| Forfatter |
|
sirhish Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 545
|
| Sendt: 24 December 2010 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Pingel Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 24 December 2010 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad være...Har haft en en, og den lagde en lille dyne over det hele - til gengæld var det som at få et nyt anlæg da jeg hev den af igen efter en måned  Og så synes jeg også at den er lidt højt prissat ...
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 24 December 2010 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en Nordost Thor istedet, den virker!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 December 2010 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
| Køb en Nordost Thor istedet, den virker! |
|
|
Ville rigtigt gerne købe en Nordost Thor, der er bare en lille ting der holder mig tilbage 
Den Xindak skulle ikke bruges til forstærkeren, men tuil DAC, CD, DVD ovs.
|
| Til top |
|
| |
lille splint Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 24 December 2010 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hos mig virker den, men jeg bor også i et hus lavet af billigste udbyder.
Nordost thor er meget bedre, men den har et lille problem som du sikkert har opdaget.
Purepower er også en mulighed, men den har jeg ikke prøvet.
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 24 December 2010 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 24 December 2010 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu fint held med min Xindak XF-1000ES.
Jeg bor i hus og har fået lagt jord ind og seperat gruppe kun til hifi.
Der er en række stik på Xindak'en, specielt til de enkelte dele af anlægget. Så det kan tilpasses. Der er også stik, der går uden om det indbyggede strømfilter, så den også kun fungerer som en stikdåse.
Der er muligheder nok.
Jeg har svært ved at vurdere om det er et "vidundermiddel", da jeg tilsluttede den sammen med jeg fik lavet jord og seperat gruppe til hifi'et. Men jeg har da prøvet uden, og den har ikke "ødelagt" noget hos mig. Ikke det berømte "tæppe", som kan ske ved for påtrængende filtre, der f.eks. ikke kan levere peakstrøm nok til effekttrin.
Kombinationen af jord, gruppe og den Xindak hjælp meget på brum og støj på mine rørforstærkere. Ingen støj overhovedet og næsten ingen brum.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 24 December 2010 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Jeg har nu fint held med min Xindak XF-1000ES.
Jeg bor i hus og har fået lagt jord ind og seperat gruppe kun til hifi.
Der er en række stik på Xindak'en, specielt til de enkelte dele af anlægget. Så det kan tilpasses. Der er også stik, der går uden om det indbyggede strømfilter, så den også kun fungerer som en stikdåse.
Der er muligheder nok.
Jeg har svært ved at vurdere om det er et "vidundermiddel", da jeg tilsluttede den sammen med jeg fik lavet jord og seperat gruppe til hifi'et. Men jeg har da prøvet uden, og den har ikke "ødelagt" noget hos mig. Ikke det berømte "tæppe", som kan ske ved for påtrængende filtre, der f.eks. ikke kan levere peakstrøm nok til effekttrin.
Kombinationen af jord, gruppe og den Xindak hjælp meget på brum og støj på mine rørforstærkere. Ingen støj overhovedet og næsten ingen brum. |
|
|
kan kun give dig ret...jeg har også set i andre tråde de skriver den skulle være bedre end selv supras skinne...det er hvis lige som så meget andet, nogen kan og vil kun have rør, andre transistorer, nogen til den hårde lyd, nogen til den bløde, nogen er kriminel, andre kunne aldrig finde på at bryde loven.
jeg har selv hørt en del vincent og xindak...kigger man på hvad man får kontra noget stor amerikansk, så ved jeg nu godt hvad jeg ville...
jeg har endda vovet mig ud i at bestille to xindak A600P effektrin hjem uden at have hørt lige den model(også 1. gang jeg har prøvet det) men hvis det sparker lige så meget røv som andet xindak jeg har hørt...så er jeg nu ikke så bange....så køb du da den xf-1000es
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
Dk11706 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 25 December 2010 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også kigget på dette filter, men jeg mindes at Xindak kan bestilles direkte, det er jo helt til grin så dyrt det er blevet efter at der er kommet en dansk distributør , er der nogen som kan huske link til forhandler i china.
Xf-1000 koster ca. 127 US $ i kina, og 3000 her
Xf-2000 koster ca. 200 US $ i kina og 4000 her, og under 400 euro i frankrig men de sender ikke desværre ikke til DK.
|
| Til top |
|
| |
nonnegativ Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 25 December 2010 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet både Supra MD-06 EU & Xindak XF 1000 ES.
Supra`en røg hurtigt ud igen - i mit (rør)-setup kvalte den dynamikken, og jeg kunne ikke høre nogen lydmæssig forbedring
iøvrigt.
Xindak 1000 ES har fået lov til at blive - Dynamikken er bibeholdt, der er mere sort baggrund og lydbilledet er stabiliseret.
Det er naturligvist rent subjektivt, og gælder kun for mit setup.
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 26 December 2010 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg har selv sådan en xindak strømrenser som jeg er mega glad for.... havde selv en anden før den.. puhaa det var noget bæ... samt vi har samlignet xindakken med en PS audio.... og nej jeg vil ikke bytte til en PS audio....
så køb du bare en xindak 1000 strømrenser... tror ikke du bliver skuffet....
mvh john
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 December 2010 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej
jeg har selv sådan en xindak strømrenser som jeg er mega glad for.... havde selv en anden før den.. puhaa det var noget bæ... samt vi har samlignet xindakken med en PS audio.... og nej jeg vil ikke bytte til en PS audio....
mvh john
|
|
|
Hvilken Ps audio snakker vi om ??? jeg har muligvis en brugt Xindak 1000ér på hånden så det kunne godt ende med det bliver den....
Kan du ikke fortælle lidt hvad du oplevede i testen med xindak og ps audioén ???? godt som skidt...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 December 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
øhh kan ikke lige huske navnet på den PS men det var den dan a som er herinde har...så det kan du lige slå op...
forskellen hmm den var jo ikke som dag og nat men synes lydbilled blev en smule mindre med dan's... og jeg elsker en mega bredt lydbilled så det var nok til at jeg beholdte min xindak,,, PS er måske pænere og ser mere ud som kram altså dyrer ud...
det samme hørte hørte vi med hans PASS forstærker i forhold til min.... måske var dan's mere ægte i lyden men syntes min egen er mere hyggelig bløder at lytte til... den måde kan jeg godt lige musikken på og det var der nogle stykker der kunne, men pga af watt'ene var der selvfølgelig mere styr på bassen.. men der manglede noget " romantik " i PASS'en.... men vi lytter jo ikke ens.... det ved vi jo....
mvh john
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 26 December 2010 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
men vi lytter jo ikke ens.... det ved vi jo....
|
|
|
Så var din første - nærmest uforbeholdne - anbefaling af Xindak vs. PS Audio måske lidt malplaceret? Altså set netop ud fra synspunktet at hvad du synes bedst om måske ikke er præcis det andre synes er bedst?
Men fint at du kommer med en nærmere beskrivelse på opfordring, så informationssøger selv har en chance for at pejle sig ind.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 December 2010 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg KAN jo kun fortælle hva jeg synes er bedst her hos mig ikk... jeg kan jo ikke komme her og sige købe xindak for PS audio er noget l**t for det ville jo være den største gang mund l**t at sige det... er vi ikke enig om det....
jeg synes xindakken spillede bedst her hos mig... hva der er bedst i et andet set-up og lytterum kan jeg UMULIGT sige... så det skal jo tages med et gran salt.. for dem der siger det de feks selv har er bedst er jo umuligt at sige..... det troede jeg var alment kendt...
mvh john
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 December 2010 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej
jeg KAN jo kun fortælle hva jeg synes er bedst her hos mig ikk... jeg kan jo ikke komme her og sige købe xindak for PS audio er noget l**t for det ville jo være den største gang mund l**t at sige det... er vi ikke enig om det....
jeg synes xindakken spillede bedst her hos mig... hva der er bedst i et andet set-up og lytterum kan jeg UMULIGT sige... så det skal jo tages med et gran salt.. for dem der siger det de feks selv har er bedst er jo umuligt at sige..... det troede jeg var alment kendt...
mvh john
|
|
|
Det er netop derfor at det har stor værdi at du fortæller HVORDAN du oplevede forskellen - ikke kun at du ikke ville bytte Xindak ud mod PS Audio, hvilket lød som et endegyldigt resultat.
Jeg skriver kun som jeg gør fordi jeg alt for ofte hører den der med "køb du bare produkt Y så bliver du glad" uden at få en reference og/eller en sammenligning.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 December 2010 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jamen sådan kan man jo ikke gøre, for hvis man skal være helt ærlig ved man det er reference anlægget man har har eller en reference ting man har lånt hjem... det er umuligt at vide, hvis du forstår hva jeg mener.... for man skal godt nok ha meget endda rigtig nega meget hjemme for bare at komme tæt på refernce anlægget.... hvis det overhoved er muligt... har jeg ikke ret...
men man finder en lyd som passer til ens høre og især lytterum, samt pengepung.. ud fra det kan man så kalde det ENS refernce anlæg... det er ihverfald min filisofi...
mvh john
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 December 2010 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej
jamen sådan kan man jo ikke gøre, for hvis man skal være helt ærlig ved man det er reference anlægget man har har eller en reference ting man har lånt hjem... det er umuligt at vide, hvis du forstår hva jeg mener.... for man skal godt nok ha meget endda rigtig nega meget hjemme for bare at komme tæt på refernce anlægget.... hvis det overhoved er muligt... har jeg ikke ret...
men man finder en lyd som passer til ens høre og især lytterum, samt pengepung.. ud fra det kan man så kalde det ENS refernce anlæg... det er ihverfald min filisofi...
mvh john
|
|
|
Jamen jeg er helt enig! Det passer bare ikke med din første kommentar til Xindak-dimsen:
>>>>>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>>>> >>>
<<<<<<<<<<<<<<< <<<<<<<<<<<<<<< <<<
Du skriver at en anden strømrenser var noget bæ, at du ikke vil bytte med en PS Audio, og at du tror at man ikke vil blive skuffet over Xindak'en... For mig at se er det uden forbehold for sammenhæng og andres forhold, det lyder som et endegyldigt resultat.
På opfordring beskriver du dog nærmere omkring dine oplevelser, og det giver et bedre billede af din oplevelse Xindak ift. andre produkter - så det er fint. Men den burde du post'e med det samme, hvilket er min pointe.
|
| Til top |
|
| |
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
| Sendt: 27 December 2010 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle. Spændende læsning, hmmm strømrenser , Et netstøjfilter udglatter peaks fra andre apparater, såsom køleskabe osv hvori der kan indgå relæer, vi kender dem osse fra Lysstofrør , de så kaldte knikcere, og vi har alle hørt dem i vores anlæg, hvori der opstår en overspænding. Jeg har aldrig hørt om en strømrenser, det må da vist være noget nyt, ligeledes det er linser der sidder på et kamera, vi andre troede der menes objektiver, men en strømrenser. Hvad med et Netstøjfilter, der kan udjævne peaks og andet dc støj fra nettet. Hvorfor give så mange penge for noget , man kan bygge for 200 kr, og ovenikøbet selv bestemme designet, f.eks kasse i sort pianolak. her er dem jeg bruger, dog ikke i piano lak, ellers er hensigten den samme. jeg har bygget 10 af dem og de sidder alle i nærheden af mit radioamatør udstyr, 4 af dem bruger jeg til tv og pc og selvfølgelig Hifi udstyr. De virker alle, mit radioudstyr, som er følsomt for impulser fra trådløst netværk og andre forstyrrende elementer , snurrende vaske maskiner og andet utyske , er som pist væk, men det er ikke en strømrenser, det er et netstøjfilter, som udglatter peaks og og gør spændingen stabil. Nok en svada, men her er opskriften http://www.brkit.dk/byggesaet/br505507.html. Hvorfor købe disse smarte design dyre kasser, når man kan selv.
mvh Space
Ps. Hifi folket er nogle særlinge, læste om en der havde højtaler kabler, der gav rørlyd. Tro kan da vist flytte bjerge. Den sidste tosse er ikke født endnu
|
| Til top |
|
| |
Cybergringo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 27 December 2010 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|