Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Sansui B-1000 Effektforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 22 December 2010 kl. 06:16 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg er lige blevet ejer af sådan en, det var lidt sjovt der skulle rydes op til jul på Tømre mesterens værksted, over i Hjørnet stod der en stak elektronik hvor denne B-1000 var iblandt.

Den blev støvet af og masseret lidt på knapperne, og 5 sekunder efter den blev tændt klikkede relæerne og den spiller,  både lys og de to store røde peak-metere der følger musikkens effekt virker  100%.

Han havde fået den af sin Bror for et par år siden, og der var den blevet lagt på lager over på værkstedet.

Kontrol-forstærkeren C-1000 fik jeg også, men skal først have den med hjem idag.

Jeg kan se at de første modeller af den er fra 1987, men kan ellers ikke finde noget review om den,  men det jeg har fundet om den er meget forskelligt,  lige fra monster forstærker til plastik kasse, og det sidste passer nok bedst.

Men nu får sættet nogle dage/uger her og så bliver det solgt da jeg jo stadig har huset fyldt med NAD.

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 December 2010 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Continous Power Output - Stereo
75 watts RMS per channel into 8 ohms both channels driven, 20-20kHz with no more than 0.05% THD.         &n bsp;         &n bsp; 

Frequency Response @ 1 Watt into 8 ohms
+0 dB -0.2dB 5 - 100,000Hz

Ikke den fineste og tungeste efektforstærker fra Sansui, men da den kostede gratis må det siges at være udemærket

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 30 December 2010 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Har lige renset og sat min Sansui C-1000 kontrol forstærker til min B-1000 Effektdel, og tro mig, alle lamper på C-1000 & B-1000 fungere, der er en lille lampe for hver tilslutning på C-1000 og lys i Volume knappen + tænd & sluk.

Som exciter skriver er Sansui B-1000 på 2 * 75watt 8 ohm,  den er skrevet mange steder til 2 * 105watt men jeg vil nok holde mig til de 2 * 75watt.

Og uden at have vejet den vil jeg tro den vejer 7-8kg, det er en lille kompakt sag da den og C-1000 kun er 20cm dyb, der står power 400watt på bagside af effektblokken,  og det har selvfølgelig intet at gøre med de watt den spiller med.

Så den spiller bare,  og den ryger nok til salg inden længe da jeg ikke vil have mere stående end alle mine NADér.

Der er også et specielt fladkabel med som passer til Sansui´s Tuner,CD & Eq.

Her er sættet.  :: http://peecee.dk/upload/view/282119

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes