Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 01:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: TDAI2200 vs. M15HD2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2012 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Hej Freaks

Jeg har et stereo/surround setup bestående af en Denon AVR2311 surroundforstærker (bruger den kun som surround forforstærker) en NAD M25 7-kanals effektforstærker og en Lyngdorf TDAI2200RP til stereolytning (bruger den kun som stereo forforstærker, M25'eren fungerer som effekt). Roomperfect bruger jeg ikke... Af højttalere har jeg Dali Euphonia MS4+CS4 i front, B&W ASW610 sub, Dali Motif LCR baghøjttalere.  

Jeg er dog lidt træt af at have 2 forskellige forstærkere til henholdsvis Stereo og surround så jeg går og overvejer den nye NAD M15HD2 til at varetage begge dele.

Hvordan klarer M15'eren stereo gengivelsen i forhold til Lyngdorfen?

Når NAD M50 og NAD M51 udkommer vil jeg bruge disse som kilde, så D/A konverten i M15'eren vil ikke blive brugt, eller er det helt hen i vejret at bruge penge på en DAC til M15'eren?

Til top Vis Rune2200's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune2200

BCBC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 26 Januar 2012 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Hvis det var mig ville jeg vælge om surround eller stereo betyder mest for mig. Jeg har også haft en kombination af begge dele, og det blev jeg aldrig helt glad for! Hvis begge dele betyder lige meget ville jeg gå efter M15HD og herefter leve lykkeligt med det. Hvis det lander på stereo kan jeg fortælle at jeg er rigtig glad for min M51 DAC i kombination med en M3, hvor DAC’en køre som forforstærker og M3 som effekt. Jeg bliver mere og mere glad for denne kombination Det var muligvis ikke helt svar på det du spurgte om, håber du kan bruge det til noget alligevel!

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Januar 2012 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

BCBC skrev:

Hvis det var mig ville jeg vælge om surround eller stereo betyder mest for mig. Jeg har også haft en kombination af begge dele, og det blev jeg aldrig helt glad for! Hvis begge dele betyder lige meget ville jeg gå efter M15HD og herefter leve lykkeligt med det. Hvis det lander på stereo kan jeg fortælle at jeg er rigtig glad for min M51 DAC i kombination med en M3, hvor DAC’en køre som forforstærker og M3 som effekt. Jeg bliver mere og mere glad for denne kombination Det var muligvis ikke helt svar på det du spurgte om, håber du kan bruge det til noget alligevel!

Hvis jeg skulle vælge mellem de 2 ville det helt klart blive stereo! Jeg nyder "desværre" bare at have muligheden for at se en film eller 2 om ugen med et stort billede (96" lærred) og lidt lækker lyd, så det vil jeg helst ikke give afkald på - hvis jeg altså kan finde en løsning der stadig spiller suveræn stereo.

Jeg overvejer at droppe surround helt og satse fuldt ud på stereo. Hvis jeg skulle det ville det nok blive med mine nuværende MS4'ere og en NAD M2 + M50. Det irriterer mig dog lidt at M2'eren ikke har en HDMI indgang + billed passthrough, da jeg stadig ville beholde mit lærred og projektor til bluray koncerter og film.

Drømmen er helt klart B&W 802 Diamond men min stue er desværre nok liiiiidt for lille til dem (16m2)

Til top Vis Rune2200's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune2200

BCBC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 27 Januar 2012 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Et godt stereo setup er slet ikke så tosset til film. Personlig vil jeg fortrække god stereo fremfor middelmådig surround. En M2 kunne jeg også godt tænke mig, men nu er der kommet en C390DD fra Nad med mulighed for HDMI-kort med video pass. Spørgsmålet er så om Nad kun satser på Clasic serien eller de også satser på en evt. fremtidig version af M2 der har alle disse muligheder. Nu da du skriver at du  vil satse på både stereo og surround, så ville jeg nok låne en M15HD med hjem, og så finde ud af om det fungere godt nok til stereo også. Hvis det gør, så er dit problem løst, og så kan du fremadrette opdater når der kommer de løsninger du savner. Bare en tanke

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes