Forfatter |
|
disconow Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 100
|
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg endelig fået fat i MS MCE 2005 (Windows Media Center Edition 2005) med SP2, og det er jo nydeligt ud, men jeg har et problem med at få mit Hauppage PVR-350 kort til at virke sammen med det ...jeg kan find installere drivere (de nyeste jeg kunne finde inde på deres side) og det hele ...men ligeså snart jeg vil starte WinTV kommer der er fejl besked, med noget kode (noget ligen de TV ND=01312412 -haløj kan ikke helt huske den)
Men jeg kan altså ikke bruge mit PVR-350 sammen med MCE 2005 ...nogen der har været ude for det samme??
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg skulle installere PVR250 sammen med Showshifter, fandt jeg ud af at jeg udelukkende skulle bruge deres drivere og ikke hele deres programpakke.
Om det hjælper, det ved jeg ikke men jeg brugte slet ikke wintv. Wintv kan heller ikke finde TV3 blandt andet. Den ligger højere på båndet end den søger.
Jeg håber det giver dig et hint.
Jeppe
|
Til top |
|
|
disconow Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay..Tak ...det vil jeg prøve
Andre der har leget med PVR-350 og MCE2005?
|
Til top |
|
|
tjementum Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 246
|
Sendt: 30 November 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

|
Sendt: 30 November 2004 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjementum,
Ved du om man kan bruge alle Nvidia kort?? Jeg har et halvhøjde kort siddende i min maskine. Kan ikke helt huske hvilken model men hvis det ikke virker så er jeg på r....
Jeppe
|
Til top |
|
|
disconow Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2004 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak nu virker kortet da, men nu mangler jeg bare den MPEG decoder bare ..kan ikke rigtig finde en den vil godtage ...hva kan du anbefale
|
Til top |
|
|
tjementum Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2004 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Mange tak nu virker kortet da, men nu mangler jeg bare den MPEG decoder bare ..kan ikke rigtig finde en den vil godtage ...hva kan du anbefale
[/QUOTE]
Helt klart NVDVD 1.0.58. Har tidligere kørt med NVDVD 2.55, men den nye 1.0.58 giver et meget bedre billede. Den er i øvrigt også en af de eneste, som er officeilet supporteret af MCE 2005.
http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/showsoftware_nvi dia_dvd_decoder_443.html
|
Til top |
|
|
tjementum Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2004 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
tjementum Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2004 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
paqi skrev:
Tjementum,
Ved du om man kan bruge alle Nvidia kort?? Jeg har et halvhøjde kort siddende i min maskine. Kan ikke helt huske hvilken model men hvis det ikke virker så er jeg på r....
Jeppe
|
|
|
Hej Igen
Nej... man kan ikke bruge alle kort. Det kæver hardware accelaration, overlay og direct 9 support (eller noget i den retning... for jeg ved faktisk næsten ikke hvad det er). Men det er hvad jeg har læst mig til.
Jeg ville selv have haft et Matrox kort, da de har den bedste 2D billede, men de har ikke disse hardware features, så de dur ikke (måske er de dyre Matrox kort en undtagelse... don't know).
Jeg ender nok med at købe et ATI X700 kort, da ATI har mulighed for at køre TV billede ud af VGA stikket og over i Scart, hvilket skulle give et meget bedre billede en S-Video/SVHS. http://av-connection.com/Functions/ProductDetails.asp?Produc tNo=RADEONRGB&VersionNo=16
Thomas
|
Til top |
|
|
mandrup80 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et PVR-350 kort monteret i min maskine, og har installeret de nyeste drivere fra http://www.shspvr.com/mce.html og der kommer også fint billede på maskinen, men ikke nogen lyd...
Har ikke problemer når jeg afspiller div. film/musik.. Så vil høre om
der er nogen som har en idé til hvad jeg skal gøre for at få det til at
virke... for det er det sidste der driller, og har ikke umiddelbart
haft held til at finde nogen sider der har kunnet hjælpe med en
løsning...
__________________ Mvh
Mikkel
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man overhovedet få et radeon kort i halvhøjde som er supporteret af MCE?? 9600 serien er vist slet ikke supporteret..
Øv, gad godt have den gode billedkvalitet
Jeppe
|
Til top |
|
|
tjementum Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg mener bestemt at 9600 serien er supporteret. Har selv et ATI 9600 tx i en af mine maskiner, og det virker fint.
Venligst Thomas
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Thomas,
Nu siger du tx og ikke se :-) . Gad vide om der er en forskel. Men du siger at bruger det sammen med MCE? hvad med VGA til SCART? Bruger du også det sammen med dette kort?
Jeppe
|
Til top |
|
|
mandrup80 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke nogen som har en idé til hvad jeg skal gøre for at få lyd på live tv ?
__________________ Mvh
Mikkel
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel,
Har du checket om Windows muter lyden i live tv?
Jeppe
|
Til top |
|
|
mandrup80 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej den er ikke muted, og der var heller ikke lyd hvis jeg prøvede at optage noget...
Tilgengæld bootede maskinen spåntant her til aften, hvorefter der er lyd på live tv... Det har der ikke været på noget tidspunkt før, og jeg har haft maskinen kørende igennem snart 14 dage...
Men nu virker det i hvertfald.. selvom jeg ikke har den mindste idé om hvad der er sket... __________________ Mvh
Mikkel
|
Til top |
|
|
tjementum Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
paqi skrev:
Nu siger du tx og ikke se :-) . Gad vide om der er en forskel. Men du siger at bruger det sammen med MCE? hvad med VGA til SCART? Bruger du også det sammen med dette kort? |
|
|
ATI Readon 9600 virker samme med VGA->Scart, på samme måde som alle nyere ATI kort.
Efter at have forsøgt i 3 uger, opgav jeg dog at få det til at virke på mit B&O MX7000 fjernsyn. Min konklusion var at hvis man har et 4:3 50Hz PAL fjernsyn, er det meget svært at få et ordentlig billede. Se evt. min thread i dette forum (starte lige før jul). Men alt dette har intet med ATI kortet at gøre, for jeg havde præcis samme problem med mit helt nye ATI Readon X700.
PS: 9600Tx er vidst bunden af 9600 serien... men MCE supporten gælder for hele serien. Hvis du kan finde en MCE driver på Ati's hjemme sider, kan du nok regne med at det virker !?!
Venligst Thomas
|
Til top |
|
|