| Sendt: 09 April 2004 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal ud og have fat i en ny forstærker i løbet af efteråret, og vil gerne sjusse mig ind på hvad jeg skal have fat i.
Jeg har følgende valg muligheder som jeg ser det:
1.
Dvd afspiller af rimelig kvalitet, med gode DD/DTS dekodere. eks. Denon Dvd 2900/3800
Integreret forstærker forberedt på 5,1, ala Thule IA250/Holfi 2.5.1 begge forstærkere har IKKE dekodere indbygget.
2.
eks. Denon 3805 surroundforstærker + effektrin. eks. Holfi power 8.3 eller Thule PA250.
------------------------------------------------------------ --------------------------------
Hvormeget påvirkning giver et preout fra en middelklasse forstærker som 3805, hvis man vil sætte et meget godt effektrin på . Forstærkerne skal drive Helicon 400, Helicon C200, Helicon W200, og subben er en Helicon S600. Dog er hele systemet ikke indkøbt endnu, da Hifiklubben ikke har det hele klar til salg endnu efter hvad jeg ved.
Grunden til udskiftningen er at min gamle Denon AVC3800 er ved at have aftjent sin værnepligt ;). Men jeg er lidt i tvivl om hvad der nu vil lyde bedst i surround, da det er det primære for mig, stereo er absolut sekundært, og ikke noget jeg bruger ret tit. Desuden vil jeg jo gerne se om jeg ikke kan opnå et fornuftigt udbytte af de Helicon højtalere, hvilket jeg absolut er i tvivl om hvordan jeg opnår bedst muligt. Hifiklubben siger at det skal være Holfi + Dvd2900 som dvd og dekoder, men hvad er egentligt mest fornuftigt???.
Tigeren
|