Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 05:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: MCE 2005 Hjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har lidt modtaget mit Hauppauge WinTV PVR500MCE kort, samt en MCE remote, og fået smidt det hele i min eksisterende maskine med en Celeron D 2.4GHz, ATI 9200SE, SBLive og 2 stk 120GB Seagate diske.
Altsammen samlet i et Antec Overture kabinet. Eneste jeg mangler nu er at min SilverStone Nitrogon NT01 køler kommer, samt lidt andet til køling og lyddæmpning.
http://www.silverstonetek.com/products-nt01v2.0.htm

Imellemtiden er jeg så igang med at få sat MCE op, men jeg er løbet ind i et par små problemer, som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Først og fremmest. Hvilke ting bør jeg installere oven i MCE?

Jeg har hørt at nVidias DVD codex skulle være godt, så de ryger nok ind.
Så har jeg hørt lidt om ffdshow, men er endnu ikke helt klar over hva det skulle gør godt for.
Noget andet som jeg nok smider ind er MyMovie udvidelsen, men er der andet jeg bør se på?

Så til problemerne.
Jeg har installeret driverne til mit tv-tuner kort, og MCE kan også fint tune sig ind på DR1, TV2 og parabolen (tror jeg det er), men når jeg prøver at se Live TV, så får jeg bare en besked om Decode Error. Hva mangler jeg?

Ligeledes har jeg problemer med FM tuneren. Jeg får ingen fejl, men alligevel kommer der ingen lyd når jeg tuner den ind på kanalerne.

En sidste ting lige nu er omkring codex. Hvilket, eller hvilke, codexer bør jeg smide ind?
På min tidligere HTPC havde jeg installeret en helt masse, men nogle er jo bedre end andre, så hvilke vil i anbefale at jeg smider ind?

Ud over det, så virker MCE meget bedre end alt andet jeg har prøvet af frontend software, så jeg glæder mig meget til at få det hele sat rigtigt op.
Andre tips som folk måtte ligge inde med ville også være rare.
Til top Vis kasper_lk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasper_lk

m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004
Lokalitet: København
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv igang med de forberedende undersøgelser til min HTPC og er kommet frem til at noget af det bedste sofware til live tv er Dscaler, jeg har et billig Terra tvkort, men med Dscaler er billed lige så godt som på mit alm. tv

m@dsen

kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikke lige... kører Dscaler sammen med MCE, eller hvordan?

kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Det gik lige op for mig at jeg manglede at installere MPEG decoer driverne, så de blev smidt ind, men det virker bare stadig ikke.

Radio lyden er der heller ikke blevet mere af.

Nogle som kan hjælpe???

kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Det var åbenbar nVidia dvd codexet som ikke ville virke med min tv-tuner, så efter at have installeret PowerDVD 6, så virker både tv og radio.

Jeg har dog det problem, at det jeg ikke kan få tuneren til at fungere som dual. Eller det tror jeg da ihvertfald ikke.
Sætter jeg den til at optage på en kanal kan jeg ikke skifte til en anden kanal. Burde jeg ikke kunne det med mit tuner kort?

Det virker fint med at optage et program, og derefter sidde og spole frem og tilbage, sætte på pause m.m. mens optagelsen fortsætter i baggrunden, men det burde jeg jo også kunne klare med en enkelt tuner.

En anden ting er at lyd og billed nogle gange bliver forskydt  hvis jeg spoler frem og tilbage eller sætter den på pause.

Omkring mp3'er... Hvordan får jeg MCE til at opdatere hele oversigten over mine mp3'er? Den viser stadig ikke alle, og nogle af dem som den viser har den ikke fået læst alt id-tag info om. Ex kategoriserer den nogle numre som værende uden Artist, selvom det tydeligt står i id-tag'et for nummeret.

Er dersuden en måde jeg kan få den til at hente album cover ned til alle mine albums nu den skal igang med at opdater oversigten?

Desuden kan jeg ikke rigtig få volume op/ned samt kanal op/ned på remoten til at virke. Volume knappen har enkelte kange virker meget kort, for derefter at stoppe igen.

kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Fik dual tv-tuner til at virke... det var ikke lige gået op for mig at man skulle installere hver tuner for sig.

Men det virker nu.

Er der nogle som kan fortælle mig hvorfor Vol. og Chan. knapperne ikke virker?

Jeg har prøvet at lære Vol at justere lyden på min forstærker, og det går også fint med lyd op, men ned vil den ikke registrere. Resetter jeg remoten, for at styre lyden på computeren sker der ikke noget når jeg bruger Vol. og Chan. knapperne.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes