Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 16:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTPC vs Pioneer 868AVI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jabba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Jeg er lidt nysgerrig

Jeg har en Sanyo PLV-Z2 projektor sat sammen med en Pioneer 868aVi DVD afspiller med et HDMI til DVI kabel, hvor jeg leger lidt med at køre 720P og 1080i på mine DVD film. Der er en indbygget upscaler i Pioneer 868 som gør det muligt at opscalere og jeg synes det virker fortrinligt. Mit spørgsmål er så : Jeg har osse en vild PC som mest bliver brugt til at spille på men kunne sagtens laves om til et Media Center, men er i tvivl om man kan få ligeså god lyd og billede ud af en HTPC som en mega dyr DVD afspiller som 868aVi, som er bygget kun til lyd og billede? Hvad er jeres erfaringer og meninger? Hvilke vilde løsninger har I set/hørt eller læst om? Har set der findes software som kan upscalere, fjerne støj og give bedre sort niveau, ved bare ikke om det kan slå min DVD.

Det ville være smart hvis man kunne droppe din DVD og lave det bedre med en HTPC, men kan ikke forestille mig det siden en DVD afspiller af en kaliber som Pioneer 868aVi kun er bygget til lyd og billede med gode komponenter og en dedikeret scaler indbygget. Sig endelig frem alle

På forhånd tak.

Mhv Jacob

Til top Vis Jabba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jabba

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Mht dvd tror jeg ikke der er meget at hente, men når du vil se tv er sagen en anden her kan pc'en scale tv billeder til projektoren tilfredsstillende. Desuden er det lidt fedt, hvis man sidder og ser film og lige kan pause og gå på nettet og chekke noget ud man diskutere under filmen, men eller kan du måske sætte din pc til på dvi/vga indgangen på projektoren og beholde dvd'en på hdmi inputtet??

Lydmæssigt er det stadig bedre med dvd afspilleren da den som du selv siger det er bygget til det, med pc oplever man at lyd og billed ikke følges 100% ad men det kan man gøre noget ved...hvis man er til pc

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

eltojo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2005
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Jabba:

http://htpcnews.com/main.php?id=ffdshowdvd_1

FFDShow + Zoom Player Pro + Sonic Cineplayer = ca. 255 dkr.

Du få (mindst) lige så god billedkvalitet som fra dit DVD afspiller.

Til top Vis eltojo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eltojo

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Har du fået modificeret din 868 så den virker sammen med z2?

Jeg har læst at der kan være problemer med den opstilling. Også med pc->dvi på z2. noget med hakkeri pga opdateringsfrekvensen.

/Stig

Til top Vis stku's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stku

Jabba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Nej har ikke fået den modifiseret og de to enheder har problemer med at snakke sammen, men har fundet ud af hvis man starter DVDen først og så tænder Projektoren fanger den signalet 9 ud af 10 gange, så det genere mig slet ikke.

Jeg har prøvet med DVI fra PC til projektor nu og kørt native opløsning til projektoren og det så godt ud helt sikkert. Men afspilningen af en DVD film var PCen langt underlegen. Skal ha prøvet de tre programmer som eltojo beskrev :

FFDShow + Zoom Player Pro + Sonic Cineplayer = ca. 255 dkr.

Prøver kun det her for at bekræfte at software på PC kan slå en hardware scaler + alt det andet sjov og ballade der er i en Pioneer 868aVi

Man kunne tydeligt se forskel fra PC og DVDen at scaleren var i brug og ved at kører en enhanced mode på DVDen som giver bedre sort niveau og kontrast. Nu må jeg se om jeg kan det samme med software. Trist for Pioneer hvis man kan

En gang legebarn, altid legebarn.

Til top Vis Jabba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jabba

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes