Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 01:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Video kun på primær skærm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 31 Januar 2005 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

har koblet min både min PC skærm og mit plasma til mit grafikkort, men når jeg afspiller video bliver det kun vist på den skærm som jeg har valgt som primær.

Kan man få video på begge skærme? Jeg har et Geforce6800GT.

Vil kvaliteten på videoafspilningen være bedre fra min PC (VGA 1280x768 -Progressive) end fra DVD-afspilleren (Scart/RGB 852x480 -Interlaced)?

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1

MuttleyDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Januar 2005 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

Hejsa.. :)

Jeg har ikke selv Nvidia mere,  og har aldrig brugt dual monitor funktionen så meget,    men jeg ved dog at du KAN få video på begge skærme,  ellers skal der være sket noget der forhindre det, siden jeg havde Nvidia..  "ti4200"

Problemet er nok at du i nview har angivet systemet til at opfatte dine skærme som en skærm,  altså en split-funktion,   "kan ikke huske hvad de kalder det"   du skal i stedet ha' valgt Clone i nview et sted,  så begge skærme viser 100% de samme ting..   Lige nu er det sikkert sådan at du har iconerne fra skrivebordet på primary skærm,  og secondary er tom,  når du har musen på en skærm,  er den ikke på den anden..   Kan det passe ??

Ellers ved jeg ikke..   Men det er 100% sikkert et sted i nview du skal lede, og ikke egenskaber for skærm --> indstillinger..

MvH.

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Nej skærmene er sat som klon, og de viser det samme skærmbillede; Desktop und alles. -Men ved videoafspilning vises det kun på den skærm der vælges som primær -meget underligt?

Nogle der ved noget omkring kvalitetforskellen af de 2 tilslutninger?

MuttleyDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Hejsa igen.. :)

Kunne du ikke sige lidt mere om hvad du har og hvordan det er tilsluttet.. ??

For jeg havde faktisk et problem ala din der,  engang jeg skulle teste video out på mit ti4200..   Jeg husker ikke hvad løsningen var,  men jeg måtte rode med det noget tid..  Mener måske det var noget med at det skulle være samme opløsning på begge skærme,   det kunne ha' noget at gøre med at ens software afspiller laver nogle beregninger,  og ikke kan ta' højde for 2 forskellige opløsninnger..   det samme med grafikkortet,   den har godt nok 2 DAC's,  men måske de hardware video funktioner som overlay osv.  kun kan beregnes til en opløsning ad gangen..    Ellers kan du jo skrive til nvidia og høre,  de kan sikkert svare med det samme..  

MvH.

EDIT:
Fandt lige denne,  måske du kan bruge den ?
http://nvidia.custhelp.com/cgi-bin/nvidia.cfg/php/enduser/st d_adp.php?p_faqid=28&p_created=1096498048&p_sid=qq2d FUwh&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWR zb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9NjcmcF9zZWFyY2hfdHlwZT1zZWFyY2hfZm5sJnB fcHJvZF9sdmwxPSZwX2NhdF9sdmwxPSZwX3BhZ2U9MSZwX3NlYXJjaF90ZXh 0PW52aWV3&p_li=

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Tak for linket. Det ligner mit problem. Det vil jeg kigge på når jeg kommer hjem

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Det var desværre ikke løsningen. Det virkede ikke

Marius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 31 Januar 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Har ikke lest linken som det henvises til, men på min maskine så (også Geforce gfx )
så skal en inn på noe som heter "video overlay" der kan en velge primary only, secondary only eller both.
sett den til det ønskelige.

finner dette under instillingene til grafikk kortet.

ved dog ikke om det hjelper

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

hvis det er under zoomstyring, så kan jeg her vælges Both eller video-overlay.

Ingen at delene hjælper dog

MuttleyDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2005 kl. 02:09 | IP-adresse registreret  

Hjesa..

Vil lige sige at nvidia ombestemmer sig som vinden blæser,  altså hvad angår navne og placeringer af de forskellige funktioner/menu'er    og så er det sgu ikke skide nemt at få hjælp fra andre,  med mindre man har samme driver..   Så jeg vil da anbefale dig at hente nyeste driver fra www.nvidia.com og så ellers sende dem en mail hvis du ikke med nyeste driver kan løse problemet..  "de vil med sikkerhed også sige du skulle hente nyeste driver,  så du lige så godt komme dem i forkøbet,  så de ikke bare sender dig en standart: Prøv dette først.    mail.."

Hvis du altså ikke allerede bruger nyeste driver fra nvidia.com,  så kunne det også være at du kunne finde samme sted som Marius snakker om, ved at installere den,  det er ikke sikkert det er samme funktion i snakker om der,  selvom det virker meget som det samme..

Og har du forresten leget med samme opløsning på begge skærme ?   Jeg ved godt det måske ikke kan gå an,  men bare for en test,   jeg mener bestemt der var et eller andet underligt ved det der video på begge skærme,   måske grafikkortet ikke kan håndtere 2 forskellige overlay på en gang..

MvH.

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2005 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

Jeg kører med samme opløsning på begge skærme 1280x768. Eller kunne jeg ikke få skærmbilledet til at passe på min sekundære skærm (Plasma).

Jeg kører med driver 67.20 -som jeg synes er bedst. Tvivler dog på det har noget med det at gøre. Video-overlay burde vel være det samme.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes