| Forfatter |
|
Sneppevej Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 03 Juni 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kan fortælle om det er helt normalt at tv signalet bliver ringere ved brug af et capture kort. Jeg syntes nemlig ikke at signalet på tv længere er helt på højde med det som når man kører coax kablet direkte til tv.
Desuden er der en form for striber der svagt kan ses diagonalt ned over skærmen - det er især tydeligt på MCE2005 startsiden. Jeg kører med 3 m IXOS s-vhs kabel fra htpc til et LOEWE 4:3 tv. Hvis jeg på grafikkortet sætter tv udgang på G-Pal (eller andre Pal modes) så er der striber diagonalt, men sætter jeg det på NTSC så står billedet helt perfekt, men så er det som om at formatet ikke rigtigt passer til tv'et (der er sorte kanter kun i siderne på skærmen. Hvilken opløsning skal man sende med til tv under henholdsvis PAL eller NTSC ?
| |
Sneppevej Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok...
Nu har jeg testet lidt mere for at sammenligne signalet. At jeg ikke fandt det helt på højde med det normale setup, skyldtes at jeg kørte med Selector før. Jeg har nu sammen lignet det analoge signal " COAX => TV " med signalet " COAX => HTPC => TV " og finder det nu på samme højde, måske endda lidt bedre fra HTPC :-D.
Men, problemet med striber diagonalt er der stadig, kun hvis jeg kører PAL. MEd NTSC står det helt klart, men der er så den irreterende sorte box i siderne.
Nogen ideer ? __________________
|
| Til top |
|
| |
joje_dk Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 04 Juni 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som om dit Tv er sat til at mod tage signalet i NTSC og ikke PAL.
Prøv at se om du har mulighed for at vælge PAL på dit Tv.
Jeg mener at vi bruger PAL-B her i denmark
/joje_dk
|
| Til top |
|
| |
Sneppevej Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
joje_dk skrev:
Det lyder som om dit Tv er sat til at mod tage signalet i NTSC og ikke PAL. Prøv at se om du har mulighed for at vælge PAL på dit Tv.
Jeg mener at vi bruger PAL-B her i denmark
/joje_dk
|
|
|
Mit TV er et LOEWE CALIDA som efter specifiaktioner skulle være multiformat og selv detektere signal in. Jeg har ikke oplevet under tilslutning af andet udstyr som vhs, dvd, x-box, playstation. Jeg har været samtlige menuer igennem, der er efter hvad jeg kan se ingen steder man kan indstille hvillket format der modtages, men jeg må prøve at lede mere. Dit bud lyder rigitgt :-) Jeg har 2 scart + 1 s-vhs indgange i mit tv - det er samme resultat uanset hvilken av indgang jeg benytter. __________________
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 04 Juni 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
I min verden lyder det mere som om grafik kortet ikke er indstillet korrekt.
PAL 720x576 50 Hz
NTSC 720x480 60 Hz
Jeg kører et 800x600 ud af mit kort via s-video til tv og det giver det bedste billed på mit tv....
Har du chekket dit signal fra grafikkortet er indstillet korrekt til dit tv??Det er vigtigt at vælge rigtigt format ="PAL-B" ell "Danmark" Her kan du evt også lege lidt med scaleringen og hos/vert synkronering.
Ellers skal du prøve at gå ind i skærmindstillinger>avanceret>skærmkort>vis alle tilstande>vælg 720x576 50 Hz
|
| Til top |
|
| |
Sneppevej Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det er ikke muligt at skife på tv hvilket input det får, der stå bare "Multinorm".
Signal fra mit ASUS 6600 GT driver kører NTSC 720x480 60 Hz - der står billedet helt perfekt.
Jeg har prøvet at sætte det til samtlige PAL indstillinger, også PAL-B - det er samme resultat hver gang, striber diagonalt på skærmen. Striberne er ikke meget tydelige men det er nok til at se noget ikke er rigigt. __________________
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 18 Juni 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lad det stå på NTSC Jeg ved bare ikke om der så vil komme nogle problemer mht til synkroniseringen af billed og lyd når dit tv kort optager i pal (50Hz)??
|
| Til top |
|
| |