| Forfatter |
|
pnr.dk Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går og overvejer om jeg skal levere min Kiss DP-558 tilbage, for så selv at bygge en HTPC. Men kan man lave så den står i standby og så stadig kan lave timeroptagelser? Hvor "dyb" dvale kan man sætte den i hvis den skal kunne lave timer optagelser?
|
| Til top |
|
| |
FoxBat Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har løst problemmet ved at computeren tænder automatisk kl. 17.20 (eller der omkring) - og selv slukker ved 1 tiden om natten.
Men i det tidrum er computer helt tændt, derved skal jeg heller ikke vente på boot tid når jeg skal bruge den.
Mvh Martin
|
| Til top |
|
| |
disconow Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Foxbat ->
Hvordan får du den til det?
|
| Til top |
|
| |
FoxBat Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
disconow skrev:
|
|
|
|
I Bios'en har jeg mulighed for at sætte et klokke sæt hvor computeren skal tænde. Det er et ASUS motherboard (ca. 3 år gammelt), jeg kan ikke i hoved huske hvor det sættes.
Hvis du vil kan jeg check hvor i biosen der er!
Til at slukke igen bruges "Scheduled Task" under XP - den kalder kommandoen "Shutdown -s" (se andre argumenter med shutdown /? i en commando prompt).
M
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
FoxBat skrev:
disconow skrev:
|
|
|
|
I Bios'en har jeg mulighed for at sætte et klokke sæt hvor computeren skal tænde. Det er et ASUS motherboard (ca. 3 år gammelt), jeg kan ikke i hoved huske hvor det sættes.
Hvis du vil kan jeg check hvor i biosen der er!
Til at slukke igen bruges "Scheduled Task" under XP - den kalder kommandoen "Shutdown -s" (se andre argumenter med shutdown /? i en commando prompt).
M
|
|
|
Ved du tilfældigvis hvilken kommando man skal bruge i WIN2K ? - jeg kan ikke få "shutdown -s" til at virke
|
| Til top |
|
| |
KingManon Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
pnr.dk skrev:
| Jeg går og overvejer om jeg skal levere min Kiss DP-558 tilbage, for så selv at bygge en HTPC. Men kan man lave så den står i standby og så stadig kan lave timeroptagelser? Hvor "dyb" dvale kan man sætte den i hvis den skal kunne lave timer optagelser? |
|
|
Ja, med et program som f.eks. MCE (Microsoft Media Center Edition) 2005 kan du sætte din maskine på standby (som du også kan i almindelig windows xp). Og har du så en optagelse "vågner" maskinen op, optager programmet og "falder i søvn" igen. Ganske smart, meget lydsvagt og energibesparende.
|
| Til top |
|
| |
FoxBat Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erik D skrev:
|
Ved du tilfældigvis hvilken kommando man skal bruge i WIN2K ? - jeg kan ikke få "shutdown -s" til at virke
|
|
|
Nej - jeg har ikke prøvet med Win2K.
Findes Shutdown kommandoen slet ikke under Win2K eller vil den bare ikke virke ?
M
|
| Til top |
|
| |
FoxBat Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
KingManon skrev:
|
Ja, med et program som f.eks. MCE (Microsoft Media Center Edition) 2005 kan du sætte din maskine på standby (som du også kan i almindelig windows xp). Og har du så en optagelse "vågner" maskinen op, optager programmet og "fasler i søvn" igen. Gasnke smart, meget lydsvagt og energibesparende.
|
|
|
Det må være noget som skal undersøges til "HTPC version 2".
M
|
| Til top |
|
| |
Lasse B Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke om det har interesse, men Microsoft Windows XP Media Center 2005 kan købes om få dage på www.mymediacenter.dk :-)
Lasse
|
| Til top |
|
| |
ThomP Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger Meedio i kombination med myHTPC/GotTV, og det er slet ikke noget problem at vække maskinen fra standby. Jeg har så sat standby til 15 min. i strømstyring, så den også pænt lukker igen efter optagelsen.
Jeg vil gætte på, at det er umuligt at vække en pc fra dvale via software, da hukommelse og det hele er "dødt" i den tilstand, så den får nok svært ved at tænke .
Jeg har set nogle snakke om at vække den fra internettet via WOL, men det kræver jo så, at optagelsesschedule ligger der, hvilket jeg ikke ved, om der er programmer, der understøtter.
|
| Til top |
|
| |
FoxBat Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
|
|
|
|
Jeg har fundet er program som hedder PowerOff (http://users.pandora.be/jbosman/applications.html)
Programmet er freeware - jeg har ikke prøvet det, men skulle ifølge AOD virke med Windows 95 og opefter.
Martin
|
| Til top |
|
| |
Rybber Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt lade sig gøre at vække dyret fra standby eller hibernate.
Jeg bruger MediaPortal (som iøvrigt er gratis), og der er en fyr som har udviklet en plugin så den selv kan tænde og slukke henholdvis før og efter en optagelse.
Både plugin og MediaPortal er i Alpha-stadiet så det er ikke helt så pålideligt som jeg gerne kunne tænke mig. Men det virker og man kan også få dansk EPG i tv delen.
Wake-pluginet kan hentes her: http://nolanparty.com/mediaportal.sourceforge.net/phpBB2/vie wtopic.php?t=2009&start=0
Mvh Rybber
|
| Til top |
|
| |
kirneh Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 01 November 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
En windows sceduled task kan godt vække maskinen fra standby og Hybernate.
Det gjorde min når den skulle optage mens jeg ikke var hjemme.
Jeg er 90% sikker på at det også virkede fra Hybernate, men kan faktisk ikke huske det 100% lige nu.
|
| Til top |
|
| |
ThomP Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 01 November 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
kirneh skrev:
| En windows sceduled task kan godt vække maskinen fra standby og Hybernate. |
|
|
Man skal lære, så længe man lever
Vil det sige, at processoren stadig er aktiv i dvale (jeg går ud fra, at hibernate er dvale?) og arbejder med cache-hukommelsen, eller bruger den bios "wake-up" funktion?
|
| Til top |
|
| |