Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Nad vs Audiolab (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Marts 2013 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har næsten købt et par brugte selvbygshøjttalere og nu står jeg så til at skulle købe en forstærker til. Jeg køber brugt for der får jeg mest
for pengene. Jeg har kigget på to:

Nad 3020i og audiolab 8000s de ligger nogenlunde lige på brugtmarkedet prismæssigt(audiolab er ca 500 kr dyrere). Men hvis der nogen der
har nogle meninger eller erfaringer omkring disse to forstærkere så skriv! Eller evt. bare nogle forslag til en anden forstærker. Mit butget er
højest 2500 på brugtmarkedet.
Til top Vis akseldalgard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akseldalgard

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 09 Marts 2013 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Den der 3020i har ikke så mange kræfter, men hvis det er meget let drvne højtalere ville jeg vælge den.

Har selv ejet 8000A en dejlig integreret forstærker, men ikke så'n særlig dynamisk.
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Marts 2013 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

De er da begge temmelig gamle, du bør ikke betale mere end 400 for NADen og 6 - 800 for Audiolab'en for de er begge minimum 20 år gamle Find noget nyere med mere effekt. Nedenstående annonce er på en næsten ny forstærker som du får til 30 % af nyprisen, så får du en god tuner med, men det må der kunne handles om. Jeg har selv modellen før den i annoncen og den er flere længder bedre end de to foreslåede.

http://www.dba.dk/forstaerker-denon-pma-1500ae/id-90000158/

Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Sendt: 09 Marts 2013 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Hermann. Det med at sige at en Denon er bedre end de andre, ville jeg være noget forsigtig med at postulere. For det første, ved vi ikke hvilke højttalere det er. For det andet kender vi ikke Aksels musiksmag. Og dermed er det nærmest umuligt at komme med en sådan konklution...

Hvilken klangbalance har højttalerne, og hvad ønskes som slutresultat?
Hvilke andre komponenter skal det spille sammen med? Og hvad for en forstærker, vil i den sammenhæng give den bedste synergi? - Det er nogle af de informationer der skal til, før en realistisk hjælp kan komme på tale! 

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005
Sendt: 09 Marts 2013 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Kan du fine en NAD 3020  fra 500-1000kr i fin stand, så gør det.

Den er en lille forstærker, som for mig er svær at komme udenom.

Hvis vi ser bort fra effekten af forstærkeren, og udelukkende fokusere på lydkvalitet, så er den eneste Denon jeg har som jeg hellere ville lytte til min PMA S1

jeg har 2 NAD 3020 Series 20, og vil foretrække dem til at trække et par 2 vejs højtalere, men har også brugt den på mine Dali Skyline 2000 som er ret tunge at drive.

Der er mange NAD 3020 modeller samt NAD 3225PE, de er stortset alle ens.

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen

akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2013 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Altså somsagt har jeg ikke købt højttalerne endnu men jeg ved at enhederne er scanspeak revelator. Det er et sæt kompakthøjttalere. Jeg høre
meget dancehall og reagge. men også musik med en del bas i.
Til top Vis akseldalgard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akseldalgard

Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Sendt: 09 Marts 2013 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Med de enheder og den musiksmag, skal du op i nogle kraftigere forstærkere!
Der dur hverken 3020 eller 8000.
Se efter nogle 2*100W eller mere, og prøv dem på højttalerne! Lyden skal passe din smag. :)

akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2013 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Hvad med den her? http://www.dba.dk/integreret-forstaerker-nad/id-90266196/
den har da en del flere kræfter og så er den også meget mere ny

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Sendt: 09 Marts 2013 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Tonni skrev:
Hermann. Det med at sige at en Denon er bedre end de andre, ville jeg være noget forsigtig med at postulere. For det første, ved vi ikke hvilke højttalere det er. For det andet kender vi ikke Aksels musiksmag. Og dermed er det nærmest umuligt at komme med en sådan konklution...

Hvilken klangbalance har højttalerne, og hvad ønskes som slutresultat?
Hvilke andre komponenter skal det spille sammen med? Og hvad for en forstærker, vil i den sammenhæng give den bedste synergi? - Det er nogle af de informationer der skal til, før en realistisk hjælp kan komme på tale! 

Det har du sådan set ret i, men de to forstærkere er så vidt jeg kan se mere end 20 år gamle. Og det der spørges til er rimelig generelt. Og jeg foretrækker måske Denon fordi jeg har gode erfaringer med det igennem mere end 20 år. Og jeg kunne faktisk godt overveje selv at byde på den forstårker og så skifte den med min nuværende.

Denon pma 1500AE er med i Hifi klubbens katalog 2008, 2009 og 2009/2010, den kostede 6k, og den fik EISA prisen. Og i den prisklasse må det vel overvejende dreje sig om at finde et godt produkt der kan bruges i mange år. Der kunne også findes udemærkede forstærkere fra Sony, NAD, Harman Kardon m.fl., men det er væsentligt at finde en rimelig ny model, for en forstærker der er 10 år gammel må forventes at have tabt ca. 80 % af nyprisen, og mange sætter brugt til salg til helt urealistiske priser.

akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2013 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

http://www.dba.dk/forstaerker-nad-c372-150-w/id-90230206/ den her den er ret kraftig og til en rigmelig pris.

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005
Sendt: 09 Marts 2013 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

akseldalgard skrev:
Hvad med den her? http://www.dba.dk/integreret-forstaerker-nad/id-90266196/
den har da en del flere kræfter og så er den også meget mere ny

Den er en voksen forstærker, og kan trække stortset hvadsomhelst, så hvis der skal gives fuld gas så er den super og har betydelig mere kontrol end hvilkensomhelst nyere denon du kan opdrive.

Hvis man er til homogen musikalsk gengivelse, så vinder 3020 stadig..

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes