Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 15:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Ny mediacenter fra Amitech (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

I DR konsum er der et indslag om mediacenter, det er lidt tyndt, men sidst i indslaget står direktøren Lars og viser et mediacenter frem som de sælger engang efter sommerferien. 

Hvad syntes I? Der er ikke billeder på deres hjemmeside endnu, men du kan se indslaget her spol frem til 3:46 det er der hvor det sker...
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Der er tydeligvis for mange der prøver at se showet... jeg får konstant fejlmelding om "to busy server"

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Maj 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Prøv her

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

ctacta: Jeg så det også - og min umiddelbare holdning var "bah".

Amitech har det med at købe ting ind fra andre producenter, og generelt ikke foretage noget som helst produktudvikling selv - det har de også gjort denne gang.

Det er også en ok strategi, hvis det ikke var fordi Amitech konsekvent køber det forkerte.

1. De bruger et Ruwido keyboard, jeg har et herhjemme, og det er ad h* til.

2. Maskinen er indkøbt fra et engelsk firma der laver medie center pc'ere - maskinen blev testet nr. 1 i engelsk pc world for omkring et halvt år siden (jeg har bladet hvis det er). Anyway - jeg var dengang ikke enig i konklusionen, og det skrammel får aldrig lov til at stå i min stue -den er direkte grim, og lcd display'et er noget bras. Jeg mener eneste fordel var at den var rent passivt kølet. Den blev produceret i en grim grå, og en helt sort - dvs. ingen alu/sølv...

Nu ved jeg jo hvilket niveau du normalt bevæger dig på, så jeg håber Zitech's udspil er noget helt andet - for det er en hån imod lanceringen af MCE i Danmark hvis Amitech er udtryk for niveau'et - specielt fordi der inden for det sidste halve til hele år er kommet rigtigt mange lækre kabinetter, osv hvis folk vil lave tingene selv......

Nå - det var mit opkast - der skal ikke herske tvivl om at jeg håber MCE får en kanon start i DK, da jeg jo laver software dertil, men hvis Amitech's bud er niveauet, så frygter jeg det lidt....

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Maj 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Prøv her

Det er det samme - kan ikke komme igennem herfra, desværre!

- BR

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Maj 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Du mener vel VFD display ikke? Det er ikke LCD.

Er den passivt kølet? Der er ellers en "mølle" i topkabinetpladen.

Jeg kan ikke udtale mig om noget på Zitech før det er officielt

Jeg ser dog kun en fordel i at nogle aktører på marked smider det på marked som de gør, det gør det jo nemmere for andre Ingen nævnt ingen glemt.

kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Alt der der Zitech hemligheds noget... ARGH 

Kan vi få et hint om hvornår vi kan forvente noget klar? Jeg går nemlig selv med planer om at min HTPC skal igennem en større ombygning, ny remote, ny frontend, tv-tunere, samt lyddæmpning, så jeg ville nok blive lidt skuffet hvis der var et eller andet fedt Zitech klar en månedstid efter at jeg har smidt penge efter min egen HTPC.

Altså, det må jo være i alles interesse at evt interesserede ikke går glip af muligheden for at købe hva det så end er som kommer fra Ziteh, fordi de lige har smidt penge efter noget andet
Til top Vis kasper_lk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasper_lk

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

ctacta: Ja - VFD - men det er jo ikke sådant et ordentligt et som fx. i D-Vine kabinetterne...

Jeg mener bestemt det var den der vandt, og at den var passivt kølet - jeg finder lige artiklen og sender den pr. e-mail til dig.

Et eller andet sted er det svært at kalde Amitech for amatører, men deres indsats på dette her tegner godt nok til at blive amatør.

kasper_lk: Jeg ved intet mere om releasen af Zitech's ting end du gør, men mon ikke den følger releasen af Emerald (næste Media Center), og det bliver i September (og sidste år i starten af Oktober).

Det er klart at Zitech ikke kan røbe noget - det ville i princippet give konkurrenter rimelig god tid at løbe i frem til September til at lave noget tilsvarende....

Der bliver allerede lavet en masse lækre maskiner i USA, men Christians tidligere projekt taget i betragtning, så forventer jeg noget i en klasse for sig - jeg frygter dog også for at det ikke bliver noget man kan købe for penge - de Media Center maskiner Zitech har idag er allerede efter min mening prissat højt, da der her ikke er noget tvivl om at hardwaren er rene standardkomponenter (ikke prissat højt hvis de var noget specielt, men det er de jo ikke dem der er pt.).

Mvh

Brian

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2005 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Nå - min scanner, eller usb et eller andet er i f**k mode....

Men - maskinen er en "Elonex Artisan LX"

http://www.elonex.co.uk/digitalhome/products.html

Den var dog ikke passivt kølet - "Removing the cover reveals a packet bug tidy build. It also reveals why the Artisan is almost silent: there are no fans except for the twin 80mm units in the PSU. These barely make a whisper and draw heat away from the CPI heatsink, through the PSU and to the outside." - maskinen er dog den i testen med lavest støjniveau.

De havde nogle meget cool produkter ellers Elonex - bla. en LCD skærm med indbygget media center pc.

En maskine som gav et godt designmæssigt indtryk var Evesham E-Box SP.

Mange af de maskiner i den test var dog ikke specialbyggede, men opbygget på standard kabinetter - bla. CoolerMaster, Hiper, et par Shuttler osv.

Det kan så også være at Elonex'en er et standard kabinet af en eller anden art, og Amitech har benytttet det kabinet - men jeg tror det er noget Elonex har lavet...

Mvh

Brian

kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Hmm... Er der nogen som ligger inde med et andet link til den Komsum film? den går kold hver gang den kommer til det sted med pasonsøgeren, lige meget om jeg så hopper frem til det, eller ser derfrem til.

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

kasper_lk skrev:
Hmm... Er der nogen som ligger inde med et andet link til den Komsum film? den går kold hver gang den kommer til det sted med pasonsøgeren, lige meget om jeg så hopper frem til det, eller ser derfrem til.

Det er præcis det samme her!

- BR

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Afspil streamen fra start af, drag-n-drop derefter frem til det angivede tidspunkt, præcist, så kan I se det interessante i dette indslag. DR har vist ikke helt styr på serverparken ude i Søborg

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Hhmm, jeg har ingen problemer med at afspille det og spole frem til det angivne tidspunkt, så lidt styr har de da på de servere.
Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Jeg kan også godt se det angivede tidspunkt, men ville gerne se det hele, hvilket ikke virker hos mig.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes