Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 18:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ørevoks
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2004
Status: Offline
Sendt: 07 April 2004 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Måske sku' jeg ha' mig en ny forstærker?..  Eks. Nad s300, Holfi Integra, noget Classé eller evt. en digital forstærker. Hvordan synes I de lyder i forhold til hinanden?
Til top Vis ørevoks's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ørevoks

WhoCutTheCheese
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 April 2004 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Det er igen samme problem med disse spørgsmål : Hvordan synes I de lyder i forhold til hinanden?

Lyt selv på det mester ! Det er dig der skal betale og lytte på det hver dag, så kom afsted med dig lyt selv på forskellene.

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 April 2004 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Nu kunne det jo være der rent faktisk var nogen der havde hørt en eller flere af disse forstrækere som lige kunne sige et par kloge til manden ;)

Men selvfølgelig skal man også selv ud at lytte bagefter. Men det er jo en jungle hvis man ikke ved hvad man skal gå efter.

ørevoks
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2004 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

WhoCutTheCheese skrev:

Det er igen samme problem med disse spørgsmål : Hvordan synes I de lyder i forhold til hinanden?

Lyt selv på det mester ! Det er dig der skal betale og lytte på det hver dag, så kom afsted med dig lyt selv på forskellene.

Det skal jeg nok, mester. Nu er det jo godt nok noget bøvlet at sammenligne flere forstærkere med hinanden uden at der går en del tid med opstilling af grej - eller med at gå fra den ene butik til den anden; og jeg har det med at glemme de kortvarige lytteindtryk temmligt hurtigt. Til gengæld kunne jeg tænke mig at have noget grej derhjemme, som jeg kan li' at lytte til i længden. Ja mester, jeg skal nok komme ud for at høre forstærkerne. Må jeg også høre din mening om nogen af dem?

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2004 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Prøv at kigge denne tråd igennem. Der står noget om Holfi int.8, Densen B100 og Exposure 2010, og vist nok også nogle andre ting... :)

Du må gerne spørge...

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6043&KW =obi+jon+kenobi

ørevoks
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2004 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Obi, tak for tråden!

Pokemon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 07 April 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Det kunne være rart, om du skrev hvad andet udstyr du har tænkt dig at koble til!

Mvh

KJO

WhoCutTheCheese
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 April 2004 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

ørevoks skrev:
WhoCutTheCheese skrev:

Det skal jeg nok, mester. Nu er det jo godt nok noget bøvlet at sammenligne flere forstærkere med hinanden uden at der går en del tid med opstilling af grej - eller med at gå fra den ene butik til den anden; og jeg har det med at glemme de kortvarige lytteindtryk temmligt hurtigt. Til gengæld kunne jeg tænke mig at have noget grej derhjemme, som jeg kan li' at lytte til i længden. Ja mester, jeg skal nok komme ud for at høre forstærkerne. Må jeg også høre din mening om nogen af dem?

Eller osse kunne du måske få lov at låne noget med hjem ?

Min mening kan du ikke få, da jeg ikke har hørt nogen af disse forstærkere. Netop derfor bør du ikke lytte alt for meget efter hvad alle andre mener, for vi har alle forskellige indtryk. Der er ingen grund til at snyde sig selv. Det må tage den tid det tager at vælge sin forstærker.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 April 2004 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Hej Ørevoks

ørevoks skrev:
 Måske sku' jeg ha' mig en ny forstærker?..  Eks. Nad s300, Holfi Integra, noget Classé eller evt. en digital forstærker. Hvordan synes I de lyder i forhold til hinanden?

Så er du i samme sko som jeg har været i de sidste par måneder. Jeg hørte på dem du nævner hos Hifiklubben + et sæt Rega Exon 3 (går ud fra at digital forstærkeren er en Tact 2175). Jeg brugte vel en 4-5 timer totalt i butikken, du kan bare ringe i forvejen og aftale en tid hvor du kan få det for dig selv - det har jeg gjort flere gange. Nå, men den eneste jeg syntes lød godt nok til at tage med hjem var Tact'en. Du kan evt. læse anmeldelsen på audiophile.no - den er ok. Hvad syntes jeg så om 2175, jeg købte den med hjem for at teste yderligere op i mod div. transistor forstærkere jeg havde til rådighed på det tidspunkt og den stikker dem på to fronter - detaljer og mangel på støj. Men lød den så godt? til 15.000 lød den helt fint, men jeg brød mig ikke om at den var meget intetsigende i de nedre regioner. Det var lige som om at musikken gik til 100 hz og ikke længere. Jeg skrev til Tact for at forhøre mig om der da ikke var noget galt, og det var der faktisk - de havde smidt en meget lille strømforsyning efter den. Jeg ved godt at digitale forstærkere er meget effektive (de skrev vist 90%) men det nytter efter mine ører ikke ret meget. Jeg tror ikke man kommer uden om Acustic Reality's meget dyre ting med overdimentioneret strømforsyninger hvis man er til rytmisk musik og digital forstærkning. Men jeg har jo heller ikke hørt det hele ... endnu . Omvendt så er 2175'eren solidt bygget og meget flot udseende + den bliver aldrig varm. Hvis man ikke er til rytmisk musik og er detalje freak så er den bestemt et nærmere lyt værd.

Nu kender jeg ikke lige din pengepung, men til 15.000,- er der også en Primare A30.2 som jeg også var forbi Tape Connection for at lytte på, den var dog lidt for magt svag for mig men den lød godt.

Så er der jo Bryston 4b sst (som jeg vist tidligere har postet om). En håndbygget sag fra USA. Den var meget dejlig med en blød og musikalsk lyd samt god dyb fast bas. Den blev dog forkastet da jeg ikke syntes den fulgte helt med op i de øvre regioner samt at den haltede lidt i perspektiv og detaljer. Prisen lyder vist på 32.000,- så det skal jo være i orden til de penge.

Nu sidder jeg og lytter på en Parasound A21 som du kan få ned i 20.000 hos Tape Connection, eller til samme penge hos bedrelyd.dk. Sammenlignet med de andre har den lidt af det hele og masser af kræfter. Den er bipolar bestykket med det bedste fra sanken og dem er jeg lidt skudt i, så det ender nok med at jeg beholder den. Audiophile.no har vist også en anmeldelse på den.

Så lån (/køb) med hjem og lyt til det, og så nyd det da! det er da herligt at have sparet kronerne op og få lejlighed til at lytte på en masse spændende udstyr.

Held og lykke

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

ørevoks
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2004 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Min CD er en Nad s500 og højtalerne er Dynaudio Contour 1.3. Jeg lytter til lidt af hvert, og jeg vil ihvertfald ikke undvære en kraftig og meget præcis bas. Jeg vil også gerne have en god opløsning, så jeg kan høre en masse detaljer, og hvis mellemtoneområdet er fremhævet lidt er det også helt fint. Zorglug, på hvilke måder var de andre forstærkere "dårligere" end Tact'en?

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 April 2004 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

ørevoks skrev:
Zorglug, på hvilke måder var de andre forstærkere "dårligere" end Tact'en?

Uha, det var en til huskeren. Hvad jeg kan sige er at digitale forstærkere lyder specielt, lige som transistor og rør forstærkerer har en egenlyd har Tact'en det også. Dens helt store force var at sinal to noise var så sindsygt højt og det giver et meget roligt og precist lydbillede med en mur af stilhed i svage pasager. Det kunne jeg virkeligt godt lide. Så var den også fremragende mht. detaljer. Det skal ses i lyset af den forholdsvis venlige pris på 15.000 kontra hvad man ellers skal betale for at få noget lige så godt. Så i en eller anden grad var de andre forstærkere dårligere end dette, men de var så gode på andre områder (det skrev jeg vist lidt om i den tidligere post). Mit råd til dig er at høre den, men samtidigt høre noget andet hvis du ikke før har lyttet til forstærkere i det prislag. Selv endte jeg op med Parasound A21 der til prisen efter min ydmyg mening lyder fremragende, så du kan jo prøve at få sådan en med hjem og høre på den samtidigt med Tact'en.

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2004 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Der er jo netop nu et Primare 30.2 forstærker setup med forforstærker og 2 effektblokke til salg til 16.000 på Hifilink.dk

Var måske værd at kigge nærmere på?

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 April 2004 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:

Der er jo netop nu et Primare 30.2 forstærker setup med forforstærker og 2 effektblokke til salg til 16.000 på Hifilink.dk

Var måske værd at kigge nærmere på?

Det syntes jeg også lød billigt. Jeg brød mig dog ikke så meget om 30.2'erens lyd, men til prisen var den ok.

For blot lige at gentage mantraet: Hør og lyt selv

Obi ... fik du købt den thule cd?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes