| Forfatter |
|
Brumme67 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 16 Marts 2013 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har en Doxa 70 Signature mkII på prøve. Den spiller rigtig godt, men hver gang jeg skifter signalkilde på min Anthem MRX 500 forstærker, kommer der et lille thumb lyd. Er det normalt for Doxa eller er der noget galt med min opsætning eller Doxaen ?.
Hilsen
Allan
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 16 Marts 2013 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
På din Anthem MRX 500 må der ligge lidt DC på udgangen, og din Doxa 70 Signature mkII er nok DC koblet.
"Kan løses" ved en rigtig god kondensator på Doxa indgangen. (gæt mellem 3.3 uf til 10 uf)
Det skal være en folie kondensator!
Hvis der ikke må være DC på udgangen af din Anthem MRX 500 og der stadig er garanti, så få nogen til at se på det!
Okay bare min teori :)
__________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 16 Marts 2013 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft adskillige Doxa effektforstærkere og de har aldrig sagt noget når jeg har skiftet signalkilde, derimod har alle haft et
thumb i højtalerne ved tænd/sluk, men det skal de gøre.
|
| Til top |
|
| |
Brumme67 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2013 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de hurtige svar
Skal lige have fat i ham jeg har lånt den af for at høre hvad han har at sige.
Om der er noget galt med pre out udgangen på min MRX 500 må komme an på en prøve ved at låne en anden effektforstærker.
Er der andre muligheder, så meld jer endelig.
Allan
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 16 Marts 2013 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brumme67 skrev:
Allan |
|
|
Sæt et voltmeter på udgangen af din forforstærker og se om det viser et lille hop når du gør noget.
Så ved du hvor fejlen er. __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 16 Marts 2013 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brumme67 skrev:
Tak for de hurtige svar
Skal lige have fat i ham jeg har lånt den af for at høre hvad han har at sige.
Om der er noget galt med pre out udgangen på min MRX 500 må komme an på en prøve ved at låne en anden effektforstærker.
Allan |
|
|
Du kan ikke alene afgøre, hvor fejlen ligger ved at låne en ny effektforstærker. Hvis du låner en anden effektforstæker, så kan der jo i princippet også
være fejl på den. Det er nok mindre sandsynligt, men dog muligt. Du må finde multimeteret frem som foreslået af Jan og måle en evt. DC-spænding
på udgangen af din Anthem.
|
| Til top |
|
| |
JimBeam Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 16 Marts 2013 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sikkert kombinationen af de to forstærkere, der ikke helt matcher. Jeg havde samme problem da jeg matchede en
Aragon 4004II til min daværende Musical Fidelity A5 pre. Jeg afprøvede forskellige kombinationer - rodede med
jordforbindelser og havde ligeledes min pre sendt afsted til rep. Da jeg så skiftede min effekt ud med en anden - forsvandt
problemet.
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 16 Marts 2013 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
DAO har helt ret
Der er sikkert DC på din pre. Prøv med en ny ;).
Løsningen med en kondensator er der sikkert rigtigt mange meninger om ;)...Der er uden tvivl en grund til at Doxa IKKE vælge at ha en kondensator i indgangen ( grundet kondensatores egenlyd forstås ).
Hvis du har mulighed for at låne en anden (gerne i god kvalitet) forforstærker er det vel måden at teste det på.
Lækker effekt by the way, var ganske glad for min doxa 140 sammen med mine gamle martin logan quest's i en længere periode
|
| Til top |
|
| |
Brumme67 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2013 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Har fundet ud af, at problemet med "thumb" mellem numrene på min squeezbox, kun er der i ca halvdelen af de albums som jeg har liggende på min server. Har prøvet at rippe et par cd'er, her var der ikke noget problem. Vil derfor gå ud fra, at problemet mere ligger i ripningen af materialet og ikke hos Doxa eller Anthem. Der er dog stadigvæk et lille "thumb" når jeg skifter signalkilde på Anthem. Det er ikke højt og er til at leve med.
Tak for alle foreslag
Allan
|
| Til top |
|
| |
Kasper H Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 18 Marts 2013 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil bare lige tilslutte mig at Doxa laver nogle fede amps. har selv en 70B SE (tror jeg nok. Er lidt forvirret omkring betegnelserne), og den spiller rigtig dejligt.
Har du prøvet at koble din SB direkte til effekten (husk at aktivere lydstyrke-regulering). Jeg kører med det til nød indtil jeg får min "nye" preamp, og det kører faktisk rigtig rigtig godt. samtidig kan du måske lige finde ud af om den stadig plopper i dine højttalere.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 18 Marts 2013 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
D A O skrev:
Hvis der ikke må være DC på udgangen af din Anthem MRX 500 og der stadig er garanti, så få nogen til at se på det!
|
|
|
Til trådstarter: Er der stadig garanti din Anthem? Som D A O skriver, er det vigtigt at få at vide om det er "normalt" at der er DC på denne forstærker. Hvis nej....så er det en ommer! Problemet kunne jo tænkes at blive værre og værre og værre indtil det tager flere apparater med sig i faldet! Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
Brumme67 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2013 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ja den er stadigvæk indenfor garantien, tror dog ikke det er min Anthem der er problemet. Har nemlig fået en Perreaux E2 effekt på prøve. Her er der ingen problemer med "thumb" mellem nummerene, så problemet må ligge hos Doxa'en.
Nogen der har nogen erfaringer med Perreaux E2 ?
Allan
|
| Til top |
|
| |