Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 01:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: TV-Tuner kvalitet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Maj 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har længe gået med tanker om at købe et par tv-tuner kort til min HTPC, men har indtil videre ikke fået gjort noget ved det, sikkert pga mit første møde med en tv-tuner.

Kortet jeg prøvede var et Hauppauge WinTV Theater til ikke mindre end 1400,- (købt helt tilbage i 2002)
Aldrig har jeg været så skuffet over et stykke hardware. Billedkvaliteten var langt under hva jeg havde forventet fra selv et af de billigste kort, så det røg tilbage dagen efter.

Men det korte af det lange er, at jeg gerne vil vide hvor meget bedre billedkvaliteten er blevet på de nye kort? Er de ved at være oppe i noget som ligner det man ser på et alm fjernsyn?
Jeg har set på Hauppauge WinTV PVR-500MCE, hvis jeg ellers kan trække en dual tv-tuner, ellers har jeg overvejet en 250MCE.
Jeg har også kørt at ATI Theater 550Pro skulle være godt, men igen... Hvor god er en go tv-tuner iforhold til det man får fra et tv?

Et lille tillægsspørgsmål omkring to tv-tunere. Er min Celeron D 2.4GHz hurtig nok til at kunne klare to tunere? Altså optage med det ene mens man ser tv med det andet?

Noget andet. Jeg har overvejet en ekstern tv-tuner boks til at smide på den ekstra vga indgang jeg har på min skærm som er tilsluttet min arbejds computer. Altså ikke en usb model, som går igennem computeren, men bare en tuner boks som giver tv signal på en vga indgang på skærmen. Vel noget i retningen af det der er indbygget i nogle LCD skærme.
Hvordan er billedkvaliteten på den, og er der ellers noget man skal være opmærksom på ved det. Har læst nogle anmeldelser på edbpriser, hvor folk brokker sig over at man ikke kan ændre kanal nr med nogle af modellerne.

Til top Vis kasper_lk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasper_lk

kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Nå, kan se i en samligning at Hauppauge 150MCE, ATI 550 Pro og et nVidia at 150MCE får kløg på billedkvaliteten, så øv øv... var ellers nice med deres 500MCE med dual tuner.

Nogen som har prøvet og kender forskellen på ATI og nVidia kortene?

kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Ingen som kan hjælpe?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes