Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Mcintosh C41 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 15 April 2004 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

Jeg må med  indrømme, at jeg drømmer lidt om en super preamp MED tonekontroller  Men absolut ikke for hver en pris. Her til morgen på tynden og med det sædvanlige hifi bald i hænderne, faldt jeg over en test af et Mcintosh sæt. Ved nærmere eftersyn viser det sig, at forforstærkeren har TONEKONTROLLER

Så kommer her et par spørgsmål: Hvis jeg skulle prøve en Mcintosh pre. Har de alle tonekontroller? Hvilke modeller skal man gå efter og til hvilke priser er gældende på brugtmarkedet i dag? Den C41 jeg har i et norsk blad, har en pris på 35.000,- Kender nogen her den?

Hvis jeg skal undskylde min lyst til tonekontrolle og det skal jeg jo, hænger det sammen med følgende: Jeg er typen der gerne vil have det hele. Altså et "high end" anlæg der også kan få gammel 80er heavy til at lyde godt. Mit anlæg, som det er nu, er ikke verdenens dyreste, men jeg synes selv i al beskedenhed det kan levere en form for high end gengivelse. Det har ikke den lidt romantiske gengivelse over sig, som meget af mit tidligere udstyr havde, så den lille smule af gammel rock/heavy fra de gale firsere, lyder simpelthen af noget der kunne minde om bæ. Heavy produktioner fra gamle dage er ikke lavet til gode anlæg tror jeg.

Selvom der er langt i mellem jeg savner de tonekontroller som min gamle Luxman L-560 havde, er jeg ikke glad for jeg ikke har en justeringsmulighed, når nu jeg bruger så meget krudt på hifi. Så mangler det da bare at jeg kan leget lidt, når der går headbanger i den gamle dreng  

Nogen her der kender det???

Igen

Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 April 2004 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:

Jeg må med  indrømme, at jeg drømmer lidt om en super preamp MED tonekontroller  Men absolut ikke for hver en pris. Her til morgen på tynden og med det sædvanlige hifi bald i hænderne, faldt jeg over en test af et Mcintosh sæt. Ved nærmere eftersyn viser det sig, at forforstærkeren har TONEKONTROLLER

Så kommer her et par spørgsmål: Hvis jeg skulle prøve en Mcintosh pre. Har de alle tonekontroller? Hvilke modeller skal man gå efter og til hvilke priser er gældende på brugtmarkedet i dag? Den C41 jeg har i et norsk blad, har en pris på 35.000,- Kender nogen her den?

Hvis jeg skal undskylde min lyst til tonekontrolle og det skal jeg jo, hænger det sammen med følgende: Jeg er typen der gerne vil have det hele. Altså et "high end" anlæg der også kan få gammel 80er heavy til at lyde godt. Mit anlæg, som det er nu, er ikke verdenens dyreste, men jeg synes selv i al beskedenhed det kan levere en form for high end gengivelse. Det har ikke den lidt romantiske gengivelse over sig, som meget af mit tidligere udstyr havde, så den lille smule af gammel rock/heavy fra de gale firsere, lyder simpelthen af noget der kunne minde om bæ. Heavy produktioner fra gamle dage er ikke lavet til gode anlæg tror jeg.

Selvom der er langt i mellem jeg savner de tonekontroller som min gamle Luxman L-560 havde, er jeg ikke glad for jeg ikke har en justeringsmulighed, når nu jeg bruger så meget krudt på hifi. Så mangler det da bare at jeg kan leget lidt, når der går headbanger i den gamle dreng  

Nogen her der kender det???

Igen

C41 er den lille af dem , jeg ville kikke efter en C42 eller C45 .

Men ders brugt priser er høje , de rigtig er tæt på nypris .

Så en C45 går til 3800EUR på e-bay den var 4 år gammel .

Så de er ikke lette af finde .

Jeg selv vil have en C200

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 April 2004 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Jeg synes ikke tonekontroller er "ude i skoven" det skyldes at jeg også spiller plader fra 20-30 og 40'erne, støj fra overførsler fra 78'ere til cd'er lyder som absolut frikadellestegning.

Jeg har ikke tonekontroller pt., og synes at ML er human i omgangen med de gamle optagelser. Men havde jeg dem ville jeg bruge dem.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

CRISAA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 April 2004 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Jeg synes også at tonekontroller er relevant nu om dage. Jeg taler lidt ud fra tone-klangen. Det moderne tonekontroller er nu om dage efter min mening i forhold til tone-klangen at eksperimentere med kabler. Men i dit tilfælde taler vi mere om en decideret equalizer, hvor uønskede lyde skal fjernes. Men mit bud ville være  at få bygget en separat tonekontroller af høj kvalitet, som du kan tilslutte ved behov.  

Til top Vis CRISAA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRISAA

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes