Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 02:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: EMU 0404 hjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 December 2004 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Hey gutter,

Efter den lange debat om lydkort og kvaliteten af samme, fik jeg mig endelig et EMU 0404 lydkort. Lyden er utrolig og jeg nyder virkelig musikken i en anden grad end før.

MEN jeg har lidt problemer alligevel. Jeg har installeret kortet efter bogen og det giver mig lyd, men det har en tendens til at "mute" computeren. Når jeg starter computeren så er det ok, men så snart jeg åbner Media player så ser jeg at den muter for "wave" filer.

Starter jeg Showshifter så kan jeg høre lyden fra live TV, videofiler fra disken, cd'er og DVD'er. MEN starter jeg "jukeboxen" med alle mp3 filer så muter den igen.

Det er ved at drive mig til vanvid og jeg kan ikke finde ud af hvor tingene går galt. Er der noget jeg skal gøre inde i DSP softwaren??? kortet har ingen konflikter som jeg kan se det. Kortet har selv disablet onboard lydkortet og der ligger ingen drivere til det gamle kort. Jeg har valgt EMU driver inde i kontrolpanelet...

Hvis der er nogle af jer der har bare den mindste ide til så sig endelig til.. Verdens bedste lydkort og så er der lige et par småting som driver mig til vandvid...

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Hej Jeppe

Her er et link til nogen som har problemer når der er installeret SP2 i forvejen. Jeg ved ikke om det kan hjælpe på dit problem... http://uk.europe.creative.com/support/forums/thread.asp?thre =44017&foru=53&page=2

Men jeg har et spørgsmål til dig. Jeg er på udkig efter et lydkort der giver mig forbindelse mellem lydkortet og min surround receiver v.h.a. et coaxial kabel. Der står mange steder rundt på nettet at dette er godt til stereo... Men betyder det at der ingen pointe er i at investere i dette kort hvis man vil have surround?

Vh, Mikkel

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Hej Mikkel,

tak for din mail. Jeg fandt ud af at det var Showshifter der havde et problem. De har opdateret deres software og nu spiller det max!

Nu kender jeg ikke såååå meget til sorround men jeg vil mene at lydkortet skal kunne håndtere et sorround signal før det kan sende det videre selvom det er et digitalt signal.

Lyden er utrolg god men jeg tror ikke det kan lade sig gøre.. sorry

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes