| Forfatter |
|
kennls Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 03 September 2004 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kigget på at lave en HTPC, til en kommende projektor eller LCD. Derudover vil jeg bruge den som harddisk optager, istedet for video'en.
Jeg er mere forelsket i SFF kabinetter end de HTPC kabinetter jeg har set der fylder som et effekttrin. Alle SFF'ere jeg hidtil har set har dog fejlet mht. plads til mere end en harddisk eller antallet af PCI/AGP slots.
Den nye Shuttle ser dog ret perfekt ud. Men er der nogle af "guruerne" herinde der kan se på specs og fortælle mig om det bare er mig der er galt på den, eller det virkelig ser ud til at vi har fået en SFF, der kan bruges til seriøst HTPC brug. Her tænker jeg specielt på det indbyggede lydkort osv.
Specs er her:
http://www.shuttle.com/hq/product/barebone/SB81P/SB81P.asp
Her er et review af den:
http://www.sfftech.com/showdocs.cfm?aid=563
Mvh Kenn
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 03 September 2004 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en shuttle derhjemme (dog ikke som HTPC) og dens kølesystem LARMER! 
Jeg tror derfor ikke den er svaret på dine drømme, selvom det er lækkert design... 
|
| Til top |
|
| |
kennls Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den nye Shuttle bliver dog rost for dens tavse køling (læs reviewet). Der er flere blæsere i kabinettet, som kører med lavere RPM. Dette er et princip jeg kender fra mine næsten lydløse Antec kabinetter derhjemme, hvor 5*80mm (kører med specielt 5 volt kabel fra Antec PSU) næsten ikke høres, i forhold til mine gamle AOpen kabinetter med en eller to 80mm.
Så på det område tror jeg ikke man kan sammenligne gamle og nye Shuttle SFF.
mvh Kenn
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 03 September 2004 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK... Det kunne være jeg skulle til igen at skifte computer...
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 03 September 2004 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kennls Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2004 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep...larmen har tidligere været en udfording på de fleste SFF'ere.
Men nu tænker jeg på at testen på SFFTECH siger følgende i konklusionen om Shuttle (rød fremhævet):
"All that said, however, the other side of the coin is the SB81P in general. Its aesthetics, design, and overall re-engineering represents a true re-design, almost the evolution of small form factor computing. The P-style case chassis is loaded with fantastic features, and an impressive showing of cool and quiet performance. Featuring triple 3.5" drive bays, screwless drive installation, a completely re-designed cooling system, and the 350 Watt SilentX PSU, it’s clear that many aspects of the SB81P are here to stay for future Shuttle SFF systems.
Hvis vi kan antage at larmen er væk, hvordan er Shuttlen's specs så ellers gode i HTPC sammenhænge.
mvh Kenn
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 05 September 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
JEg har netop fået mig en Compaq Evo510 2,4Ghz, 512Mb Ram, 40Gb systemdisk og 160Gb datadisk, DVD/CDRW, Hauppauge PVR250 kort.
Den er helt perfekt, den larmer stort set ikke og fylder ikke overhovedet i forhold til en alm pc. Der er 2 pci pladser og en halvhøjde til grafikkort. Jeg har lige fået den samlet og det er helt perfekt!!! Det sidste pci slot kan bruges til lydkort så det bure opfylde alles krav..
Kan klart anbefales!!!
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
kennls Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmmm...det er da imponerende at der endnu ikke har været et indlæg der handlede om emnet, nemlig er den nye Shuttle SB81P den perfekte HTPC. 
Der har været noget der har vandret lidt omkring den varme grød, ved at refererer til at deres andre gamle Shuttle'r larmede. Andre har anbefalet den model de har købt. Men endnu ingen der har set på specs, på denne nye Shuttle model.
Måske er det mit oplæg der har været forkert, måske forventer jeg for meget, men nu prøver jeg nogle tillægsspørgsmål:
- Hvor god lyd er der i det nye Intel High Defenition Audio i det 915 chipsæt der sidder i den.
- Er der gode nok optiske/coax audio output til Surround receiver
- Er der gode nok PCI Express kort fra ATI og kan de kører med skalering/liniedoubler software osv. ift. den "gamle" Radeon serie
- Kan skalering/liniedoubler software evt. kører med det integrerede grafikkort (Intel Graphics Media Accelerator 900 (GMA900))
Håber det er mere relevante spørgsmål til forummet...?
mvh Kenn
|
| Til top |
|
| |
-JLH- Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 09 September 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kennls:
IMPONERENDE? Slap af det er, utroligt svært, for ikke at sige umuligt, at sige særligt meget omkring støjforhold ud fra en læst test. Måske er problemet at det er meget begrænset hvor mange der har set den i live i dette forum.
Der er også en test i tomshardware og det ser at imponerene ud i forhold de andre barebones men som udgangspunkt er jeg helt enig med Binnerup. Du vil højst sandsynligt forholdvist let og billigt kunne gøre et alm kabinet mere stille.
Mht. dine sidste spm:
ad 3: Helt sikkert. Du behøver ikke et særligt godt eller specielt hurtigt kort for få god skalering.
ad 4: Lidt i forlængelse af svar på ad 2. Jeg kan ikke se hvordan det kunne være et problem. Der kan dog være problemer med det integererede kort i forhold til at afspille HD materiale da det er lidt mere hastigheds krævende, men jeg ved ikke hvor hurtigt det er så... og dit spm gik jo på skalering
|
| Til top |
|
| |
kennls Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
JLH...jeg slapper fint af ...og mit oprindelige indlæg handlede egentlig slet ikke om Shuttle'n larmede eller ej. Jeg synes bare tråde tit kravler langsomt væk fra emnet, eksempelvis vil en tråd om Denon tit dreje sig om folks holdninger til HFK. Jeg vil bare sikre mig at denne her tråd ikke kom til at handle om Shuttle larmer eller ej, eller om en Compaq EVO er bedre HTPC end den her. Jeg har forelsket mig i denne Shuttle og derfor skal det handle om denne model, hvis du forstår
Det her med larm er jo også et langt mere subjektivt emne, end så meget andet. En HTPC bruges jo typisk sammen med en projektor og så er man jo garanteret 25 - 30 dB larm alligevel. Nogen har det fint med lidt snurren fra en PC, andre vil overhovedet ikke hører den.
CHHT's hjemmebio som jeg har set i virkeligheden, bruger en Soltek QBIC SFF og den kunne jeg ikke hører under en demo. Og den er vist ikke blandt de mest støjsvage SFF?
For mig at se er SFF'ere den perfekte HTPC af flere årsager.
- De er typisk rimelig pæne og diskrete og vil passe ind i stuen, uden konen protesterer
- De koster ikke meget mere end tilsvarende pæne (men store) HTPC kabinetter, også har man PSU og et bundkort med i prisen
Desværre har SFF indtil videre haft følgende svagheder, der har afholdt mig fra at købe dem.
- De larmede mere end gode ATX kabinetter (Antec eksempelvis)
- Der var kun plads til en harddisk dvs. ingen RAID 1 eller en sekundær stor disk til data.
- Der var ikke køling nok af sekundære enheder såsom harddisk.
Det ser ud som om Shuttle har løst/afhjulpet disse svagheder i den nye SB81P, derfor har jeg tænkt mig at købe den. Jeg havde også tænkt måske at lave en guide omkring opsætning på den herinde. Men jeg skal være sikker tre ting som skal holde, før jeg køber:
- Der skal kunne købes et ordentligt PCI-Express grafikkort. Skal bruges med en PT-AE700 projektor og jeg skal kunne skalere op
- Jeg skal kunne optage tv-programmer, enten via tv-tuner på grafikkort (mon der kommer et ATI All-In-Wonder til PCI Express) eller via et sekundært ATI/Hauppage/NVidia tv-kort
- Lyden fra det nye Intel HD Audio skal være i orden, da der formentlig ikke vil være plads til et lydkort i den.
mvh Kenn
|
| Til top |
|
| |
clasu Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2004
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 11 September 2004 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dine antagelser vedr. tidligere shuttles er ikke korrekt.
Jeg har en SN41g2 stående. Der er to harddiske i. Da der ikke er nogen ide i at bruge diskette drev er der reelt set to drive bays.
Der er fin køling nok til 2 diske + et radeon 9600 pro gfx kort. Maskinen er aldrig slukket!
|
| Til top |
|
| |