| Forfatter |
|
Michael K Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 204
|
| Sendt: 04 Marts 2011 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tænkt mig at købe en DacMagic og nogle Sennheiser HD 650 headphones. Var nede i Klubben og høre deres Argon rør-headphone amp og jeg må sige at rør-lyden virkelig er mig.
Jeg spurgte ekspedienten om de 2 års garanti gjaldt hvis rørene gik i stykker/blev brugt op, og det sagde han det gjorde. Spurgte så om det ikke gik under slid af produktet, men det mente han ikke.
Hvor lang tid holder sådan nogle rør, og er de nemme at skifte og få fat i nogle nye?
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 05 Marts 2011 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vær ikke bange for rørene...det er kun udgangsrør i store forstærkere som skal udskiftes med jævne mellemrum. I sådan en som du tænker på kan rørene nok holde mindst 10år og ingen problemer med at finde dem. Koster måske 200-300 til den.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
Michael K Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2011 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok fedt nok, jeg har bare hørt at deres levetid var ca. 3000 timer = 125 dage. Hvis man hører musik 12 timer om dagen, vil de så kunne holde 250 dage. Ved så ikke om min info er korrekt?
|
| Til top |
|
| |
Mugsy Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 05 Marts 2011 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
3000 timer er nok meget realistisk med kina rør. But you never know.
Omkostningerne ved rørskift er vel så lave, at du har råd til et skift om året eller?
|
| Til top |
|
| |
Michael K Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2011 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hvis det er nemt nok til at jeg selv kan skifte dem... ellers skal hifi klubben gøre det og de tager lidt for det. En anden ting er så at få fat på de rigtige rør, er det nemt nok eller hvordan?
|
| Til top |
|
| |
Mugsy Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 05 Marts 2011 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Michael K skrev:
| Ja hvis det er nemt nok til at jeg selv kan skifte dem... ellers skal hifi klubben gøre det og de tager lidt for det. En anden ting er så at få fat på de rigtige rør, er det nemt nok eller hvordan? |
|
|
Hvis det er Argon HA2 (jeg kunne ikke finde andre) så sidder der ét russisk/kinesisk 6N2 rør. Normalt er det intet problem at skifte selv, da det er fritlagt. 5 sekunder ca. 6N2 koster fra ca. 10 danske kroner på Ebay - eller sikkert et par 100,- kr. hos Klubben.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 05 Marts 2011 kl. 04:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 05 Marts 2011 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den skal moddes for at kunne køre med de europæiske udgaver af 6N2. Disse er ECC83, E83CC, 12AX7.... Men hvor 6N2 har gløden til pin 4 og 5, har ECC.... pin 4 og fem kortsluttet til den ene side af gløden og ben 9 til den anden... - Og en sådan mod vil garanteret "æde" garantien! - Men den kunne jo laves når den er væk, og du kunne så "nøjes" med 6N2 til da... ;) I øvrigt, hvis du køber 6N2 mærket med OTK (militære rør) er levetiden ab fabrik garanteret til minimum 10 000 timer... Lige som det er tilfældet for de gamle europæiske/amerikanske rør.
Med venlig hilsen Tonni
__________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |