Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 11:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Højttalere til Marantz M-CR603 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hm_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2011
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Marts 2011 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Hej

Tiden er kommet hvor jeg skal have mit lille ipod dock anlæg smidt ud, og have noget der minder lidt mere om et hifi anlæg.
Hader det virkelig rigtig meget, og nu har jeg endelig fået en deal med fruen i huset ;)

Desværre er midlerne små, og pladsen er trang (har restriktioner).

Derfor har jeg set på Marantzs lille system, der indeholder de ting jeg benytter mest - dvs netradio, itunes, airplay og stand
in for fladskærmens mangel på lyd.

http://whathifi.com/Review/Marantz-M-CR603/

Jeg er dog noget i tvivl om, hvor store højttalere man kan spænde på, og hvad man skal gå efter?

Pt kigger jeg på Monitor Audio BX serie (BX2 og BX5), samt Wharfedale Diamond serie.

Spørgsmålet er, om jeg skal gå efter en reol højttaler (bx2), og evt. smide en aktiv sub på, eller bare gå efter en
gulvhøjttaler (bx5)?

Leger også med tanken om noget brugt Holfi, men de har jo efterhånden mange år på bagen, og frygter komponenterne er
slidte - elektrolytter, potmetre, omskiftere mm. Har før været uheldig med noget brugt Luxman, som brændte af kort tid
efter køb...:(

Gammelt hifi, har jo heller ikke alt nymodens gejl, men på den anden side, så har jeg en Mac Mini under tv'et, som kan klare
det meste, men gør betjeningen lidt mere besværlig, når man skal have gang i flere enheder.

Inputs modetages....:)
Til top Vis hm_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hm_dk

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 05 Marts 2011 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Hvis de er til at få fat i, ville jeg forslå dig en velspillende lille franskmand. Det er lille 2-vejs med en transmissinslinie bassystem. Det er en stander model og hedder Jean Marie Reynaud Twin Signature. Letdreven med åben og klar lyd og med ganske dyb bas uden at fylde noget. Konevenlig er den også. De kostede i 08- 7500kr for et sæt. Kunne købes i www.medlyd.dk 

hm_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2011
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Marts 2011 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Hvis de er til at få fat i, ville jeg forslå dig en velspillende lille franskmand. Det er lille 2-vejs med en
transmissinslinie bassystem. Det er en stander model og hedder Jean Marie Reynaud Twin Signature. Letdreven med åben og
klar lyd og med ganske dyb bas uden at fylde noget. Konevenlig er den også. De kostede i 08- 7500kr for et sæt. Kunne
købes i www.medlyd.dk 

Tak for dit svar - de ser lovende ud...

Er dog i mellemtiden kommet frem til, at det skal være en gulvhøjttaler, da vi alligevel ikke har reol plads til dem. Man kan
selfølgelig købe standere til dem, men så kan man vel ligeså godt gå hele vejen, og få nogle gulvhøjttalere :)

Skal man tro anmeldelserne i prisklassen 5000, er Monitor Audio BX5 valget, men de er bare lidt kedelige i designet...:( Men
man kan vel ikke få alt til 5000 ;)

Nogle andre bud, når maks pris er 5000 kr.?
Til top Vis hm_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hm_dk

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2011 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

hm_dk skrev:
allanowich skrev:
Hvis de er til at få fat i, ville jeg forslå dig en velspillende lille franskmand. Det er lille 2-vejs med en
transmissinslinie bassystem. Det er en stander model og hedder Jean Marie Reynaud Twin Signature. Letdreven med åben og
klar lyd og med ganske dyb bas uden at fylde noget. Konevenlig er den også. De kostede i 08- 7500kr for et sæt. Kunne
købes i www.medlyd.dk 

Tak for dit svar - de ser lovende ud...

Er dog i mellemtiden kommet frem til, at det skal være en gulvhøjttaler, da vi alligevel ikke har reol plads til dem. Man kan
selfølgelig købe standere til dem, men så kan man vel ligeså godt gå hele vejen, og få nogle gulvhøjttalere :)

Skal man tro anmeldelserne i prisklassen 5000, er Monitor Audio BX5 valget, men de er bare lidt kedelige i designet...:( Men
man kan vel ikke få alt til 5000 ;)

Nogle andre bud, når maks pris er 5000 kr.?
De laver skam også gulv modeller, men tjek prisen.  Så er der disse PMC. Ve dog ikke hvor de kan købes p&t.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2011 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig er der også DLS. Har ikke noget billede af dem i øjeblikket.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes