Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 21:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Ekstern lydkort? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 17 December 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg vil gerne have et nyt lydkort, som understøtter Dolby Digital 5.1 og DTS 5.1 ud via coaxial eller optisk (optisk er vel at foretrække?). Jeg har dog haft problemer med mit sidste lydkort og nu også med mit onboard kort med at der er baggrundsstøj på. Det er specielt når der er gang i harddiskene og det er ret irriterende. Derfor tænkte på om jeg skulle købe et eksternt lydkort og læste at dette: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&ID=120 37 skulle være godt?

Det der kræves, udover normal stereo lyd til mine PC højtalere, er så 5.1 udgang, høretelefon udgang samt en mikrofonudgang.

Prisen på 500kr virker overkommelig, men har nogen erfaring med kortet? Giver det ikke nogle ulemper at bruge et eksternt kort via USB?

Til top Vis per_zk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per_zk Besøg per_zk's Websted

sorlar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 December 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Hej Per_zk

Plus: det bliver ikke forstyret at det indre elektroniske udstyr i pc´en som et intern kort gør. Du kan bruge det på andre pc´ere

minus: Det kommer til at ligge fremme, og dermed kommer alle ledningen op på bordet

Hilsen Sorlar

Ps. vil personlig forstrække et internt lydkort. Da jeg havde stationær kiggede jeg på denne http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=23952

Baggrundsstøjen kommer nok fra din psu (strømforsyning). Du kan købe en ordenlig for omkring en 300 kroner.

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2004 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har en high-end støjfri PSU http://www.morgen.dk/category.108.article.322

Problemet var det samme med den gamle Chieftech PSU.

Til top Vis per_zk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per_zk Besøg per_zk's Websted

sorlar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Hej Per_zk

Ja, så det jo en anden sag, det plejer som sagt ellers at være PSU´en.  Du skriver at det er når harddisken kører. hvis den ikke er af nyere dato. kunne det jo være at den skal til at skiftes....

Du kunne jo også have købt et for billig lydkort, gætter bare

Nå men jeg går ud fra at du nu nok har købt usb-lydkortet  Så tillykke med det. Du kan da lige skrive om det hjalp

Hilsen Sorlar

ziggimon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Januar 2005 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Hej Per_zk,

Jeg ved at dette svar kommer lidt sent, men jeg synes lige der skal være lidt info til hvis andre læser dette.

Siden det nu er en HTPC så tager jeg forgivet at det er til output du skal bruge lydkortet. Samtidig kan jeg se du søger enten Coax eller Optisk til Digital lyd. Det bedste resultat opnår du med et rigtigt godt Coax kabel. 1. fordi det ikke skal konverteres fra spænding til lys og derefter fra lys til spænding igen. Dette gør at der skal flere komponenter i din digitale lyd-flow. 2. et optisk kabel har letter ved at knække end et coax.

Nå tilbage til lydkortet. Jeg går ud fra at det er noget du også vil bruge til fremtidige standarder eg. 7.1 når det engang kommer frem. Jeg er nemlig selv på jagt efter en USB lydenhed som kan gengive lyden i 24bit/96Khz og gerne kunne overføre lyden via coax. Og det var så efter megen søgen jeg fandt det. Dog ikke på EDBPriser hvor man normalt finder sådan noget, men gennem hifi kanaler.

http://www.m-audio.com/products/en_gb/SonicaTheater-focus.ht ml

En USB Theater box til lydgengivelse i 7.1, samtidig fandt jeg en importør og via ham kan man finde frem til hvor man kan købe det. Se her http://www.luthman.dk/ Pris ca 1.000

Indtil videre ser det ud til at det bliver mit køb. Det er ikke sikkert det er alles valg, men jeg synes at M-Audio tilbyder nogle interessante produkter til USB lyd.

Mvh Mark

Til top Vis ziggimon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ziggimon

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Bruger det ikke ekstra CPU rescurser at køre lyd via USB?

ziggimon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Joeh i forhold til Firewire .. men du vil først bliver ramt af det hvis du har en meget lille cpu .. Det kan sagtens køre uden at det kan mærkes på nyt hardware .. Du får dog fordelen ved at have lydkilden ekstern fra din pc. Pc'er er noget af det som giver mest støj på lyd outputtet pga. den megen elektroniske stråling.

Til top Vis ziggimon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ziggimon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes