Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 13:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hvordan ? mac-G5 til sim2 domino20h (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
chris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 05 August 2004 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Håber at nogen her kan hjælpe mig !
Jeg er ved at købe en Apple G5 dual 2,0ghz.
Og vil i den forbindelse købe en Sim2. Domino20H projekter.
Aner dog ikke om der er bedre alternativer, mht projekteren.
Vil nemlig have den G5,er ! :-)
Er heller ikke sikker på at det Grafikkort der sidder i den nu også understøtter resulotionen på 1024x576. vil opgrader kortet til apples radeon 9600xt og ramene til 1GB.
Og kører rent DVI.
Jeg har lige nu en onkyo 600 suroundreciever,
en onkyo 555 DVDafspiller
Og et sæt 6,1 af jamos D6. (THX. ultra)
Og regner også snart med at opgrader recieveren til noget THX select certificeret.
Kører hovedsagligt med Ixsos kabler hele vejen rundt.
Håber virkelig at nogen kan hjælpe mig !

http://www.sim2.com/frameset_domino.htm http://www.apple.com/dk/powermac/specs.html

__________________
Domino.Mac.Onkyo.JamoD6.Lissau.Phillips
Til top Vis chris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chris
 
chris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 06 August 2004 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Flytter D.1/9 Og regner så med snart at ligge nogle billeder af min bio ud til skue. 



__________________
Domino.Mac.Onkyo.JamoD6.Lissau.Phillips
Til top Vis chris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chris
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 06 August 2004 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Det skal somænd nok passe sammen, og hvis du aligevel køre DVI, så skal opløsningen nok sagtens kunne lade sig gøre! Ellers så ved jeg at ATI's Radeon kort kan køre op til 1024x768* på composit udgangen...

(* TV'ets native opløsning taget i betragtning.)

 

Men ang. computeren, hvis du ikke har noget specifikt formål med at købe en mac, så synes jeg du skulle overveje en pc istedet, som der findes langt, langt mere software og tilbehør til, og opgraderings/vedligeholdelses mulighederne er også lang billigere og lettere tilgængelige!...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
chris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 06 August 2004 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Skal jeg så forstå det sådan at opløsningen ikke har nogen betydning når jeg kører DVI ?

Til top Vis chris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chris
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 06 August 2004 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

chris skrev:

Skal jeg så forstå det sådan at opløsningen ikke har nogen betydning når jeg kører DVI ?

Nej, men på DVI udgangen kan opløsningen gå ligeså højt op som på den normale VGA udgang!

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 786
Sendt: 06 August 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

 

Mmmmmmmmm.......G5 dual 1,8ghz.......

Vil gerne igen.....

 

Mvh.
Erik_D, der må nøjes med en G4 (733 MHz, 384 Mb RAM, GeForce 2 m. 32 Mb VRAM)...

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted
 
chris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 06 August 2004 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Ja jeg kan Forstå på jer at det ikke skulle betyde så meget når jeg bruger DVIen og kører et rent DVIsignal til projekterens DVIindgang... 

Men hvis nogen har lidt tjek på det der med at læse specifikationer på engelsk.   Så hjælp mig lige med at tjekke dette pogram til Mac ud

SWITCHRES X (det skulle måske være noget som det jeg skal bruge) et program til ændring af resolution (og den resolution jeg ville bruge var 1024x576)

På forhånd tak herfra Smile



__________________
Domino.Mac.Onkyo.JamoD6.Lissau.Phillips
Til top Vis chris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chris
 
chris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 06 August 2004 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Det skal somænd nok passe sammen, og hvis du aligevel køre DVI, så skal opløsningen nok sagtens kunne lade sig gøre! Ellers så ved jeg at ATI's Radeon kort kan køre op til 1024x768* på composit udgangen...

Ja ! Men ikke 1024x576 Cry

Til top Vis chris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chris
 
chris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 08 August 2004 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Ok tror jeg ved det nu ! Kan det passe at når jeg sender et 1024x768 signal til dominoen, ja så ordner Faroudja DCDIen resten ???

__________________
Domino.Mac.Onkyo.JamoD6.Lissau.Phillips
Til top Vis chris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chris
 
Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline
Indlæg: 317
Sendt: 08 August 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Ja der gør den, men mange HTPC freaks ligger jo nærmest og mumler 1 til 1 pixelmapping i søvne og det opnår du altså ikke, altså 1 : 1 pixel mapping (jeg ved ikke om du mumler i søvne)

Den projektor du køber er jo også netop så hundedyr bla. fordi den har en god scaler.

Oliver

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru
 
chris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 08 August 2004 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Er det så bedre at lade grafikkortet ordne det med det rette software ?

__________________
Domino.Mac.Onkyo.JamoD6.Lissau.Phillips
Til top Vis chris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chris
 
chris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 28 August 2004 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Så er både projektor, Mac (som endte med at blive en dual 2,0ghz)          ;   Supra dvi-hdmi kabel, nye Monsterkabler, projektorophæng og 92" lærred betalt AV AV AV min lomme !!! Men glæder mig sku helt vildt til at få det hjem. Og få lagt nogle billeder ud !!!Smile

__________________
Domino.Mac.Onkyo.JamoD6.Lissau.Phillips
Til top Vis chris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chris
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes