Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 06:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Endnu en ny forstærker tråd;) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Søren C
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 12 December 2010 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Hej Hifi4all.

Jeg skal have ny forstærker og jeg håber at jeg kan få lidt indput fra nogen er jer.

Mit anlæg som det ser ud nu er:
Nad c162 forforstærker
Nad c272 Effektforstærker
Nad c545Bee cd afspiller
Rega P3 pladespiller
Dali 870 evidence højttaler

Jeg vil som sagt gerne skifte mine forstærkere ud.

Har kigget på lidt forskellige mærker:
Cambridge
Thule
Bladelius
Marentz
Nad silverline

Jeg regner med at købe brugt da jeg synes man for mest for pengene... Men det er jo en jungle med alle de forstærker der
sælges. Jeg kan umuligt køre rundt og høre dem alle så det kunne være dejligt hvis man kan få nogen forslag til hvad man
skal gå efter.

Forstærkeren skal trække et på dali 870 evidence og mit budget er ca 7000 kr. Det er ikke et krav at forstærkeren har
indbygget riaa. Jeg har heller ingen krav om det skal være effekt og forforstærker eller integreret forstærker.

Jeg høre meget forskelligt musik bla. Metallica, Muse, Kashmir, Era, Deep purple, tv2, Nephew, Dimuborgier, Saturnus,
Pantera, Pink floyd, Dire straits, Simon and garfunkel og meget andet.

Håber i vil hjælpe. Er sgu helt fortabt;)

Hilsen Søren
Til top Vis Søren C's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren C

DYILars
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 December 2010 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Hej Søren,

Det lader til at det er lidt pinligt at have noget Thule stående, nu de er lukket. Ihvertfald er der nogle der sælger ud og du kan gøre en god brugthandel. Anden "value for money" mulighed er at købe en kæmpe monster surround receiver for "ingen penge". Nu skal det være to-kanal igen og så er der nogen der bare skal af med det gamle. Jeg vil tro at nogen af dem giver mulighed for bi-amping ved at udnytte flere af kanalerne. Hvis du ellers kan finde noget brugt Bladelius inden for dit budget, så ville jeg ikke tøve med at købe - det er langtidsholdbat kvalitet!

God fornøjelse - det er altid lækkert med noget nyt udstyr!

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 12 December 2010 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Bladelius er guf, men når man nu har Nad, kunne Cambridge jo også være vejen frem.

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 12 December 2010 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

DYILars skrev:

... Anden "value for money" mulighed er at købe en kæmpe monster surround receiver for "ingen penge". Nu skal det være to-kanal igen og så er der nogen der bare skal af med det gamle. Jeg vil tro at nogen af dem giver mulighed for bi-amping ved at udnytte flere af kanalerne...

Jeg ville holde mig fra at købe en surround-receiver, hvis den skal bruges til musik. Langt de fleste surround-receivere halter bagefter, hvad angår stereo-gengivelse. Selv relativt billige stereoforstærkere, kan udspille væsentlig dyrere snurrerundt-forstærkere, når det gælder stereo.

Jeg er dog enig i, at Bladelius er et godt køb. Om det matcher hans Dali, rent lydmæssigt, det ved jeg ikke. Men deres forstærkere burde ikke have problemer med at trække dem. Det bliver nok svært at finde en Thor MKII til 7.000,- (typisk set til omkring 10-12k brugt). Men en Tyr (Thor's lillebror) kunne måske være en mulighed. For lidt tid siden, var der en til salg her på KSB for 5.500 kr., hvilket må siges at være lidt af et røverkøb.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Søren C
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2010 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

DIYLars. Ja der er mange der sælger thule for tiden og jeg har da ihvertfald ikke noget imod at have thule stående
Der er da f.eks det her der sælges på DBA:http://www.dba.dk/forstaerkersaet-thule-pa-150b/id-70333 996/
Ja nu har jeg prøvet NAD og synes det er på tide at prøve nyt Man kan jo altid vende tilbage.

Allanowich. Bladelius vil jeg også utrolig gerne have. Og ang. Cambridge har jeg kigget på deres 840A og jeg har set at den
stadig sælges i hifiklubben så den vil jeg tage ind og høre engang i næste uge.

Wildstyle. Okay... Så tror jeg ihvertfald jeg holder mig til stereoforstærkere. Havde jeg også tænkt mig at gøre.
Jeg har også kigget efter bladelius tyr forstærkeren og der er også en til salg på dba men den ligger over mit budget. Er det
ellers en god strømstærk forstærker sådan en tyr?

Har også kigget lidt på primare, Rotel og Cayin forstærkere som også ser lækkert ud... Men det bedste ville jo være at
komme ud at lytte men der er bare så mange forskellige forstærkere at det er svært at overskue hehe så derfor er det sgu
dejligt at i kommer med erfaringer og forslag til forstærkere.

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 December 2010 kl. 06:05 | IP-adresse registreret  

Hej Søren.

Ville også holde mig til rene stereo forstærkere og ikke noget med sourroundreceivere. Af de mærker du nævner ville jeg også umiddelbart gå efter Bladelius. I den prisramme du nævner må det blive Tyr, som er rigtig lækkert opbygget, og som stadig har masser af kræfter.Burde ikke være nogen problemer med dine højtalere. Har hørt den, spiller rigtig godt.

Thule ville jeg være lidt forsigtig med. Ikke pga lyden, spiller ok og har selv haft det, men holdbarheden skulle efter sigende  være svingende.Tror Cambridge er fint, men tror du får mere hifi hos Bladelius. Mvh Søren

Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup

Søren C
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2010 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

Sborup. Okay... Tror jeg vil prøve at finde en tyr.

Kom gerne med andre forslag til forstærkere? 

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 December 2010 kl. 06:14 | IP-adresse registreret  

Hej igen S.

Hvad med en Harman Kardon HK 990. Nypris omk de 10k på tilbud. Kunne være du var heldig brugt med god pris. Den er meget kraftig, strømstærk, og overdimensioneret i opbyning med 2 trafoer. Og den skulle efter sigende spille rigtig godt Tror umiddelbart den ville gøre det godt med dine højt.Detkan være du er heldig at få lov at låne en hjem hos en forhandler. Bare et forslag, mvh Søren

Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2010 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

....øh jeg synes at du skulle købe en forstærker.....eller også bør du købe en forstærker. Du kunne da selvfølgelig også bare købe en forstærker     ..... nåh men, der er jo amerikanske Acurus, - kvalitets lyd med mange kræfter. En anden mulighed er Sugden, kvalitet med stor spille lyst og godt fat i bassen. Engelske Arcam passer også godt til dine ht'er. En sidste mulighed er, at købe en forstærker.    

Søren C
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2011 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

En lille opdate

Jeg har været rundt og høre på de forstærkere i nævnte og mit valg faldt på en bladelius tyr men den var sgu ikke til at finde
brugt nogen steder Jeg kørte til expert i varde som forhandlede bladelius for at snakke med dem men endte med at blive
vild med en Cayin 353b demomodel som de havde til salg i mit prisniveau. Jeg lånte den med hjem og jeg endte med at købe
den.

Tak for hjælpen alle sammen

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2011 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Selv tak. Og god spille lyst.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes