Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 00:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: PA vs hifi forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 Marts 2013 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Hej forum.

Jeg kører pt aktivt mine diy 3-vejs ht med PA7E til basserne, Citation22 til mellemtone og en Proton AA2080 til diskant.

Jeg er måske ved at sælge en pre (CA5E), hvor køberen gerne vil have min PA7E med. Den sidste er egentlig ikke til salg, men selvfølgelig kan alt sælges, hvis prisen er rigtig.

Så er det jeg kigger lidt rundt og ser på de mange ret kraftige PA forstærkere. PT er mine basser 2 stk 8" Scanspeak 8554 i parallel, så det er jo ikke 1000W de skal have. Da de er sat parallelt er impedansen ca. 4 Ohm og som sådan smider PA7E ca. 350 W efter dem. Det er mere end rigeligt, men headroom er altid rart. Det er heller ikke utænkeligt at de små 8" bliver udskiftet til noget større. Det er noget nemmere nu, når jeg kører aktivt.

Mener i jeg vil kunne bruge en PA forstærker uden jeg vil kunne høre brum eller andet støj? Jeg deler PT ved 230 Hz, så det er ikke meget mellemtone der kommer med her, men klangkarakteristikken er jo ikke ens på min PA7E i forhold til et PA trin.

Kom glad med indspark :-)

Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 05 Marts 2013 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

jeg har 3 højtalersystemmer i min hifi stue, samt et sæt i min sourround stue...jeg bruger pa crown k2 på både sourround og et hjemmebygget system.....ice på en 18 snell sub fra snell reference a og et par jamo sub 650 til mine magnepan 3,6....de crown pa k2 er helt suplime til bassen hvor de kører.......så det ville jeg ikke være så bange for at bruge, men vælg med omhu, jeg har intet brum nogen steder, men kører også xlr balanceret til alt.......

velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 05 Marts 2013 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Je balanceret kan jeg ikke rigtigt køre, idet jeg skifter min dcx2496 ud med minidsp, og det er jo ikke balanceret mig
bekendt.
Kan følgende anbefales?

http://www.dba.dk/effektforstaerker-crown/id-89859398/

Det er en Crown powertech 3.
Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 05 Marts 2013 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

kender ikke så meget til crown udover k2 der ingen blæserkøling har.....of så ce4000 der har shwitsmode strømforsyning men med blæser......så derfor har jeg holdt mig til k2 med stor dæmpningsfactor.....og den har styr på store membraner!!!! selv en 21" sub med en brokoblet k2 1600w i 8 ohm kører helt gevaldig.....bassen er så stram man tror det er løgn!!!!

velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

Vincent.
Branchemedlem
Branchemedlem

Lightnsound.dk

Bruger siden: 19 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Marts 2013 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Jeg var nok gået efter dem her: http://www.gearsourceeurope.com/catalog/listing/50277 der sider indbygget DSP i vær amp så det er meget fleksibelt, det er ikke særlig sandsynligt at du får blæseren i gang i dem med den last du byder dem..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes