| Forfatter |
|
Greenduck Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 08 December 2011 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle...
Jeg har netop fået en ny stereoforstærker og vil gerne have lyd fra min computer til min forstærkeren. Jeg køre lige nu med et kabel fra computerens lydudgang og til min forstærker, men har fået fortalt at det ikke er en speciel god løsning pga. den relative dårlige D/A-konvertering.
Jeg har dog også planer om at købe en DAC, men vil bare lige høre om det kan beskadige forstærkeren at man bare køre et kabel fra computer og til forstærker?
Jeg spiller sjældent højt og slukker altid forstærker når jeg sætter lydkablet i computeren eller fjerner det... Med venlig hilsen Jakob
|
| Til top |
|
| |
Max.H Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 08 December 2011 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sker der ikke noget ved
|
| Til top |
|
| |
alterego Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 11 December 2011 kl. 05:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv den billigste USB-DAC vil være en gevinst for lyden fra enhver computer 
Og erstat WMP (Windows Media Player) med Winamp eller Foobar2000 som afspiller. WMP sender nemlig signalet gennem k-mixeren, som i XP - og sikkert også i Vista/Win7 - har en medfødt bitfejl, der reducerer de 16 bit til 15+en som blafrer.
|
| Til top |
|
| |
Greenduck Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 11 December 2011 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil helt sikkert anskaffe mig en DAC. Men godt at høre det ikke kan gøre skade bare at køre lyden via et kabel.
Jeg bruger allerede Winamp.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 11 December 2011 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skader ikke som sådan, men en analog forbindelse fra pc til forstærker kan give meget grim digitalstøj fra pc'en, som i værste tilfælde kan brænde forstærkeren af. Så en separat dac er en god løsning.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 11 December 2011 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
alterego skrev:
Og erstat WMP (Windows Media Player) med Winamp eller Foobar2000 som afspiller.WMP sender nemlig signalet gennem k-
mixeren, som i XP - og sikkert også i Vista/Win7 - har en medfødt bitfejl, der reducerer de 16 bit til 15+en som blafrer.
|
|
|
Hvis ikke du gøre noget aktivt for at omgås k-mixer så sker det ikke selvom winamp eller foobar bruges
|
| Til top |
|
| |
alterego Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 12 December 2011 kl. 03:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
alterego skrev:
|
Og erstat WMP (Windows Media Player) med Winamp eller Foobar2000 som afspiller.WMP sender nemlig signalet gennem k- mixeren, som i XP - og sikkert også i Vista/Win7 - har en medfødt bitfejl, der reducerer de 16 bit til 15+en som blafrer.
|
|
|
Hvis ikke du gøre noget aktivt for at omgås k-mixer så sker det ikke selvom winamp eller foobar bruges |
|
|
Ja, det er ASIO som skal installeres. Se her hvordan http://www.audialonline.com/html/articles/kmixer/
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 12 December 2011 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MGTF Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 13 December 2011 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan være uheldig at ødelægge forstærkeren, hvis ikke de 2 ting er galvanisk adskilt. Der er forskelligt stelpotentiale på begge og det kan til tider give støj og hvis du ved et uheld trækker de 2 ting fra hinanden dør din forstærker. Be careful.  En dac eller noget kabel der er galvanisk adskilt på stel.
|
| Til top |
|
| |