Forfatter |
|
hm_dk Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
Sendt: 24 December 2011 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Jeg har spillet på Holfi Megarus for dage og år siden, og husker det som et rigtig rart bekendtskab - rigtig dejlig varm lyd, lidt
ligsom de gamle Luxman.
Da jeg syntes min XTZ er ved at være lidt kedelig, overvejer jeg noget nyt, og tænker selfølgelig tilbage på den gode tid med
Holfi
Så nu har jeg lidt kig på en Integra 8AE, men hvordan med holdbarhed på sådan en ældre herre - lytter omskriftere osv. Kan
man mon forvente en slidt forstærker, eller hvor lang levetid kan man forvente?
Sådan en Integra har vel 10-12 år på bagen...
Andre forslag til en spændende brugt forstærker? Skal ved med minimun fjernbetjent remote....
|
Til top |
|
|
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
Sendt: 25 December 2011 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej sådan en holfi spiller også dejligt tror helt sikkert den vil gøre det godt sammen med et par xtz. og det er meget simpelt selv at skifte eller rense omskifter og potmeter og for den sags skyld lyttere. det er jo nichicon der sidder i de plejer at være af god kvalitet det er dog forskeligt om det er 85 eller 105 c der sidder i sidste nævnte er mere holdbare. spiller selv på holfi uden problemer
|
Til top |
|
|
lAMME Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 127
|
Sendt: 25 December 2011 kl. 02:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder selv på en Holfi Integra 8 (ikke anniversery, men dog) og den spiller fint. Den trænger dog til en rensning da højre
kanal knaser som en i _h_ når jeg skruer. Jeg har ofte hørt forstærkere i prisklassen (2000-3000) med mere hul igennem og
større detaljerigdom. Omvendt ville jeg aldrig skifte den ud med noget i samme klasse, da den har enormt meget sjæl og
udstråling. Lyden ér også fin nok. Jeg kunne også godt savne en fjernbetjening, hvilket dog ikke er et problem med AE.
Hvis du køber en Holfi, vil jeg anbefale dig at købe meget rent lydende højtalere. Mine B&W'ere lyder godt med Holfien, men
skal have noget effekt fra den inden de lever op. Det er lidt svært når man bor i lejlighed, og jeg overvejer derfor nogle aktive
Dynaudioer...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 December 2011 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kunne godt lyde som om at din integra 8 den er lidt træt og trænger til nogle nye lyttere. jeg har selv holfi og jeg syntes der er godt med hul igennem. hva er det for nogle b&w du har hva har du af kabler dertil. jeg har dog ik mødt nogle forstærkere der spiller ligeså godt i den prisklasse men jeg kunne dog godt tænke mig at vide hvilken du har erfaringer med skulle have mere hul igennem
|
Til top |
|
|
hm_dk Forum Bruger

|
Sendt: 25 December 2011 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
denon4life skrev:
hej sådan en holfi spiller også dejligt tror helt sikkert den vil gøre det godt sammen med et par xtz. og
det er meget simpelt selv at skifte eller rense omskifter og potmeter og for den sags skyld lyttere. det er jo nichicon der sidder
i de plejer at være af god kvalitet det er dog forskeligt om det er 85 eller 105 c der sidder i sidste nævnte er mere holdbare.
spiller selv på holfi uden problemer  |
|
|
Jeg spiller på nogle selvbyg transmissionline højttalere, med bånd - de vil gerne have lidt effekt ;o)
Sådan nogle lytter kan vel ikke koste en formue, hvis man selv kan skifte dem?
Omskifter og volume kan vel også købes stadig?
Sådan en XTZ Class A100D3 spiller rigtig godt og meget neutral, men der mangler bare sjæl!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 December 2011 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
potmeteret kan købes feks lavpris elektronik til små 400kr omskifteren kan sikkert også købes der eller er der jo også brinck.dk de har dem helt sikkert også nichicon lytter kan købes hos rs og hificollective. com priserne variere lidt men de er ik så dyre igen, og så har du en fin og næsten ny maskine igen
|
Til top |
|
|
lAMME Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 127
|
Sendt: 25 December 2011 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
denon4life skrev:
det kunne godt lyde som om at din integra 8 den er lidt træt og trænger til nogle nye lyttere. jeg har selv
holfi og jeg syntes der er godt med hul igennem. hva er det for nogle b&w du har hva har du af kabler dertil. jeg har dog ik
mødt nogle forstærkere der spiller ligeså godt i den prisklasse men jeg kunne dog godt tænke mig at vide hvilken du har
erfaringer med skulle have mere hul igennem |
|
|
Bruger B&W DM685 og van den hul clearwater samt en v-dac... Det er et økonomianlæg, men højtalerne lyder markant større
på eksempelvis Denon og Harman end på min holfi... Har dog svært ved at sige, om det er pga. mit rum er mindre end
butikkernes prøvelokaler :)
Synes såmænd ellers bassen er stram nok og at den ikke viser de klassiske symptomer på flade lyttere... Men måske jeg
skulle prøve mig af den vej mens den er inde og få renset potmeter.. Må lige høre værkstedet om merprisen på det, men tak
:-)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 December 2011 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
denon er også lysere i lysere i lyden end holfi men det kan vel også opveje den lidt mørke lyd b&w har, men denon de er bare ik ligeså strømstærke som holfi. men prøv at få den til at tjekke det evt få sat nogle lidt større nogle i på flere farad da det ville gøre den lidt mere detaljeret
|
Til top |
|
|
hm_dk Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2011 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har et forslag til en anden brugt forstærker?
Hvad med Densen B110 - hvordan lyder sådan en?
|
Til top |
|
|
hm_dk Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2011 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Btw hvad er en fair pris, for en brugt Integra 8AE?
Hvad har den kostet fra ny?
|
Til top |
|
|