| Forfatter |
|
Christian11 Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 15 December 2010 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg er paa udkig efter en integreret forstaerker i 5-10K klasssen (brugt eller ny)
Den skal drive et par B&W CM9 hoejttalere som er relativt svaert drevne i en 50 kvadratmeter stue, og skal derfor vaere
rimelig kraftig/dynamisk.
Det er vigtigt for mig at den ogsaa er "musikalsk" i den forstand at ogsaa mindre perfekte indspilninger stadig lyder
nogenlunde godt paa den (ogsaa selv om det betyder at man on the margin giver afkald paa en anelse objektiv perfektion
hi-fimaessigt)
Har lidt svaert ved at orientere mig i junglen af muligheder og ville saette meget stor pris paa lidt anbefalinger omkring
hvilke maerker/modeller der burde vaere paa min "short list" givet mine behov.
Tak for hjaelpen!
Christian
|
| Til top |
|
| |
RiverKing Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 342
|
| Sendt: 15 December 2010 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Primare I30 - verdens klasse formidler, kan findes som brugt til omkring 10 kg.
__________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
| Til top |
|
| |
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 15 December 2010 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naim Nait XS - Lad ikke de opgivne watt bestemme hvilken forstærker du lytter på, det siger ligeså meget om lyden som
benzinøkonomien siger om hvor godt en bil kører (sådan cirka  )
Du snyder dig selv hvis du ikke prøver den sammen med 2-3 andre forstærkere. Du skal dog finde den brugt for at holde
budgettet, men det vil jeg til enhver tid anbefale, især med forstærkere. __________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |
RiverKing Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 342
|
| Sendt: 15 December 2010 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
megholm skrev:
Naim Nait XS - Lad ikke de opgivne watt bestemme hvilken forstærker du lytter på, det siger ligeså meget om lyden som benzinøkonomien siger om hvor godt en bil kører (sådan cirka )
Du snyder dig selv hvis du ikke prøver den sammen med 2-3 andre forstærkere. Du skal dog finde den brugt for at holde budgettet, men det vil jeg til enhver tid anbefale, især med forstærkere. |
|
|
Absolut også et kvalificeret bud. Desuden vil jeg også godt slå et slag for de ældre Thule forstærkere ex. IA150, de har/kan altså et eller andet der er svært at beskrive, eller en Vincent løsning, der er rigtig meget "value for money" __________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
| Til top |
|
| |
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
| Sendt: 15 December 2010 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 15 December 2010 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis vi snakker om fra nyt af, kunne Cayin kunne være en mulighed. 
Mit link
|
| Til top |
|
| |
Christian11 Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 16 December 2010 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for ideerne!!!!
Min liste er indtil videre
- Primare I-30
- NAD M3
- Naim Nait XS (lidt bekymret for om den har punch/kraefter nok til at styre hoejttalerne)
- Hegel H200
- Cayin 353B
Er der nogen af jer som har testet ovenstaaende mod hinanden eller har perspektiver paa hvilke 2-3 fra listen der kunne vaere
bedst i forhold til mine behov (masser af kontrol og punch med "svaere" hoejttalere, musikalitet prioriteret over naadesloes
transparens)?
|
| Til top |
|
| |
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
| Sendt: 16 December 2010 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christian11 skrev:
Min liste er indtil videre - Primare I-30 - NAD M3 - Naim Nait XS (lidt bekymret for om den har punch/kraefter nok til at styre hoejttalerne) - Hegel H200 - Cayin 353B
Er der nogen af jer som har testet ovenstaaende mod hinanden eller har perspektiver paa hvilke 2-3 fra listen der kunne vaere bedst i forhold til mine behov (masser af kontrol og punch med "svaere" hoejttalere, musikalitet prioriteret over naadesloes transparens)? |
|
|
Alt er jo relativt som man siger Du skriver ikk noget om hvor varm / kold du foretrækker lyden ! NAD plejer at spille lidt "amerikansk" med MEGET focus på de nedre oktaver.... primare har jeg ikke fået lyttet til endnu.....Naim spiller mere "engelsk" passer som regel godt ind i den "danske" smag...hihi.....Hegel har jeg kun fået hørt i et demorum hos en forhandler, så den vil jeg ikke kommentere endnu....... Jeg har selv en Cayin 353B stående og den spiller utroligt varmt og behageligt uanset hvad genre du fodre den med !
Frankie
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 16 December 2010 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frankie skrev:
Christian11 skrev:
Min liste er indtil videre - Primare I-30 - NAD M3 - Naim Nait XS (lidt bekymret for om den har punch/kraefter nok til at styre hoejttalerne) - Hegel H200 - Cayin 353B
Er der nogen af jer som har testet ovenstaaende mod hinanden eller har perspektiver paa hvilke 2-3 fra listen der kunne vaere bedst i forhold til mine behov (masser af kontrol og punch med "svaere" hoejttalere, musikalitet prioriteret over naadesloes transparens)? |
|
|
Alt er jo relativt som man siger Du skriver ikk noget om hvor varm / kold du foretrækker lyden ! NAD plejer at spille lidt "amerikansk" med MEGET focus på de nedre oktaver.... primare har jeg ikke fået lyttet til endnu.....Naim spiller mere "engelsk" passer som regel godt ind i den "danske" smag...hihi.....Hegel har jeg kun fået hørt i et demorum hos en forhandler, så den vil jeg ikke kommentere endnu....... Jeg har selv en Cayin 353B stående og den spiller utroligt varmt og behageligt uanset hvad genre du fodre den med !
Frankie |
|
|
Jeg er ret uenig. Jeg mener mere NAD´s lyd er mere ovre mod "engelsk lyd" med fokus punch og drive. Vi kan dog godt blive enig om de lydmæssigt hælder mod det varme. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
NightRhyme Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 16 December 2010 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spiller selv på Primare I30. Den ryger muligvis snart til salg pga. voldsomt opgradering men det er en anden historie.
Min dybt subjektive vurdering
- Primare I-30: Ro, overskud, gradiøst lydbillede umulig at få til at lyde aggressiv
- NAD M3: Volumiøs repræsentation, smæk for skillingen.
- Naim Nait XS: Rytme, Timing. Til rock er den unbeatable til gengæld synes jeg den havde besvær med at formidle
feeling på følsomme optagelser. Det blev for voldsomt
Rang ordning: Primare I30 > NAIM > NAD M3 __________________ walking around in the desert with a bag over my head being bumped into by people who rob me as they bore me
|
| Til top |
|
| |