Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
Har en Harman Kardon avr630.
Skal bruge et lydkort der kan overføre mp3 digitalt så Harmon's egen mp3 decoder kan klare jobbet.
Hvilket kort er det bedste til omkring 500 eller mindre?
Hvad er det der er så dårligt ved creatives kort?
Hvilket kabel skal bruges, og gør det noget at der er 15 meter mellem pc og forstærker?
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
Okay, jeg troede bare at creative ikke kunne overføre uden at up eller
downsample, samt at man får mere kvalitet for pengene ved andre mærker
når det kommer til digital overførsel til receiver med mp3 decoder?
Bruger siden: 30 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 131
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
Lige en tilføjelse. Receiveren har ikke nogen MP3 decoder, men en langt række DSP programmer. Det må være det dalle mener.
Hvis du vil overføre signalet til receiveren fra Pcen kan det gøres fra digital ud fra PCen. Lydkortet skal så have en SPDIF udgang. Analogt udgange kan også bruges
Hvis du ikke vil have et kort der resampler skal du kigge efter et med en Via envy 24 chip på. Maudio, Terratec og Audiotrack laver en del kort med denne chip. Søg evt på edbpriser.dk
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
Det har du sgu ret i. Jeg er dog ikke klar over hvilke lydkort (om nogen) der kan bruges i forbindelse med dette. Du skal bruge et lydkort som kan sende en MP3 data stream afsted til receiveren uden selv at processere den.
De nævner noget i manualen om at de (HK) selv har nogle kort, men jeg kan ikke finde noget info på det.
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
hvad med
AUDIOTRAK MAYA 5.1 MKII. Er lidt i tvivl om det er 24 bit eller ej?
Er det ikke normalt at bruge en mp3 decoder i receiveren når man sender signalet ud rent digiitalt?
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
Det kan ikke bruge decoderen i receiveren. Med det kort og andre lydkort med SPDIF udgang vil du "bare" få et alm. digitalt signal fra PC til receiver. Al decoding sker på PC (eller hvad man nu vælger at benytte sig af)
Som sagt har jeg aldrig set et lydkort, som er i stand til at gøre det som HK nævner i manualen. Måske er det en fremtidig std. som jeg ikke har hørt om. Jeg ved dog at enkelte Onkyo og Pioneer receivere har et netstik, som kan bruges til at streame WMA filer fra PC til receiver, men det er ikke det der er tale om her.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum