Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 03:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: crt kasse med vga input? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der kender noget til en monitor på mere end 30" med gammeldaws crt teknik. Den skal have vga eller component indgang. Jeg så toshiba laver nogle rigtig fede nogen til det amerikanske marked, men kan man købe dem i eu???
Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo
 
Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1597
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du kan købe Toshibas tv i England. De bliver da i hvert fald konstant anmeldt i What Hifi?

Jeg mener også Panasonic laver et 32" crt, som kan tage component. PD30 eller PD50 hedder det vist.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay
 
Adam
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline
Indlæg: 296
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Hermed et lille surt opstød:

Det er rent ud sagt røvirriterende, at der næsten ikke er nogen TV producenter, som inkluderer component-indgange på deres TV i Europa/Danmark. Når nu man ved, at component er scart overlegent uden progressive scan, og *langt* overlegent med, samt alle seriøse DVD-afspillere har det, hvorfor er det lige at f.eks. hverken Philips eller Sony TV har det? 
Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam
 
Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Det er jo et helt andet tv der skal laves når det skal kunne tage component (progressivt signal) Det er meget dyrere at fremstille og det kan sikkert ikke sælges på vores breddegrader da vi har et rimeligt tv signal (PAL)

Desuden hopper alle for tiden på den med plasma/LCD skærmen selvom crt stadig slår alt hvad der har med levende billeder at gøre....men skide være med det for det er jo pænt og nemt at argumentere overfor konen at man er nødt til at have fladskærm for det har nabo'en lige fået...

Jeg kunne godt tænke mig en crt kasse til stuen de næste 5 år indtil de kommer med noget bedre end LCD/Plasma som fx SED(søg google hvis i vil vide mere) OLED bliver vist heller ikke til noget større end 10"

Jeg kikker lige på UK...markedet

Det kan da vist være den her tråd skulle over i display forummet??

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo
 
Adam
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline
Indlæg: 296
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Klabo skrev:

Det er jo et helt andet tv der skal laves når det skal kunne tage component (progressivt signal) Det er meget dyrere at fremstille og det kan sikkert ikke sælges på vores breddegrader da vi har et rimeligt tv signal (PAL)



Øh, de få TV man kan købe med component her i landet har også scart, og hvad har TV-signalet med component indgangene at gøre?
Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam
 
Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Hvor finder jeg de tv med component indgang, har kikket lidt rundt omkring???

Component indgangen har en del at gøre med tv signalet, da amerikanerne køber en set-top box til hdtv med component UDGANG til tv'et, Amerikanerne har jo NTSC med lidt bedre opdatering men noget lavere opløsning end os derfor har de mere brug for det end os....Vi har jo PAL og de mener producenterne er godt nok til os...

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Klabo skrev:

Hvor finder jeg de tv med component indgang, har kikket lidt rundt omkring???

f.eks. Panasonic PD-30 (se evt. mit setup)

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
Adam
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline
Indlæg: 296
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Panasonic laver et par udemærkede TV som har komponentindgang. Mht. TV-signalet, så er jeg ikke helt enig i at NTSC som sådan er dårligere end PAL. Det har en smule lavere opløsning ja, men højere framerate. HDTV er dramatisk bedre end begge to. At TV-signalet måske/måske ikke er bedre i DK betyder vel ikke at vi ikke skal have komponentindgange? Især ikke da det er til DVD det har betydning for os.

Komponentindgang og progressive scan er altså en *klar* fordel til DVD-film.  Det er simpelthen for ringe, at selv topmodeller fra Sony og Philips ikke har komponentindgang, men det er formentlig et udslag af, hvor lidt de fleste mennesker egentlig går op i billede -og lydkvalitet. 
Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam
 
Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Adam>ok...PAL vs NTSC er måske lidt flueknepperi fra min side, men måske kan vi blive ening om at PAL teknisk set er en my overlegent NTSC?? Det siger de på avs forum, der er flere der gerne vil have vores dvd'er da de kører 576x720 mod deres 480x720...men har ingen erfaring selv

Men ihvertfald er amerikanerne jo altid foran os og de har nu HDTV hvor de anvender en box (eller en pc) med component udgang til tv'et og det er derfor markedet er større derovre med crt kasser med component indgang...

Men det jeg egentlig havde i tankerne var at hører om der var nogen der kunne sige noget om grafikken på component crt mht pc brug...kan man tydeligt læse og skrive mail fx eller gå online og søge mm uden at knibe øjene og sidder og gætte om det nu er et t eller et i???

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes