| Forfatter |
|
PeKo Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 616
|
| Sendt: 04 April 2011 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der ude  Er der nogen af jer der kender disse rør monoblokke: Michaelson/austin M200.
Jeg har aldrig selv hørt om dem og finder det vanskeligt at finde info på nettet, i forhold til brugeranmeldelser, priser osv.
Jeg søger svar på:
Nypris?
Brugtpris i dag? (det givne sæt er mint og skulle efter sigende være i skønneste form, renoveret fra A-Z) Da der kan være tale om en byttehandel, er det meget vigtigt at der byttes nogenlunde lige over i værdi.
Evt. udtalelser om kvaliteten / lyden...
På forhånd mange tak 
__________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
e-type Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 274
|
| Sendt: 04 April 2011 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej PeKo.
Der er tale om en ældre sag fra 70'erne som blev solgt i de oprindelige Audioscan butikker. Sidst jeg så dem "Live" var inde i baggården hos Audioscan på Amagerbrogade engang i midt 80'erne. Der er tale om den Michaelson som i snart mange år har været drivkraften i Musical Fidelity og en af branchens mere farverige personer med bastante udtalelser (f.eks. at hvis det ikke kan måles, så betyder det ikke noget)
Ampen blev oprindeligt opgivet til en 200 Watt'er. De er dukket op med jævne mellemrum på brugtmarkedet og jeg vil tro de er ved at være sjældne i funktionsdygtig stand.
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2011 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej "e-type" Mange tak for dit svar, spændende! Er der en mulighed for at du kan værdisætte sådan et sæt, hvis det nu er nyrenoveret og i mint cond.? Ejermand nævner en brugtpris på ca. 30-35K. Efter sigende, trækker det alt - med en flot analog lyd. Og det er det der tiltaler mig, da jeg skal spille et sæt Quadral Titan-II op til narrestreger  Det går fint med nuværende forstærker, men kunne måske godt bruge noget mere kontrol og bestandighed ved lidt højere lydtryk. Dette skulle efter sælgers udsagn være "piece of cake" med disse M200. Derfor min interesse for sættet. TAK
__________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 04 April 2011 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
e-type Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 274
|
| Sendt: 04 April 2011 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var et helt andet spørgsmål.
Den noget mindre tva1 har det med at går for en 900$ og op til en 15-1600 Eur. Den er så til gengæld designet af Tim de Paravicini (EAR), som af mange er kaldet rørguden.
En M200 er en sjælden sag og når det er den slags vi forelsker os i, så er der en del liebhaveri i prisen. Om du syntes den leverer for 30000 god lyd, ja det kan kun du bedømme. Omvendt så skal du jo også aflevere noget i byttehandlen og er du tilfreds med byttet, så er det vel OK.
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2011 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo tak (for begge indlæg) Det er svært at sige om der er valuta for 30K - og det er ekstremt vigtigt at kende værdien når der engang skal sælges igen. Men svært at tro, at de kan sælges for den sum - det er jo antikviteter  Dermed ikke sagt, at ældre grej ikke kan noget, jeg tror blot der er sket en del med årene... Det ville være en anden snak, hvis der var nogle på markedet, så der var en reference til et prispunkt i Danmark.. Men tak alligevel for jeres svar, jeg læser straks videre på de links! Tak. Vh Per
__________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 04 April 2011 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !........
Kender så udemærket efterfølgeren til Michaelson & Austin M200 - nemlig Papworth M200.
Herhjemme drev de et par Quadral Titan Mk3 - og det endda ret så overbevisende.
Så denne kombination kan jeg på det varmeste anbefale !
__________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 04 April 2011 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
er varmt anbefale for Michaelson and austin
har selv en TVA-10
men 35 kilo det var meget...
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeKo skrev:
Hej "e-type"
Mange tak for dit svar, spændende! Er der en mulighed for at du kan værdisætte sådan et sæt, hvis det nu er nyrenoveret og i mint cond.? Ejermand nævner en brugtpris på ca. 30-35K.
TAK 
|
|
|
Det er en ekstremt høj pris. Den kan selvfølgelig godt være "rimelig" (for dig) hvis du har drømt om netop de forstærkere hele dit voksne liv. Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
rush Udelukket fra forum

Thomas! :-(
Bruger siden: 26 September 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeKo skrev:
Jo tak (for begge indlæg) Det er svært at sige om der er valuta for 30K - og det er ekstremt vigtigt at kende
værdien når der engang skal sælges igen. Men svært at tro, at de kan sælges for den sum - det er jo antikviteter Dermed
ikke sagt, at ældre grej ikke kan noget, jeg tror blot der er sket en del med årene... Det ville være en anden snak, hvis der var
nogle på markedet, så der var en reference til et prispunkt i Danmark.. Men tak alligevel for jeres svar, jeg læser straks videre
på de links! Tak.Vh Per
|
|
|
Så et sæt brugt "way back then" i Expert, Varde, så vidt jeg mindes. Det er vel 10 år siden og prisen lød på 15 Kkr.
Så umiddelbart virker 30-35 Kkr møj - møj dyr! - uanset renovation!!
|
| Til top |
|
| |
PeKo Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rush / alle andre i tråden  Jeg har valgt at takke nej til byttehandlen. Til dels fordi lyden er ret god her hjemme, med min nuværende forstærker, og til dels fordi jeg finder det for usikkert at bytte ud fra alder/pris på de "gamle slæder"... Selvom lyden kunne være eneste væsentlige faktor i handlen, er det jo også vigtigt at kunne bytte/sælge igen senere... Mange tak for jeres svar alle sammen! Vh Per
__________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
| Til top |
|
| |