for at købe det rigtige første gang. Forummet her er for hifinørder der skifter udstyr som andre mennesker skifter sokker, men for de fleste ikke-nørder er et par gode højttalere typisk en langtidsinvestering.

Jeg takker og bukker for alle de gode råd - man fornemmer nok at her er tale om hifi-nørder der kan deres/jeres kram   Jeg er vældig imponeret over så mange og hurtige svar man får herinde - jeg havde indstillet mig på at vente længe....

Det er vist ikke alle råd jeg helt forstår - beslutningsprocessen er ikke blevet enklere, men jeg tager alle jeres svar/råd med, når jeg nu tager på rundtur til diverse hifi-butikker - så burde jeg være nogenlunde klædt på til jagten! Højtalerne får 1. prioritet!

Endnu engang TAK

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 November 2010 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

En af mine veninder har lige købt et Music Hall anlæg som dette. Det spiller rigtig godt til prisen!

Der er DVD med  HDMI tilslutning til fladskærm og tilslutning af SD-kort og USB.

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes