Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 11:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: MCE 2005 Decoder /Video Error ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
techno283
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 18 December 2004 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har et problem vedr. installation af My TV i media center 2005.

Jeg har netop modtaget et hauppauge 500MCE TV kort forleden og forsøgte at få det op at køre med MCE 2005. Jeg kan godt køre TV setup programmet, MCE scanner efter kanaler på antennenettet og finder de TV kanaler vi har tilrådighed, så der er hul igennem til kortet. Men når jeg efterfølgende starter Live TV får jeg følgede fejlmeddelelser Decoder error eller Video Error. Jeg har installeret den seneste version af WIN DVD 6.0 så dette skulle være OK. Jeg anvender et ATI radeon 9600 SE grafikkort, med den seneste ATI driver specielt til MCE.

Er der nogen der har haft lignene problemer ?

Til top Vis techno283's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techno283

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 December 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Hej

Ja jeg har haft samme problem, bare med NVDVD decoderen.

Efter jeg skiftede til PowerDVD 6 løste det problemet, så det er helt sikkert et problem med Decoder'en. Jeg har haft problemet før, og løst det uden at vide hvordan.

Du kan evt. bruge "Windows XP Video Decoder Checkup Utility" ( http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=de1 491ac-0ab6-4990-943d-627e6ade9fcb&displaylang=en ) til at skifte mellem decoder's.

PowerDVD 6 er tilgænglig i en trial version her: http://www.gocyberlink.com/english/products/product_main.jsp ?ProdId=28.

Og nu vi er ved det: Både NVDVD 1.00.58 (også kendt som 4.00.58) og PowerDVD er klart bedre end WinDVD (bedre billede), og er i øvrigt de eneste som er officielt supporteret af MCE2005.

PS: 500MCE, luky you. Håber mit kommer inden jul.

PPS: Tjek evt. SmartGuide 2005 på www.thegreenbutton.com. Med dette program kan du får Danske TV programmer i din MCE. Kræver lidt teknisk snilde.

Til top Vis tjementum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjementum

theben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Sendt: 19 December 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Hej,

har haft lignende problem efter flere forsøg (mange) fik jeg det til at virke, en af de bedste decodere er Nvidia's som du kan købe via deres hjemmeside, sammen med den bruger jeg Powerdvd, findes bedre men det virker.
Først går du ind på Microsoft og ansaffer dig decoder check utility, når du har fået den kan du se hvilke decodere som er installeret - afsinstaller alle decodere - slet rest af decodere i registeringsdatabasen via regedit - f.eks. hvis du har sonic decoder i din liste fra check utility, så søg på sonic mpeg - slet alle den nøgler - sådan gør du for alle decodere som var i listen - derefter installerer du Nvidia decoderen og powerdvd 6, via check utlility kan du sætte preferrede decoder  - tag f.eks. Powerdvd 6 og du vil se at nu får du ikke længere decoder fejlen - god fornøjelse.

P.S. Husk lige at afinstaller alle divx etc. - dem kan du lege med bagefter. - hvis du skal ændre noget i audio - så som hvor mange kanaler du bruger, skal du ændre det i dvd audio

techno283
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 December 2004 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for svarende

Jeg kigger på det så snart jeg får tid, (efter den 24. december)  :-)

Jeg skal nok vende tilbage når jeg har prøvet det. Jeg vil iøvrigt også forsøge at få Dansk EPG til fungere ved hjælp af den guide som thomas har skrevet på www.thegreenbutton.com

mvh

Torben

Til top Vis techno283's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techno283

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes