Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2025 | 09:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hele pakken samlet ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bayzer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne have samlet mine apparater, rent ledningsmæssigt så alt kan ses/høres på alt. Jeg vil gerne se tv på min pc, spille computer på min projektor, høre mp3 fra pc´en på mit anlæg og se film fra pc´en på mit tv.

Jeg har i længere tid kigget ret meget på PalmButler´en (http://www.palmbutler.dk/default.asp), som umiddelbart forener alle mine ønsker, men da apparatet ikke er splinternyt på markedet længere, og der faktisk er kommet et par konkurrenter på siden "fødslen" vil jeg høre om der er nogen der kan komme med nogle PRO`s/CON´s for at købe - eller lade være med at købe en PamlButler.
Læs mellem linierne; Jeg vil gerne høre om nogen eventuelt kan komme med et alternativ - det skal naturligvis være et bedre produkt.
Det skal ligeledes være et apparat som kan kobles på internettet så der kan broadcastes radio, streames film mv. mv..
Til top Vis bayzer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bayzer

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Du må bestemt ikke købe en Palmbutler. Produktet der sidder indeni er fransk og den sidste opdatering er vist fra 2002. Derudover så er det digital lyd ind men den du får ud er analog.

Skod produkt i min mening.

Kig hellere efter en htpc af en slags. Jeg har selv en Compaq Deskpro SFF, 2.4Ghz, 512Mb RAM, 40Gb/160Gb, DVD/CD-brænder/ Hauppauge PVR250 tunerkort og snart et nyt lydkort.

Den håndtere mine film, mine cd'er(450 stk), billeder, netradio, tv-optager, timeshifting og kan naturligvis afspille cd'er og dvd. Jeg har sat den til mit tv og ved hjælp af en rf remote kan jeg skrue op og ned og hoppe fra musik fil til musik fil uanset om jeg står i køkkenet eller andre steder i lejligheden. Mit næste projekt er at sende signalet ud til mit tv i soveværelset så jeg kan se film fra disken og stadig bruge min rf remote.

Jeg er ikke en som bryder mig om alle de forskellige bokse stående i stuen. DE SKAL VÆK FOR DET ER GRIMT, hvis du spørger mig. Hvis jeg boede i hus ville jeg gemme den af vejen, købe et USB DVD drev og installere det i en rustfri metalæske og kun have den stående i stuen. Ved hjælp af usb kablet kan jeg så nøjes med det stående fremme. Men det kommer nok en dag.

Kig eventuelt på Showshifter på www.showshifter.com og se om det falder i din smag. Der er også andre blandt andet Microsofts nye version af MCE som også ser meget spændende ud!

God fornøjelse

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

bayzer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Jeg kan faktisk godt lide idden med PalmButler, som jo går ud på at den lille kasse laver en ny kanal på alle tv i huset, og man på den måde kan klare det hele alle steder fra.
Jeg bor i hus, og vil på sigt få trådløst netværk, måske også trådløs videooverførsel så de eneste kabler der ligger rundt omkring er dem til mine højttalere. Ideen er at AccesPoint´et skal stå på loftet sammen med sådan en : http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|223|223|4628|pdetail og så skulle de meste give sig selv.

Jeg har på sin vis en HTPC, med en 2.8GHz P4, 512mb PC2700 DDR-Ram, 120+20GB HDD, og et udmærket grafikkort med 128mb Ram. Den fungerer både som spillecomputer, kontor(skrive)pc og som en slags HTPC. Der er S-VHS out og det er den der forbinder PC med TV/Projektor lige nu. Lydkortet er et gammelt SoundBlaster Live! med et 5M 18k guldkabel (fra HiFi Klubben). Det fungerer som sådan ok, men jeg ved at det kan gøres mere lækkert og eksklusivt.... Jeg vil have computeren i et seperat rum, men stadig kunne få alle oplevelser til hele huset.

bayzer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Linket fungerer ikke. den er på HiFi Klubbens HP under tilbehør => Trådløs sender => Digiality AV-Link2

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Palmbutler er erklæret konkurs og finansmanden Lars Kolind har mistet mange millioner på det eventyr. Men som mange andre allerede har sagt det, det er et skodprodukt, så køb det endelig ikke, jeg har vist en 3000'er liggende, men vil ikke være bekendt at tage penge for den.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

bayzer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Hm.. Det var en skam. Eller, det er det jo ikke, men jeg står stadig uden en decideret løsning.

ThomP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2003
Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

bayzer skrev:
Linket fungerer ikke. den er på HiFi Klubbens HP under tilbehør => Trådløs sender => Digiality AV-Link2

Jeg har et tilsvarende system, og jeg må sige, at med mindre udførelsen er væsentligt bedre end min, så får du ok, men bestemt ikke "perfekt" lyd og billede med den løsning!

Et kabel og en RF remote er efter min mening en bedre løsning.

Til håndtering af mediedelen kan jeg klart anbefale Meedio, som snart bliver udvidet med Meedio TV - det giver en 100% integreret løsning, hvis du sørger for at købe en af de remotes, der er direkte understøttet, som fx Streamzap.

Til top Vis ThomP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThomP

bayzer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Hvor kan jeg finde Streamzap ? Har den samme rækkevidde som PalmButlerens ? (så vidt jeg husker omkring 25 mtr.)

ThomP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2003
Sendt: 11 November 2004 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

bayzer skrev:
Hvor kan jeg finde Streamzap ? Har den samme rækkevidde som PalmButlerens ? (så vidt jeg husker omkring 25 mtr.)

Du kan købe den som bundle med Meedio, og den kan også købes hos www.vendur.no. Husk, at der skal betales moms (og told?), når den købes uden for EU. Jeg kender ikke rækkevidden...

Til top Vis ThomP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThomP

bayzer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2004 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Det ser ud til at være det valget falder på. Tak for hjælpen alle sammen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes