Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 11:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Mundorf Supreme Modstande (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 21 Juni 2011 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Udførte lige den ultimative test på disse fake modstande. De beskrives som værende fri for keramik og tråden er ultrearen
kobber med 1 % guld. Tog en hammer og afslørede at huset er keramik og tråden simpel konstantantråd. De burde sigtes for
bedrageri. Endvidere er det også løgn at de er induktionsfrie. Jeg og en kammerat er lige blevet bedraget for over 1000 kr.

Branchen er befængt med svindlere.

Tilbage til Duelund.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 21 Juni 2011 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Hej Big E,

Sikke noget pis!!!!!!

Jeg er dog sikker på at du kan få en del ud af at kontakte Mundorff direkte og oplyse din "indkøbsvej". De vil være meget interesserede i at finde en eventuel svindlende forhandler og mon ikke de gerne vil være behjælpelige med den ægte vare....
Jeg ved AudioNote har det samme problem med deres kavler en del fake's som går på nettet. LookAlike's altså.

Nå, men det var ærgeligt tør slet ikke tænke på hvormange apparater der har været "inficeret" med disse l**temodstande med uforklarlige lytteresultater tilfølge.

Håber alt er godt udover det med de modstande.

mvh. Asger
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

bantan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 Marts 2011
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 Juni 2011 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Tilbage til ren "tyveri" (Duelund)

20 µF - 50.000,-

Du udstiller Mundorf Supreme Modstande uden at vide hvad der er hvad

Er du SIKKER på at det er keramik og ikke noget andet der evt ligner ?

Hvor ved du fra at de IKKE er induktionsfrie
Til top Vis bantan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bantan

kristiansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Februar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Juni 2011 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:

Udførte lige den ultimative test på disse fake modstande. De beskrives som værende fri for keramik og tråden er ultrearen
kobber med 1 % guld. Tog en hammer og afslørede at huset er keramik og tråden simpel konstantantråd. De burde sigtes for
bedrageri. Endvidere er det også løgn at de er induktionsfrie. Jeg og en kammerat er lige blevet bedraget for over 1000 kr.

Tilbage til Duelund.

Mundorf selv skriver da ikke noget her:
http://www.mundorf.com/english%201.1/mresist.htm

Hvor har du læst det?. Synes de ser meget keramik agtige ud på billedet.
Til top Vis kristiansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristiansen

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juni 2011 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
Hej Big E,Sikke noget pis!!!!!!Jeg er dog sikker på at du kan få en del ud af at kontakte Mundorff direkte og
oplyse din "indkøbsvej". De vil være meget interesserede i at finde en eventuel svindlende forhandler og mon ikke de gerne vil
være behjælpelige med den ægte vare....Jeg ved AudioNote har det samme problem med deres kavler en del fake's som går
på nettet. LookAlike's altså.Nå, men det var ærgeligt tør slet ikke tænke på hvormange apparater der har været "inficeret" med
disse l**temodstande med uforklarlige lytteresultater tilfølge.Håber alt er godt udover det med de modstande.mvh. Asger

Du misforstår alle Mundorf Modstandene er bevidst fake !

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juni 2011 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

kristiansen skrev:
Diamagnetic skrev:

kobber med 1 % guld. Tog en hammer og afslørede at huset er keramik og tråden simpel konstantantråd. De burde sigtes
for

Tilbage til Duelund.

Nej det skriver de ikke der men sælgerne skriver at det er meget rent kobber med 1 % guld, desuden at de er
induktionsfrie. Et fransk firma skrev direkte adspurgt at det ikke var keramik. Der er ingen tvivl i mit sind at det er det. Det
er ikke muligt at tage fejl.

bantan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juni 2011 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
Mercury skrev:
Hej Big E,Sikke noget pis!!!!!!Jeg er dog sikker på at du kan få en del ud af at
kontakte Mundorff direkte og
oplyse din "indkøbsvej". De vil være meget interesserede i at finde en eventuel svindlende forhandler og mon ikke de gerne
vil
være behjælpelige med den ægte vare....Jeg ved AudioNote har det samme problem med deres kavler en del fake's som
går
på nettet. LookAlike's altså.Nå, men det var ærgeligt tør slet ikke tænke på hvormange apparater der har været "inficeret"
med
disse l**temodstande med uforklarlige lytteresultater tilfølge.Håber alt er godt udover det med de modstande.mvh. Asger

Det er godt nok noget af en påstand

kristiansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Februar 2007
Sendt: 21 Juni 2011 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
kristiansen skrev:
Diamagnetic skrev:

kobber med 1 % guld. Tog en hammer og afslørede at huset er keramik og tråden simpel konstantantråd. De burde sigtes
for

Tilbage til Duelund.

Nej det skriver de ikke der men sælgerne skriver at det er meget rent kobber med 1 % guld, desuden at de er
induktionsfrie. Et fransk firma skrev direkte adspurgt at det ikke var keramik. Der er ingen tvivl i mit sind at det er det. Det
er ikke muligt at tage fejl.

Det tror jeg som Mercury at Mundorf vil være meget interesseret i at vide hvis sælgerne skriver noget der ikke er korrekt, jeg er også sikker på at hvis der er hold i det så for du pengene tilbage og sikkert lidt ekstra guf i posen.
Til top Vis kristiansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristiansen

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juni 2011 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

bantan skrev:
Diamagnetic skrev:
Mercury skrev:
Hej Big E,Sikke noget pis!!!!!!Jeg er dog sikker på at du kan få
en del ud af at
oplyse din "indkøbsvej". De vil være meget interesserede i at finde en eventuel svindlende forhandler og mon ikke de gerne
vil
være behjælpelige med den ægte vare....Jeg ved AudioNote har det samme problem med deres kavler en del fake's som
går
på nettet. LookAlike's altså.Nå, men det var ærgeligt tør slet ikke tænke på hvormange apparater der har været "inficeret"
med

Det er godt nok noget af en påstand

Konstantering !

bantan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juni 2011 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Det er da meget fint at du mener det er en konstatering.

Men uden beviser for det du fremlægger, så er det såment bare en påstand

Post nogle billeder af det, så kan vi snakke konstatering

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Sendt: 21 Juni 2011 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Så er det på plads... Nok også derfor at alm. Cermet modstande til en femmer med en selvinduktion i uHenry-området lyder bedre end alt det placebo gøgl.
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2011 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
Mercury skrev:
Hej Big E,Sikke noget pis!!!!!!Jeg er dog sikker på at du kan få en del ud af at kontakte Mundorff direkte og
oplyse din "indkøbsvej". De vil være meget interesserede i at finde en eventuel svindlende forhandler og mon ikke de gerne vil
være behjælpelige med den ægte vare....Jeg ved AudioNote har det samme problem med deres kavler en del fake's som går
på nettet. LookAlike's altså.Nå, men det var ærgeligt tør slet ikke tænke på hvormange apparater der har været "inficeret" med

Hold da helt op, den havde jeg ikke lige set komme. Men du må kunne få pengene retur hvis de har sagt noget som ikke passer til dig, øv øv.
Er de købt i DK eller på nettet?

mvh. Asger

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juni 2011 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Diamagnetic skrev:
Mercury skrev:
Hej Big E,Sikke noget pis!!!!!!Jeg er dog sikker på at du kan få en del ud af at
vil
går
med

Hold da helt op, den havde jeg ikke lige set komme. Men
du må kunne få pengene retur hvis de har sagt noget som ikke passer til dig, øv øv.Er de købt i DK eller på nettet?mvh.
Asger

Hele den mølle gider JEG ikke. Har købt nogle hos Hificollective og nogle hos Partsconnexion. Endvidere var benene på
nogle af dem magnetiske ! Måske skulle jeg prøve hammer testen på nogen af dem uden magnetiske ben for at være sikker
!

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juni 2011 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Det var så det samme med dem. Smadrede for 180 kr.   

bantan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juni 2011 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om det bare er mig, men hvis man indkøber nogle ting for at give det en tur med en hammer, så må man vel
forvente at tabe lidt penge på det

Man køber vel heller ikke 20 af en slags for at give den ene et slag med en hammer, for at finde ud af om det nu er det det
skulle være.

Jeg ville nok ha nøjes med at købe EN og så smadre den med en hammer og derefter finde ud af om jeg skulle have flere

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 21 Juni 2011 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg ser at psx, hificollective og mundorf sin hjemmeside er meget begrenset i sin beskrivelse av modstandene. Madisound
derimod gir den hele armen :

https://www.madisound.com/store/product_info.php?products_id =8933

Du skulle da kontakte mundorf og komme til bunds i det her. Og start en tråd på diyaudio, det er da en skam at folk betaler for
ultrarent kobber og guld hvis det ikke er det.

Puma
Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

Karsten Sømand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2006
Sendt: 21 Juni 2011 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Mundorf skriver mig bekendt ikke noget om at deres effektmodstande er induktionsfri. Og det er de heller ikke. De har et rimeligt højt induktionsniveau sammenlignet med konkurrenterne. Det med at de skulle være induktionsfri må være et "løbsk rygte" i HiFi-verdenen.

Mundorf har dog MOX-modstande på programmet, og disse typer er sædvanligvis induktionsfri - eller meget tæt på. Måske er det her forvirringen opstår???

Jeg har lige luret på databladene for de to typer modstande og jeg har ikke kunnet finde noget om hvad modstandstråden er lavet af og ej heller om den er umagnetisk - eller det modsatte.

Citat fra Mundorf´ datablad (MResist-Supreme):

"With their superior audio quality – certified also by discerning industrial customers who tested them out beforehand – these “acoustically no longer perceivable” resistors....."

Hvad de er opbygget af ved jeg ikke - kun at jeg ikke er enig med Mundorf i deres udsagn.

Venlig hilsen

Karsten

Til top Vis Karsten Sømand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Karsten Sømand

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2011 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

bantan skrev:
Jeg ved ikke om det bare er mig, men hvis man indkøber nogle ting for at give det en tur med en hammer, så må man vel

Man køber vel heller ikke 20 af en slags for at give den ene et slag med en hammer, for at finde ud af om det nu er det det
skulle være.

Jeg ville nok ha nøjes med at købe EN og så smadre den med en hammer og derefter finde ud af om jeg skulle have flere

Arghh Bantan, den kan du ikke være bekendt, hvordan skulle man dog være så mistroisk at man bestiller 1 dims for derefter at undersøge denne. Og hvordan vil du egentlig undersøge om noget er keramik uden at smadre det og hvordan ville du egentlig undersøge tråden uden at blotte denne.
Jeg synes Big E har handlet som alle andre ville, men super ærgeligt at være blevet snydt af et ellers antageligvis respektabelt firma.

Nå, men Big E, der er ingen vej udenom, du må finde dig et eller andet at råbe meget højt og længe af, måske noget Ramstein som lydkulisse og så se at glemme hele misæren og komme videre.

mvh. Asger

bantan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juni 2011 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

bantan skrev:
Jeg ved ikke om det bare er mig, men hvis man indkøber nogle ting for at give det en tur med en hammer,
så må man vel

skulle være.

Arghh Bantan, den kan du ikke være bekendt, hvordan skulle man dog være så mistroisk at man bestiller 1
dims for derefter at undersøge denne. Og hvordan vil du egentlig undersøge om noget er keramik uden at smadre det og
hvordan ville du egentlig undersøge tråden uden at blotte denne.Jeg synes Big E har handlet som alle andre ville, men super
ærgeligt at være blevet snydt af et ellers antageligvis respektabelt firma.Nå, men Big E, der er ingen vej udenom, du må
finde dig et eller andet at råbe meget højt og længe af, måske noget Ramstein som lydkulisse og så se at glemme hele
misæren og komme videre.mvh. Asger

Jamen vi er da bare forskellige.

Hvis jeg vil købe noget for at se hvad det består af og man kun kan komme til det ved at slå med en hammer, så ville jeg
vælge at købe ET stk.

At andre vil købe flere af slagsen for at ødelægge ET stk og finde ud af at de andre ikke kan bruges, må de da om.

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juni 2011 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Jeg indrømmer at have taget fejl på et punkt ! Mundorf kommer ikke selv med alle disse påstande. Det er der dog nogle af
distributørerne der har gjort.

Modstandene havde jeg nogle extra af pågrund af problemer med Partsconnexion som jeg aldrig mere handler hos.

Direkte adspurgt svarede et franskt firma at der intet keramik var i dem. Hos en ven måtte de fjernes fra hans Diskant filter da
de skreg og hvinede. Da jeg kun bruger dem til mellemtonen har jeg ikke oplevet voldsomme problemer udover en smule
overfokusering på detaljer måske. Mills modstande er billigere og langt mere neutrale.

By the way så gider jeg ikke svare trollen. Det skulle vel ikke være Helt Ny i ny forklædning ?

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes