Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 17:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: touchscreen til HTPC?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
paqi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 617
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger Showshifter som frontend i mit multimedie setup. Nogle gange kunne det være fedt ikke altid at skulle have mit tv tændt for at spille musik. Ja faktisk ville det også være lækkert hvis jeg kunne slippe for at rende rundt med en remote.

Derfor tænkte jeg om det ikke kunne være muligt at man enten brugte en PDA som touchscreen via wifi eller måske brugte en 5-7" touch screen som skærm istedet for??

Er der nogle herinde der har erfaring indenfor den slags?

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi
 
dumb
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Du kan sagtens bruge en PDA med WiFi kort. Du kan så fra den fjernbetjene din HTPC.
Til top Vis dumb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumb
 
paqi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 617
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Du tænker vel på infrared betjening eller?? Jeg tænker mere på at have hele skærmbilledet overført til en touchskærm eller til PDA

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi
 
jisimu
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 202
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Det kan sagtens lade sig gøre at sætte en touchscreen skærm til.

En kammarat og jeg legede en gang med en ældre model til en stationær MP3 afspiller. Det foregår ved at du sætter skærmen til som en almindelig skærm og derudover sætter den til en kommunikations port af en eller anden skalgs (PS2, COM eller USB) herefter kan man trykke på skærmen og den sender signalet til computeren som om det vær et musse klik på det pågældende sted på skærmen.

Disse skærme er dog ret dyre.

Til top Vis jisimu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jisimu
 
kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 176
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Det kan du sagtens.

Der er mange der bruger enten en PDA eller en tablepc.

Hvis du er interesseret i det vil jeg foreslå dig at kigge forbi www.xlobby.com. Det er en frontend som viser dig det samme på din PDA/tablepc/whatever som der vises på skærmen, bare i en udgave der passer til den opløsning du køre der. Det virker kanon.

Jeg køre med flere forskellige frontends. Men Xlobby er genial ved f.eks afspilning af musik, hvor jeg så ikke behøver at tænde fjernsynet.

Jeg kommunikere mellem PDA og computer ved hjælp af Bluetooth.

Til top Vis kirneh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kirneh Besøg kirneh's Websted
 
Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Har du checket myhtpc.net det er freeware intil videre...xlobby koster. jeg har en 10,4 touch skræm jeg skal bruge som kontrol skærm(fjernbetjening) jeg brugte en pda men der er for besværligt at skulle have fat i den lille stylus hver gang og ja så er der nogen der vil sige at man kan da bare lave knapperne større men der er ikke noget der slår en 10,4" skærm med store fede 3x3 cm knapper, jeg uploader nogle billeder når det kører. Det der så er rigtigt fedt er at man kan downloade et software tastatur, man kan kalde op når der er behov for det.

Men nr. 1 ville da være en tablet pc men den koster jo 10k jeg har købt min touchscreen på ebay.com til en billig penge...

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo
 
Bics
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Klabo skrev:

Har du checket myhtpc.net det er freeware intil videre...xlobby koster.

Jeg tillader mig at citere fra forsiden af xlobby.com:

"First off, xlobby is freeware".

Til top Vis Bics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bics
 
Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Bics skrev:

Klabo skrev:

Har du checket myhtpc.net det er freeware intil videre...xlobby koster.

Jeg tillader mig at citere fra forsiden af xlobby.com:

"First off, xlobby is freeware".

ups....Jeg har vist forvekslet det med et andet program der lignede xlobby. Jeg må sige det ser lovende ud, men det ligger da vist også meget tæt på myhtpc...

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo
 
kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 176
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Jeg køre selv med myHTPC der hjemme (sammen med Xlobby og showshifter :-) )

Xlobby er gratis. Myhtpc udvikles ikke mere og erstattes fra og med i dag af Medio som er et produkt til 60$

Der er en meget stor forskel på den måde du vil styre myHTPC på og så den måde Xlobby virker på. Du snakker om at lave et tastatur med knapper på din skærm. Det er også fint. Men Xlobby giver dig mere. Når du f.eks browser musik, ser du dine covers på din PDA. Når du browser billeder ser du dine billeder/thumbnails på din PDA. Det er derfor ikke statiske billeder som let kunne erstattes af en fjernbetjening med rigtige knappe, men dynamiske menuer der tilpasser sig og viser hvad DU har på din server.

Hvis man vil bruge en PDA/touchscreen syntes jeg ikke der er mange argumenter imod Xlobby.

Til top Vis kirneh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kirneh Besøg kirneh's Websted
 
Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Ja. jeg må sige at xlobby ser godt ud, noget bedre end myhtpc som jeg ellers havde en ide om at jeg skulle til og igang med...det virkede som værende mere fremtidssikkert da mange omtalte det på avsforum.com
Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo
 
paqi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 617
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Hvordan har du fået xlobby til at virke med din pda og showshifter?? Det lyder virkelig lovende!!

Lad mig endelig høre mere om det!

Jeppe

Har du fået myhtpc til at virke i tvmodulet? Nu har jeg kæmpet med det i en uge og kan overhovedet ikke få tv til at virke. Jeg kan hente tvguide og den virker perfekt men tv... næææ. Jeg bruger ATI all-in-wonder og har prøvet med de plugins men det virker sgu ikke..

 

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi
 
notional
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 561
Sendt: 09 August 2004 kl. 02:48 | IP-adresse registreret  

Måske lidt off topic, men ved i hvor man kan købe touchscreens og/eller andre TFT skærme i små størrelser?
Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional
 
Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 461
Sendt: 25 August 2004 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

tjek www.magictouch.com det er godt nok amerikansk, men det har en masse fede ting, bla. touch screen folie til alle typer skærme. De har en dansk forhandler de linker til inde på siden men der tager de en DEL mere for produkterne.
Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker
 
Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 30 August 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

I kan købe små touch screen hos danbit.com (kræver momsnummer) ellers er det billigst på ebay.com der sælges de fra omkring 100$, jeg var heldig at købe en løs touchpanel for 35$ som jeg indbygget i en 10,4" lcd skærm (også 35$) ( kræver lidt forsigtighed...)en 10.4" lcd touch er oppe i min 200$ så der er noget at hente..
Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo
 
NosAnden
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

kan man også bruge en psp til at styre htpc´en med ?

 

Til top Vis NosAnden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NosAnden
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes