Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 03:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forslag til forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
antilles
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 21 November 2010 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Jeg er på jagt efter en ny integreret forstærker til stuen - helt almindelig stereo med en 5-6 analoge indgange.

I dag har jeg følgende setup:
Dali Evidence 470
Sony FA3ES forstærker
Sony XA20ES CD (med forbedret udgangstrin og clock)

Jeg er super glad for lyden i anlægget, både højttalerne og forstærkeren er resultatet af mange ture ind og ud af Hi-Fi
butikker for at ramme den rigtige lyd til den rigtige pris. Nu har jeg desværre ikke tiden til at høre stribevis af amps længere,
så jeg håber nogen herinde kan pege mig i den rigtige retning.

Som sagt er jeg godt tilfreds med selve lyden i mit setup, men Evidence højttaleren har et meget stort strømtræk ved
omkring 120 Hz og når jeg skruer op for Sony'en høres det tydeligt at den ikke er kraftig nok.

Jeg har derfor brug for noget som lyder som min sony, men er mere strømstærk. Lyden i min Sony (nogen vil nok kalde det
japser-lyd) vil jeg beskrive som klar og gennemtrængende i toppen. Det samme i mellemtonen, men dog tilstrækkelig blød
til sang bliver som "smør". Bassen er stram og kontant. Jeg er ikke ekspert i at beskrive lyd egenskaber, så spørg hvis noget
er utydeligt, så skal jeg forsøge at uddybe.

Jeg blev fristet på Hifi messen i københavn, da jeg fik et messe tilbud på Audiolab 8000SE forstærkeren. Jeg kender den ikke,
men synes ikke der er for mange posetive posts om den herinde. Kunne det være et bud? Budgettet er omkring 5.000 kr.

På forhånd tak!
Til top Vis antilles's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af antilles

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 November 2010 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

hvis det må være brugt, er denne Musical Fidelity en dejlig lille strømstærk forstærker. Jeg har selv haft en for nogle år siden. Dejlig kvalitet!

Du kan jo prøve at give et bud på 5000 for CD-spiller og forstærker. Så har du et dejligt sæt, der eventuelt kan opgraderes med en bedre DAC på et tidspunkt...

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 November 2010 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Smut ind til danstv.dk og giv
XTZ
Et lyt. Super-god service, så med en god snak kan du nok låne en forstærker med hjem og lytte i vante omgivelser :)

God jagt..
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

antilles
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 November 2010 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Tak for svarerne. XTZ lyser som et godt bud, men jeg kunne godt se potentielle problemer med varmen i den. Hele teknikken i
stuen er samlet i en skænk (kontrakt med konen ) hvor der står en PS3, Wi-Fi router, CD spiller og så forsærker. Der er
ganske vist et hul i bag, men jeg er ikke sikker på om det er nok. Jeg vil nok forhøre mig hos Dan om jeg kan låne en med
hjem. i de online beskrivelser jeg har læst, lyder den i den rigtige retning.

Jeg har også overvejen en brugt Densen (Den med de to store guld knapper på fronten) som kan erhverved på dba for OK
penge. Nogle kommentarer om disse - jeg er især interesseret i hvordan de lyder...

Til top Vis antilles's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af antilles

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 November 2010 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke kører den i Klasse A mode, så går det nok.. Ellers bør du måske overveje en digital forstærker hvis du er bange
for varmen? Men få lige fat i Dan, har hørt han er meget behjælpsom, så mon ikke han kan fortælle dig om det bliver for varmt
for den

Mvh
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes