Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 15:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: onboard SP/DIF Vs. Nyt lydkort (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Paint Me Dry
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2005
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Så har jeg endelig anskaffet mig et nyt motherboard, et DFI 855GME-MGF. Problemet er så at det har support for SP/DIF, men har dog ikke det nødvendige SP/DIF stik, der er kun 3 ben på selve motherboardet der skal connectes til selve SP/DIF udgangen... og så må udgangen købes separat.

Den eneste forhandler jeg finder er Atacom (i USA) http://www.atacom.com/program/atacom.cgi?SEARCH=SEARCH_ALL&a mp;KEYWORDS=MB47_DFIX

Hvad skal man så gøre? .. skal man vælge at købe et SP/DIF stik fra USA der koster 9,95$ plus alle de afgifter og porto, så det kommer at koste 500 kr

Eller skal man i stedet købe et nyt lydkort, som f.eks. AOpen Cobra AW 850Deluxe til 300 kr ?

Eller er der andre muligheder?

 

Til top Vis Paint Me Dry's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Paint Me Dry
 
joje_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Du kan bruge stikkene  til en anden computer da det er et standart  stik
Så det skulle være til at finde noget her i landet.
Til top Vis joje_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af joje_dk
 
Martin N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 190
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

ellers køb sådan en her http://www.toshiba.com/taec/components/Datasheet/TOTX173.pdf vil mene at den skulle være lige til at sætte på med den opsætning som er vist i databladet

men ellers koster det jo ikke det store for et nyt lydkort med ind /out digital
Til top Vis Martin N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin N
 
finnogangela
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Pc restlageret ,frederiksberg havde på et tidspunkt nogle Msi S-bracket (Opt./Coax + 2x analog) liggende..

Diverse producenters "brackets" har jeg tidligere kunnet finde på Edbpriser til omkring en 50.- + fragt.

Til top Vis finnogangela's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finnogangela
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes