| Forfatter |
|
rasmush Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 28 December 2010 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg er nybegynder på LP-siden og kigger på en Thorens TD 320 på dba. Moderniseret med Rega-arm og blygummi i rammen. Med Grado-pickup men kender ikke til dens stand. Ellers siges det den er i god form og startprisen er 2500. Hvad siger i her på siden? Lyder det umiddelbart som fornuftigt valg eller er der faldgrupper? Jeg kan se, at en ny Grado-pu ikke er det dyreste i verden. Men hvad skal jeg ellers være opmærksom på? Er der noget med mørnet drevrem? Den har ikke kørt meget de sidste 10 år. Jeg søger noget kram, hvor jeg ret nemt kan skaffe reservedele hvis noget går i stykker hen ad vejen. Jeg er nok også ved at finde ud af at min forstærker er ved at være "for billig". Det er en 10 år gammel NAD 701 stereo reciever. Er det bedre at starte med at skifte den? (er nybegynder  ) Jeg vedlægger et foto af Thorens  Jeg håber nogen her kan give et råd. Venligst Rasmus
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 28 December 2010 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
320´eren har et lifthåndtag foran til højre til den integrerede armlift, det har mestermekanikeren pillet af og efterladt et flot hul.
Skynd dig væk fra det klamp. Der er masser af gode tilbud. En umodificeret 320mk III kan fås for 2000.-, og hvis du er til
mere spændende arme, findes den også som 321 med fritvalgsarm.
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 28 December 2010 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal 701 receiverens afløser være brugt eller ny?
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 28 December 2010 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thorens plejer man sagtens at kunne finde en ny drivrem til på eBay. Lejet skal så vist ikke smøres med olie men med lejefedt - det er sikkert også til at få fat på. Fjedrene ved jeg ikke helt med...
Men... Hvis det er billedet af den 320 du måske gerne vil købe - hvor er hæve/sænke knappen så mon blevet af? Der er to af de der vippeknapper på fronten oven på - til venstre ser du tænd/sluk (33/45 RPM), og så er der en fordybning i nærhed af tonearmen/pickup'en - den knap mangler.
Der er en anden 320 til salg her på H4A, med Thorens TP-16 arm og Audio Technica OC30 (MC-) pickup - den var måske også en mulighed.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 28 December 2010 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåh ja... Med en Rega arm kan hæve/sænke-funktionen jo ikke bruges til noget - men det virker alligevel som noget klamp bare at fjerne knappen. Som Jazzman skriver ville jeg også hellere vente på en 321 så (eller 2001/3001), den er beregnet til andre arme end Thorens' egne, f.eks. var Mørch temmelig populært at sætte på dengang. En 320 ville jeg lade være som den skal være, altså med egen arm.
|
| Til top |
|
| |
rasmush Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 29 December 2010 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære alle Jeg kan følge jer hele vejen! Jeg har besluttet mig for at vente på en 321`er. Så har jeg mulighed for at opgradere arm når jeg føler mig "lytteklar" nok til det og alligevel skal bruge min pension til noget fornuftigt :) En 320 ville også være fin som den er, men sjovere at have muligheden for noget mere når den tid kommer. Og til jazzmann - en ny forstærker kunne sagtens være brugt. Har du noget på lager da?
Og hvis nogen vil til kbh og nå at se mine ombyggede grado heads med speakersystem i massiv træ, så slutter udstillingen på Kunstindustrimuseet d 8. januar og flyver videre til Stockholm!
http://moebelsnedkerforeningen.dk/Exhibitions/2010%20MP/My%2 0precious%20The%20proces/Rasmus%20H.html
http://kunstindustrimuseet.dk/udstillinger/aktuelle-saerudst illinger/my-prescious-international-modern-wookwork-exhibiti on
Tak for super gode råd! God dag
Venligst Rasmus
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 29 December 2010 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå - det er dig! Jamen så var det måske noget at få fat på en gammel Thorens 124 eller en Garrard og så lave plinten selv som
Troels
Ellers er Thorens 2001/3001 fuldgode alternativer til 321, som Wymax skriver.
Og brug så den U-pil til at poste links! Grr!
|
| Til top |
|
| |
Sherman Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 09 Januar 2011 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg ville tage TD 320'eren med Rega-arm og blygummidæmpning. Den oprindelige arm er kendt for at være et godt sted at sætte ind med en opgradering. Jeg har selv opgraderet min TD 320 med arm og dæmpning, og oplevede at det gav en enorm forbedring af lyden. Se her: www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75806&KW=Sherm an. Hullet for armliftknappen kan let lukkes med en lille nitte eller andet, hvis ikke sælgeren fortsat har den oprindelige knap liggende.
Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |