Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 14:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hjælp til Holf Pre 5.1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pingel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 December 2010 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt en sådan gennem KSB uden at have afprøvet den

Der er ingen manual med og jeg er på herrens mark. Det kan kun lykkes mig at få hul igennem på en lineindgang (CD) hvor jeg kan justere volumen. Men det der kommer ind af lyd kan også høres når jeg vælger de andre indgange (tuner, Aux, tape) dog lavere og uden jeg kan justere volumen...

Det er jo ikke en særlig smart feature for en preamp, sådan ikke at give flere valgmuligheder end en - så hjælp mig.

Der er iøvrigt nogle trimmere inde på printpladen (7 stykker) er det noget man skal rode med ?

Mvh
Til top Vis Pingel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pingel

Pingel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2010 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Nu er der ikke nogen der har kunne hjælpe endnu, men så kan jeg da oplyse at jeg har fået de andre indgange til at virke.

Problemet er så bare nu, at cd-indgangen kører ind over de andre og overdøver dem. Det vil sige at man kan høre cd´en på tuner/aux kanalerne - er det i orden?

Mvh

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 December 2010 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg husker er CD indgangen på Pre 5.1 en 800 ohms indgang, og på min tidligere Pre 5.1 VCS var det nødvendigt at dæmpe indgangsfølsomheden for ikke at overstyre CD indgangen (med hjælp fra Peter Holstein). Jeg mener nu kun der var svagt overhør mellem de forskellige indgange.

Har du prøvet at koble CD afspilleren til f.eks. Tuner eller AUX indgangen (disse er vist nok 20k ohms indgange)?

M.V.H.
Søren

Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

Pingel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2010 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Jep. I første omgang havde jeg kun sat min dac til, men med både XLR udgang,  og med RCA udgang - samtidigt. Det resulterede i at jeg kun hørte det samme signal lige meget hvad fanden jeg gjorde, og troede at noget var decideret defekt. Så gik jeg lidt mere systematisk til værks og fik hooket min pladespiller til, og på den måde fandt jeg så ud af at der reelt ikke var andet problem, end at Cd-indgangen spillede indover de øvrige.

Jeg tror du har ret, at det er et spørgsmål om indgangsfølsomheden og det var noget man burde få fikset hvis man skal køre med mere en to ting tilkoblet - eller også må man så bare sørge for at slukke for sin cd når man skal høre en anden lydkilde

Har du nogen ide til de trimmere der sidder på printpladen - er det noget der har med følsomheden at gøre, eller noget helt andet ?

Mvh

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 December 2010 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

De trimmere du nævner, er det switche eller drejepotentiometre?
Hvis det er switche, er det formentlig til at ændre indgangsmodstanden til enten 800 ohm eller 20kohm (eller er det 47kohm?).
Hvis det er drejepotentiometre er jeg ikke sikker på funktionen, måske kan være en gain-justering?
Kan du tasge et billede af apparatet og uploade?

Som Gumle skriver, så er der typisk en grad af kanaloverhør på Holfi's produkter. Jeg har dog aldrig oplevet at de ligefrem
overdøver de andre kanaler??

mvh

Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Pingel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2010 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Hej Præst

Jeg skrev ganske vidst "overdøve" - det var en overdrivelse, og stærkt afhængigt af hvor højt der bliver skruet op for indgangen...

Der er tale om 7 nummerede drejepotentiometre, hvilket matcher antallet af diverse indgange.

Jeg ved ikke, om det er noget jeg skal rode mig ud i at dreje på for at afprøve det ?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes