Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 23:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Software til musik "htpc" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jokkemokke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Er der nogle der kender noget "htpc" software i stil med Meedio og Media Portal og hvad de nu ellers hedder, bare uden mulighed for at afspille DVD, TV osv.

Grunden til jeg spørger er, at jeg har en ældre pc, som jeg bruger meget til at høre netradio (shoutcast, realplayer og window media) og mp3 på, og jeg søger noget software der kan integrere disse funktioner i stil med ovennævnte. Jeg har prøvet at installere både Medio og Media Portal, men de tvang min stakkels gamle pc  helt i knæ.

Til top Vis jokkemokke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jokkemokke Besøg jokkemokke's Websted

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

dette lyder måske lidt vold somt.. men forslår det lige afligevel..

hvad med linux ?? av ikke slå.. men i så flad kan du kontakte den via ssh fra din alm maskine og derved behøver du kun selve maskinen og ikke skærm, keyboard osv.. du kan køre det hele fra en shell i linux og vil ikke bruge særlig manget makin kraft på det... du siger jo selv det er en gammel maskine.. denne løsning vil gøre det muligt at køre det hele via en gammel makine på ca. 100 mhz ...

så evt. debian og mplayer er en løsning.. men bare et forslag hvis det er en meget langsom maskine og du har mod på at prøve noget nyt :-) btw også en masse godt htpc software til linux..
Til top Vis gnOsis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gnOsis

Tornado
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart er en 100 mhz ikke nok til at fyre mplayer op på - det får han ikke sindsygt meget ud af - afhængig af hvad han skal bruge mplayer til - men 100 mhz er lige i underkanten til at køre dvd'er. Men lydmæssigt kan det da godt være med. Jeg har selv haft en 350mhz stående og blæsende video og lyd ud med debian - det fungerede fint nok.
Til top Vis Tornado's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tornado

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes