Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 12:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hjælp til at få mit Tv-out til at virke (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fubu2709
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 155
Sendt: 18 Juli 2004 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

ja som overskriften lyder har jeg et lille (stort) problem mit tv-out er f**ked så jeg håber der er en der kan hjælpe:

s-video fra gfx og videre til min adapter s-video >>> scart og så i fjernsynet AV2.

mine indstillinger er: Radeon 9700pro 800x600  32bit på com moniteren og 8bit til min sekondære moniter

da det så sidder der, genstarter jeg PC¨en for at få den til at forbinde sig med fjernsynet, men der sker næsten intet på skærmen kun lidt hvidt fnidder på skærmen der bliver tydeligere når jeg leger med konstrasten

og den eneste måde jeg har kunnet få det lille ( næsten intet) er fordi jeg har aktiveret " Force detection of my TV"

men håber i kan hjælpe.

Til top Vis fubu2709's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fubu2709
 
Rathgen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 18 Juli 2004 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Tror problemet er at dit tv ikke understøtter s-video gennem scart.
Til top Vis Rathgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rathgen
 
Sandi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Prøv et af de andre SCART stik hvis du har flere er der som regel en af dem der er til s-video
Til top Vis Sandi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sandi
 
LeGrandCinema
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juni 2004
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Hejsa hvis du har dvi udgang kan du inde på av-connection.dk købe et dvi til rgb scart kabel. Tror også det vil give et noget bedre billed. Hvis du ikke har dvi kan du vist nok også købe en vga til rgb scart. Kig under produktspecificerede kabler - under infocus og sanyo.
Til top Vis LeGrandCinema's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LeGrandCinema
 
fubu2709
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 155
Sendt: 20 Juli 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

mange tak .... jeg har dvi så det må jeg have ...... men er det sikkert at det virker ?
Til top Vis fubu2709's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fubu2709
 
fubu2709
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 155
Sendt: 20 Juli 2004 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

sanyo kablet er jo Scart -> DVI men jeg skal jo have DVI -> Scart ... gør det en forskel ?
Til top Vis fubu2709's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fubu2709
 
Sandi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 20 Juli 2004 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Hehe fubu2709 tror godt du kan skyde en hvid pil efter det kabel. Det kabel er produkt specifik kabel og misbruger standarden... i værste fald brænder dit fjernsyn eller gfx af. SCART har forskellige ben til ind og ud... Så når du sætter den i dit fjernsyn vil forsøge at sende i den ene retning og dit GFX vil gøre det samme måske ikke på de samme ben men det ved man ikke da det er et misbrug af standarden.

DVI-I har analog RGBHV ikke forskellig fra dit HD-15 interface (VGA).

Altså det korte og det lange er at det ikke virker.

Bare fordi stikkene passer betyder det ikke at kablet er beregnet til formålet

Til top Vis Sandi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sandi
 
fubu2709
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 155
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 02:27 | IP-adresse registreret  

jamen hvad skal jeg så gøre for at få det til at virke .....

jeg har jo mit s-video stik med scart adapter ville det virke ?

hvis det virker er det så et nyt fjernsyn jeg skal have ?

 

og tak for al den respons jeg har fået !

Til top Vis fubu2709's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fubu2709
 
ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 542
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 05:48 | IP-adresse registreret  

har du mulighed for at afprøve dit tv-out på et andet tv ?
eventuelt et tv som har indbygget  S-video stik ?

s-video igennem en scart adapter virker normalt.. men efter min erfaring bliver det langt fra så godt som direkte s-video -> s-video
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted
 
Sandi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

fubu2709, problemet ligger i at s-video "deler" ben med RGBS i dit SCART stik jeg mener det er chroma og R, som har samme ben (du kan slå det op på google hvis du vil være sikker) alt efter om din SCART sokkel er til RGB eller S-video. Det betyder at din SCART indgang/udgang er ENTEN RGB eller S-video hvis du køber fjernsyn af middel eller højere std vil du typiske få 1-2 RGBS og 1 S-video SCART indgang.

Jeg kan ikke se hvorfor dit S-video gennem SCART er ringere, men jeg har heller ikke det store erfaringen med det. Måske er det fordi du har set S-video -> Composite -> SCART det er det man gør når ens fjernsyn ikke understøtter S-video.

Til top Vis Sandi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sandi
 
LeGrandCinema
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juni 2004
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Legrandcinema undskylder... Jeg troede det var lige meget om kablet var produkt specifik... Jeg er stadig en newbie...
Til top Vis LeGrandCinema's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LeGrandCinema
 
notional
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 561
Sendt: 09 August 2004 kl. 03:10 | IP-adresse registreret  

Hvis du har et ældre tv, der ikke understøtter S-video, så forklarer det dit problem. Isåfald skal du bruge den lille adapter, der følger med, så du kan lave signalet om til composit. Det gør kvaliteten dårligere end s-video, men så kan dit fjernsyn i det mindste køre det
Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes