Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 17:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Meedio release i dag (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 176
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Deres nye hjemmeside har det ikke så godt endnu. Enten er alt ikke oppe at køre, ellers er der alt for meget trafik :-)

Men se siden http://www.meedio.com/

Til top Vis kirneh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kirneh Besøg kirneh's Websted
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

kirneh skrev:

Deres nye hjemmeside har det ikke så godt endnu. Enten er alt ikke oppe at køre, ellers er der alt for meget trafik :-)

Men se siden http://www.meedio.com/

Ja, det kunne være lidt interessant at høre hvad I syntes om netop den release. Udfra deres forum, kan man se at der er MANGE bugs og at folk også er meget skuffede.

Det er stadig ikke b rugervenligt at sætte op. Der er ikke meget look og feel over brugergrænsefladen og den er slet ikke optimeret til en 10 feet brugeroplevelse. Men jeg nok også lidt inhabil i den sag, ville derfor høre hvad I andre syntes om den længe ventede Meedio.

Venligst,

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
paqi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 617
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

ja jeg fik ikke myhtpc til at virke 100% så jeg håber da virkelig at den nye er bedre..
Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3704
Sendt: 01 August 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Meedio virker fint i min setup. Har ikke stødt på nogle alvorlige bugs.

- Brugervenlighed er der ikke meget af, men det er ikke noget problem for mig. Så længe det bare skal sættes op én gang, og så virker.

Jeg synes dog ikke produktet er godt nok.

Jeg bruger en ATI Remote Wonder fjernbetjening, og det er også fint nok til navigering, men musik-afspilleren (mp3, wma etc.) fungere elendigt! Jeg ønsker mig en afspiller, hvor jeg nemt kan tilføje numre til play-listen, og hvor de play, stop, forward etc. fungere fra fjernbetjeningen. Der gik fem minutter, hvor jeg forgæves rodede rundt i Meedio's menuer, for så til sidst at opgive. Nu bruger jeg stadig min mus, til at starte WinAMP eller WMP - og så ryger det smarte ved Meedio.

Til at navigere mellem film på harddisken og afspille dem, fungere det fint.

...men... mit ønske til en god HTPC software, er software jg kan styre udelukkende fra min fjernbetjening, og det lever Meedio ikke op til.
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 02 August 2004 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Findes der ikke et system der "bare" er plug n´ play? Gerne med remote til.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3704
Sendt: 02 August 2004 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

Hvis nogen finder det, så sig endelig til!

- Jeg er meget tilfreds med ATI Remote Wonder fjernbetjeningen. Den er radiostyret og har lang rækkevidde. Men alle de programmer jeg kan finde understøtter kun nogle af funktionerne i fjernbetjeningen.

Jeg har en drøm... om at finde et HTPC program, der kan styre musik, film og recording med en fjernbetjening - uden brug af mus eller tastatur.

Det er måske for tidligt at håbe på det (??!)
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
paqi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 617
Sendt: 02 August 2004 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Prøv at checke showshifter.. www.showshifter.com . Hvis det er den nye remote du har, så virker den sammen med showshifter.

Alternativt så kan du prøve Media Portal. Det er et nyt projekt der ser ret spændende ud.

Og så er det GRATIS.

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi
 
modist
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2004
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 02 August 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Jeg kan anbefale http://www.gottvpvr.com

Det er nemt af sætte op, og fungerer stabilt - selvom det stadig er i beta.

Det er meget stærkt på tv-fronten og understøtter xmltv.

Det bedste ved det (udover at det er gratis) er at det er muligt at styre vha piletasterne, enter(valg) og backspace (tilbage). Det betyder at det meget nemt at navigere og at sætte en remote op.

Derudover er der selvfølgelig understøttelse for musik og film, og der er i dag frigivet en version, der understøtter kald af externe programmer.

 

Til top Vis modist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af modist
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3704
Sendt: 07 August 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har efterhånden testet showshifter ret omfattende (undtage DVR funktionen), og det VIRKER!

Alle de funktioner jeg ellers savner fra alle andre programmer, kan fjernstyres fra min ATI Wonder Remote. Og oven i købet ret nemt. Menuerne er lavet ret nemme at navigere i. Indtil videre savner jeg ikke rigtigt noget.

Jeg afspiller DivX film fra en server i mit netværk, og masser af MP3/WMA filer, enkelte og i playlists. Desuden en hel del musikvidioer. Her er der ihvertfald ingen problemer.
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes