Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 21:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Effekt til JBL 250ti (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
k.s.p
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Marts 2013 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Jeg er den lykkelige ejer af et sæt JBL 250ti jubilee.

Jeg driver dem med et parasound HCA 2200 mk2 effekttrin, denne kombination kører rigtigt godt, der er fint styr på bassen samtidigt med at lyden er dejlig åben, dynamikken er fantastisk.

Nu læste jeg så om den nye M2 monitor fra JBL, der anbefaler de Crown effekt til dem, nu er mit spørgsmål så om crown effekt ville passe til mine 250ti, er der nogen der har prøvet denne kombination ??

Er Crown gode til hifi brug eller er de kun til at spille højt med.

Crown effektforstærkere ser små ud, hvordan får de alle de watt ud af dem.

Hov det blev jo til hele 3 spørgsmål

Til top Vis k.s.p's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af k.s.p

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 09 Marts 2013 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

at de anbefaler crown kan være fordi de begge produkter kommer fra harman koncern så vidt jeg ved!!!!! den store effekt er nok fordi de fleste crown er kl bca eller digitale om du vil.....og så er visse modeller rigtig gode til bassen af den slags....kører selv med en crown k2 til en 18 snell reference sub...sammen med jbl 250 LE

velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

k.s.p
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2013 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Men har du prøvet den Crown på dine 250ti, må indrømme at jeg ikke er vild mad digitale forstærkere, har ikke hørt en der lød rigtigt godt endnu.

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Marts 2013 kl. 02:10 | IP-adresse registreret  

k.s.p skrev:

Jeg er den lykkelige ejer af et sæt JBL 250ti jubilee.

Jeg driver dem med et parasound HCA 2200 mk2 effekttrin, denne kombination kører rigtigt godt, der er fint styr på
bassen samtidigt med at lyden er dejlig åben, dynamikken er fantastisk.

Nu læste jeg så om den nye M2 monitor fra JBL, der anbefaler de Crown effekt til dem, nu er mit spørgsmål så om crown
effekt ville passe til mine 250ti, er der nogen der har prøvet denne kombination ??

Jeg har ikke prøvet noget på 250ti, så "your mileage may
vary"

k.s.p skrev:

Er Crown gode til hifi brug eller er de kun til at spille højt med.

Det er lidt som at spørge om en Ford er god til at køre stærkt i - det kommer an på modellen. Et par stykker jeg selv har
hørt:

* K2 er en relativt tidlig PWM amp, masser af kræfter, ingen blæser, men måske nok bedst til sub.
* Jeg bruger selv en Studio Reference (ikke PWM). Den er kanon til hifi. Top lyd, temp. styret blæser, der ikke høres.
* Der er et par stykker her, der bruger CTs3000 (PWM) med stor success også.
* PowerTech (ikke PWM). Lyder sådan set godt nok, men blæseren larmer og kan _ikke_ skiftes til en lydløs model.

Af de ovenstående er det kun CTs3000, der stadig er en aktuel model, og den er ikke helt gratis - 20k kr + moms listepris.

Hvis jeg var nysgerrig efter at høre om Crown dur til noget, uden at ville investere det helt store, så ville jeg prøve at låne
en XLS2000 (2x375W @ 8 Ohm) eller en XLS1500 (2x300W @ 8 Ohm), evt. købe en med retur ret. Den har måske ikke
helt den samme stenhårde bund som de dyre modeller, men den har både XLR og RCA indgange, en blæser der ikke
siger noget ved alm. brug og så koster ikke alverden - 3500 kr incl. moms hos Thomann for en XLS1500. Den mindste
model, XLS1000 skal man efter sigende styre uden om, der er skåret nogle hjørner for at gøre den så billig som muligt.

Læs f.eks. http://www.andrew-
robinson-online.com/review-crown-xls-drivecore-series-amplif ier/
.

k.s.p skrev:

Crown effektforstærkere ser små ud, hvordan får de alle de watt ud af dem.

DriveCore amps'ene er meget små. De har store dele af kredsløbet lavet som en enkelt chip i samarb. med TI. Den slags
produktudvikling er ikke muligt for små eksotiske hifi-producenter. De må "nøjes" med enten et alm. kl. A/B design, der ikke
har ændret jeg stort de sidste 50 år, eller noget PWM de har købt ude i byen (ICEPower el. lign).

Min egen Crown vejer ca. 25kg, så helt lille er den ikke. Men den har ingen store køleribber osv. I stedet er der en stor
blæser og køleflader lavet at noget foldet blik. Det ser ikke ud af så meget, men det er effektivt.
Til top Vis hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Marts 2013 kl. 06:28 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan finde et brugt sæt Aragon Palladium så er det en super match til 250 jubi. Ellers er de gamle krell ksa forstærkere heller
ikke tosset.

Peter Dalgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2010
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 Marts 2013 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg bruger en Bryston 4Bsst, som har fint overskud.
Brugte den også til mine magnepan mg1.7.
Til top Vis Peter Dalgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Dalgaard

k.s.p
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2013 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Det kunne godt være at jeg skulle prøve at låne en crown forstærker

Dan a. jeg syntes problemet med mange af de store forstærkere er at de mangler drive og energi, med JBL 250ti som spiller med drive og energi er det et must at forstærkeren også kan.

Min parasound spiller med masser af drive og energi, jeg er super tilfreds med den, det var fordi at jeg læste om den nye JBL m2 monitor at jeg ville høre om der var nogen der havde prøvet crown sammen med JBL, man er vel altid lidt nysgerrig

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Sendt: 11 Marts 2013 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Enig med dan A.

Aragon.Evt 4004mkII el acurus A250.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

mjenner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Marts 2013 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har også Jbl 250 TI jubilee som jeg har haft følgende effekter på :
mark levinson 332, no27 ,aragon 4004mk2, lc audio zapsolute, zappulse 800xe, crown powertech 2.1 nad s200, krell ksa250s,
og nu har jeg NewClassD´s nye discrete mono blokke på som er opgraderet en del på.

Og det var krell og den ncd discrete jeg har nu der har gjort det bedst uden tvivl..
Aragon gjorde det fint i bunden men havde en lukket top, der tror jeg bestemt din parasound er et bedre bud.
Og Crown kunne spille utroligt højt men fik jblérne til at skrige i diskanten og lyde forfærdeligt selvom jeg prøvede med rørdac
og rørforforstærker osv..

Men det er bare mine øre selvfølgelig hehe
Til top Vis mjenner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mjenner

k.s.p
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2013 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

mjenner hold da op hvor har du prøvet mange effektforstærkere på dine JBL

Fint med en tilbagemelding fra en der har prøvet højttalere magen til, det gør det jo noget lettere at sammenligne, den forstærker der lyder godt på den ene højttaler kan lyde helt forfærteligt på en anden

mjenner
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2013 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Hehe ja det er selvfølgelig meget forskelligt hvad folk syntes er go lyd
Men syntes de crown har masser af kræfter som jbl godt kan li, men syntes bare ikke lyden var top klasse kun bassen
desværre..
Men krell lyder fantastisk på jblérne og ncd discrete er også super go især til prisen..
Har haft en del flere en jeg skrev på jblerne men det var lige de mest kendte jeg skrev hehe

mjenner
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2013 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

glemte lige jeg har også haft nakamichi pa7eII på dem og de gjorde det også rigtig godt til prisen :-)

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Sendt: 11 Marts 2013 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Solgte engang et par Quicksilver 60watt rør-monotrin til en ven med de gamle, originale TI250, det var englesang af højeste karat. De er anmeldt i et eller andet gammelt nummer af High-Fidelity, kan s´gu ikke huske årgangen længere.

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 11 Marts 2013 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

der findes hvis mange gode effekttrin til 250ti....lige nu kører jeg med et sæt vincent MB sp 991+ på 250 fra 40hz og op....og en ice power på snell sub 18 fra deres referenceA system.....fremragende!!!!

velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 11 Marts 2013 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

k.s.p skrev:

Dan a. jeg syntes problemet med mange af de store forstærkere er at de mangler drive og energi, med JBL 250ti som spiller med drive og energi er det et must at forstærkeren også kan.

Min parasound spiller med masser af drive og energi, jeg er super tilfreds med den, det var fordi at jeg læste om den nye JBL m2 monitor at jeg ville høre om der var nogen der havde prøvet crown sammen med JBL, man er vel altid lidt nysgerrig

Jeg har en ven som har haft et sæt 250 ti fra nye og har dem stadig, da han købte dem for en hel del år siden lånte han en parasound HCA-2200 (mener også det var mk.II men er ikke sikker), jeg hørte den selv og ingen tvivl om at det er en fin makker til dine jbl, men han blev også tilbudt et brugt sæt Aragon Palladium, så har hørt dem sid by side på 250TI, tro mig din parasound kommer i skammekrogen, hvor vidt 4004 mk.II eller 8008 er en god makker og om de er bedere en parasound skal jeg ikke gøre mig klog på, men kan du finde et sæt Palladium så er det et kæmpe spring frem

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 Marts 2013 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Lexicon DD-8, 8x125W @ 8 Ohm, DriveCore, 22k kr i Danmark.

Identisk med Crown Comtech DriveCore CT 8150 ?
Til top Vis hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansen

FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Marts 2013 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Hvis du er glad for din parasound, hvorfor så skifte?
Det lyder da som om du har fundet en god kombination...
Husk at anderledes sjældent er bedre..

Mvh.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane

k.s.p
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2013 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Solgte engang et par Quicksilver 60watt rør-monotrin til en ven med de gamle, originale TI250, det var englesang af højeste karat. De er anmeldt i et eller andet gammelt nummer af High-Fidelity, kan s´gu ikke huske årgangen længere.

Jeg er ikke i tvivl om at noget rørgrej kan gøre gode ting i diskant og mellemtone, men i bassen kniber det tit med at lave en solid og fast bas

k.s.p
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2013 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:

der findes hvis mange gode effekttrin til 250ti....lige nu kører jeg med et sæt vincent MB sp 991+ på 250 fra 40hz og op....og en ice power på snell sub 18 fra deres referenceA system.....fremragende!!!!

velkommen

Lånta en vincent effekt, mener den hed sp 993, men den spillede direkte kedeligt sammen med mine JBL 250ti, så den afleverede jeg pønt tilbage

k.s.p
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2013 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
k.s.p skrev:

Jeg har en ven som har haft et sæt 250 ti fra nye og har dem stadig, da han købte dem for en hel del år siden lånte han en parasound HCA-2200 (mener også det var mk.II men er ikke sikker), jeg hørte den selv og ingen tvivl om at det er en fin makker til dine jbl, men han blev også tilbudt et brugt sæt Aragon Palladium, så har hørt dem sid by side på 250TI, tro mig din parasound kommer i skammekrogen, hvor vidt 4004 mk.II eller 8008 er en god makker og om de er bedere en parasound skal jeg ikke gøre mig klog på, men kan du finde et sæt Palladium så er det et kæmpe spring frem

Jegvil holde øje med hvis der kommer et sæt Palladium til salg, det kunne jo være at jeg kunne prøve dem inden et evt. køb, men som du nok ved er ikke alles smag ens, nogen kan lide blød og tilbagelænet lyd, mens andre vil have smæk i lyden

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes