Forfatter |
|
Jenner Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Davs i forum'et 
Jeg har købt en VIA EPIA-ML8000A 800MHz Mini-ITX baseret maskine med 512MB RAM, stor hurtig disk og DVD brænder. (Check kabinettet, det er da frækt: http://www.silverstonetek.com/products-lc09.htm ).
Jeg ved, at Windows Media Center har meget høje hardware krav for at kører ordentligt, men hvad med de alternativer der er på markedet? Har hørt der bla. er nogle Linux alternativer der skulle fungerer på "mindre" maskiner.
Jeg har endnu ikke købt et video/TV-kort. Mit ønske ville være at bruge maskinen som DVD optager / afspiller, harddisk recorder og til at styre TV'ets kanaler.
Vil det aldrig fungerer med et sådan bundkort? Eller har jeg muligheder?
På forhånd tak
MVH Jens
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Jenner Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et standard IDE DVD-R drev der kan tage både + og - standarden. Det er forbundet til IDE connectoren på motherboardet og er det drev jeg installerede PC via. Det er det samme som ethvert andet DVD-R drev til PC'ere, blot i Slimline udgave pga. kabinettet.
Da PC'en er til reperation iøjeblikket, kan jeg ikke lige checke om hvorvidt jeg kan tildele RAM som jeg ønsker. Bundkortet har desværre kun 1 PCI port, men jeg ved man kan få "TV kort" eksternt (bundkortet har USB2, så hastigheden er iorden).
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jenner,
Check www.showshifter.com Det er fuld pakke som indeholder musik, tv, video, foto og som har kørt hjemme hos mig på en 1.3GHz med 32Mb videoram. Der kan siges meget om dette i forhold til MCE, Meedio, Mediaportal men jeg vil lade dig kigge på det inden.
Jeg kan dog fortælle dig at jeg selv bruger Showshifter og selvom gui'en ikke er nær så lækker som MCE, så er den stabil, virker med en RF remote og ikke særlig processorkrævende.
Jeppe
|
Til top |
|
|
Dykker Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 125
|
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har selv en gammel Dell P3 1 GHz med 512 MB ram som uden problemmer kan bruges sammen med MythTV.
Jeg har installeret Knoppmyth som er en Knoppix Linux med MythTV ovenpå.
Du kan hente den her:
http://mysettopbox.tv/
|
Til top |
|
|
moses Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2005 Lokalitet: Midtjylland
|
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey!
Tænkte på hvor du har købt det mega fede kabinet, og hvormeget det kostede?
held og lykke med dit HTPC projekt, - kan desværre ikke hjælpe dig da jeg er ny her på forumet og ved ikke så meget om HTPC os.
|
Til top |
|
|
Jenner Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Multimedia-Experten A/S (www.m-e.dk) tager SilverStone kabinetterne hjem på bestilling. Der er en del leveringtid, men det er det hele værd :D
Tak for svarene allesammen iøvrigt!
|
Til top |
|
|
Jenner Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Binnerup skrev:
Jeg ville benytte det éne PCI kort til et Hauppauge PVR-150MCE kort såfremt du kan tildele RAM nok til grafikkortet. |
|
|
Da jeg ingen forstand har på TV-kort spørger jeg lige:
1) Binnerup, du nævner ovenstående kort, har også fået Hauppauge PVR-250 / PVR-350 anbefalet...
Jeg skal kunne harddisk recorde, da min maskine ikke er så stærk, skal komprimeringen naturligvis foregå via TV-kortet. Hvad skal jeg vælge? Skal være PCI.
2) Jeg har jo købt en DVD-R med henblik på at kunne bruge PC'en som DVD afspiller. Kan jeg optage til DVD? Altså bruge maskinen som DVD Recorder? Hvad kræves til formålet?
På forhånd tak for hjælpen 
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
1) Well - teknisk til tv kigning i MCE er der stort set ingen forskel på de kort. 250'eren har til forskel fra 150'eren en chip mere, men som er uaktuel til det brug man har idag (jeg er ikke sikker, men jeg mener det er en VCD decoder) - 350'eren har radio (hvilket 150MCE og 250MCE, men ikke 150 og 250 også har), og så har 350'eren også video ud, som går uden om tv-out - det giver heller ikke meget mening med MCE. Derfor - 150MCE versionen, fordi den har både radio og tv, og fordi den er billigst, og ikke mangler noget til det brug du har. Alle Hauppauge PVR versionerne (150, 250, 350, 150MCE, 250MCE og 500MCE) vil dog virke med samme billedkvalitet.
2) Nej - du kan optage til harddisk, og senere kopiere over på DVD - du kan ikke optage direkte på DVD.
Mvh
Brian __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
Til top |
|
|
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger beyondtv3 fra snapstream med div. plugins det kører rigtigt godt og jeg er ovenud tilfreds med produktet. Kan bla. se programoversigt og sætte pc'en til at optage på/med min mobil telefon. Det er lidt smart.....
|
Til top |
|
|