| Forfatter |
|
Krede :) Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 398
|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften derude,
Jeg leder efter et semi-high-end lydkort til min pc, og jeg dertil har jeg lidt specielle krav. Kortet skal nemlig bruges til flere ting.
Først og fremmest skal det bruges til at afspille CD, lydfiler og DVD. Dette i bedst mulige kvalitet selvfølgelig. Derudover skal kortet være udstyret med en preamp med phantom power så mikrofoner kan sluttes direkte til. Dette skyldes at jeg til næste år regner med, at gå i gang med et større højttaler projekt, hvor lydmålinger jo er et must for at få gode resultater.
Men så er spørgsmålet: Er det værd at finde en sådan "pakkeløsning" der kan det hele, eller skal jeg hellere gå efter separate komponenter? I såfald hvilken pakkeløsning kan i anbefale?
Jeg kunne godt tænke mig at eksperimentere lidt med afspilning af CD via PC, da jeg har læst en del rundt omkring, at der skulle være utroligt meget at hente for realative små penge, sammenlignet med den high-end CD-afspiller. Derfor er det vigtig at kortet mestrer denne deciplin!
Kan i give nogen råd med på vejen? Hvilke produkter er værd at overveje?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen forslag?
|
| Til top |
|
| |
Kenneth Fuglsan Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audiotrak Prodigy 7.1 LT kortet er sprit nyt og skulle efter sigende
være utrolig godt ifht. prisen. Så vidt jeg ved bliver det forhandlet
hos XS-Sound.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, det er jo ikke fordi i snubler over hinanden, for at få lov til at give en kommentar
Jeg er ret grøn på dette område, og hvis i heller ikke har den store viden, har i så ikke et link til en side, der er anbefalelsesværdig at søge info om lydkort på?
Jeg synes også det er svært at snuse fornuftige reviews af lydkort op. De fleste review sider går mest op i performance under spil osv.
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo en ordenlig smøre du lægger ud med :-). Jeg vil sige, at hvis du selv har undersøgt alle de kort du fremlægger og mener de understøtter det brug du har, så kan jeg klar anbefale EMU 0404. Kig andetsteds i dette forum og læs om selve kortet. Jeg har selv lige købt det til min multiemediemaskine og det er et konge kort.
Men hvis du forventer at vi sætter os og gennemgår alle de kort du har listet så skal du nok lede længe efter svar :-) , det er jo jul ik 
Jeppe
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
paqi,
Takker for svaret. Jeg regner ikke med at i sætter jer og gennemgår alle kort. Det var hvertfald ikke hensigten Tænkte lige modsat faktisk. Når der nu var så mange kort at vælge imellem, var der jo også større chance for at nogen af jer kendte til blot et af kortene, og havde noget på hjerte derom
|
| Til top |
|
| |