Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Thule Audio amp støjer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
muzak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 Januar 2011 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har før skrevet om det dette problem, som jeg pga. andre ting, har ladet hvile, men nu er det på tide jeg finder en
løsning.

Min forstærker - en Thule IA 60B - støjer konstant når den er tændt. Denne støj stiger proportionelt med forøgelse af
volumen, men den er rigelig høj til at genere - især ved lavere lydstyrke.

Jeg har haft et problem med netop volumenknappen, som der kan læses om i følgende tråd:

Thule IA 60B - volumenknap

Dette problem er endnu ikke blevet løst. Jeg har ikke taget kontakt nogen fagmænd. Primært fordi dette problem ikke
forstyrrende lyden, men blot var en teknisk irritation.

Senere har jeg så fået førnævnte støjproblem, som jeg tidligere har beskrevet her:

Jævn støj fra Thule forstærker

Mit spørgsmål er om der kan tænkes at være en sammenhæng mellem disse? Jeg har ikke tidligere set disse problemer som
sammenhængende, men måske der alligevel er en sammenhæng?

Under alle omstændigheder skal denne forstærker, som jeg i øvrigt har været glad for, enten fikses eller ud. Men inden den
ryger ud vil jeg selvfølgelig sikre mig, at det ikke er noget, der lige står til at kunne fikses indenfor et rimelig budget.

Her kan høres et eksempel ved lav volumen, hvor jeg bevæger optageren rundt foran højttaleren:

Musik ved lav volumen

Og her er et eksempel hvor alle signalkilder er fjernet, dvs. kun amp og højttalere. På optagelsen skifter jeg løbende
kanaler...

Kanalskifte

Til sidst en optagelse, hvor jeg afbryder strømmen på stikkontakten:

http://dl.dropbox.com/u/29219/StuffX/thule_amp_noise/power_o ff.m4a

Power off

Er der nogen som tør våge et bud? Kan det mon betale sig at koste på forstærkeren?

På forhånd mange tak!

Til top Vis muzak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af muzak

muzak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2011 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Slet ingen der kan vejlede mig?

terp2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Sendt: 20 Januar 2011 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har tidl. ejet samme model forstærker og dertil Thule cd-afspiller. Da jeg havde problemer med cd-afspilleren, fik jeg den fikset hos High End Musikservice i Vanløse (kan se, du bor i København). De var vist officiel Thule-reparatør eller det der ligner, da virksomheden fandtes. Det var ikke billigt at få det lavet, men det funkede. I parentes bemærket havde jeg aldrig problemer med min forstærker.
Til top Vis terp2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af terp2004

muzak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2011 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret, terp2004... Jeg kunne dog godt tænke mig at høre, om der var nogen som kunne bekræfte eller afkræfte en
sammenhæng mellem de to problemer. For hvis der er tale om ét problem virker det mere overkommeligt, at smide den efter
en reparatør, hvorimod hvis der er tale om to vil jeg overveje om en ny forstærker er et bedre bud.

terp2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Sendt: 20 Januar 2011 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Uden at vide det, så tror jeg, det koster cirka 500 kr. at få et tilbud. Pengene skal du ikke betale, hvis du godtager tilbuddet. Jeg ville selv have ofret de penge, men det er klart, at hvis det så koster lad os sige 2.000 kr at reparere den, så er det måske ikke pengene værd.
Til top Vis terp2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af terp2004

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Januar 2011 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Kan du li' Thule lyden, synes jeg du skal opgradere til en fejlfri IA150B. Den bør kunne handles til ca. 3,5K +/-. Du får bedre lyd, og de anslåede 2K til rep er "sparet". En defekt IA60B har stadig en værdi som også skal med i regnskabet.

Jeg vil gerne kigge på din IA60B u/b, men kan ikke garantere at den kommer op at køre. send evt. en PB

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes