Forfatter |
|
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev det min tur til at prøve MCE2005.
Jeg har klargjort en helt ny pc, 2.8Ghz, 768Mb, Asus grafikkort m/128Mb og et par diske.
Jeg har installeret mce(naturlivis) alle de nyeste opdateringer til samme + til xp. Installeret mce500 drivere(2 gange så begge tunere virker)
Derudover så har jeg isat et emu-0404 lydkort samt opdateret drivere.
DIVX og XVID decodere er også installeret på maskine.
Jeg fandt nvidia decoderen i nyeste version og installeret i en ikke "trial" version.
Da jeg installerede mce gik det forholdsvis pænt indtil videodelen skulle testes. Så fik jeg problemer med mce. Den stod simpelthen og hakkede i billede som også blev vist i 4x3(har 16/9 crt tv som bruges via s-video). For at komme videre måtte jeg starte forfra i setup og springe testen over.
mce har installeret tv-kanaler men jeg kan ikke se dem men udelukkende høre lyden. Jeg får af vide at den ikke kan vise billedet. Jeg kan heller ikke komme tilbage fra tv-delen.
PRøver jeg at se en avi fil fra disken så får jeg samme svar. Jeg prøvede herefter at bruge media playeren og den kunne ikke vise filmen. Her fandt jeg så ud af at den manglede codecs og jeg installerede herefter divx og xvid. Hvis jeg ser den i Mediaplayeren så får jeg et fint billede men ingen lyd?? Hvad mangler jeg her?
Jeg har også prøvet at sætte en dvd i og her får jeg lyd men heller ikke noget billede. Jeg kan godt spille musik, både fra cd og fra filer.
Det skal siges at jeg ikke har installeret en dvd-afspiller men kan media playeren ikke selv håndtere det? Prøvede nemlig at installeret PowerDVD trial og det gav ikke noget bedre resultat.
Jeg er helt lost her må jeg indrømme så gode råd er kærkommen!!
Hvis der er nogle der samtidig har prøvet at installere quickguiden så kan jeg også godt bruge gode tips og råd her.
Jeppe
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay efter lang tids søgen fik jeg skiftet grafikdriveren fra Asus til nvidia, og skiftede til powerdvd så nu er der alt det der skal være.
Så er det bare quickguiden der skal igang.
Hvordan sletter jeg tv kanaler?
Jeppe
|
Til top |
|
|
kirneh Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 176
|
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du mener at du vil sætte den danske tvguide op skal du ikke selv slette kanalerne. Du skal heller ikke kode nogle ind i MCE.
Du taster alle frekvenserne ind via den guide, og det overskriver al din tv opsætning i MCE (heldigvis)
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyder som om det kan tage lang tid??
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen jeg må igang en af dagene.
Er der nogle herinde der har fået en "rigtig" standby til at virke? Jeg er lidt træt af at blæseren ikke slukker helt i standby. Er også klar over at det er dejligt at man bare kan trykke på powerknappen på remoten meeeeen det andet er optimalt. Jeg har en HP d530SFF og den har ikke Asus bundkort som jeg kan se mange andre har.
Jeppe
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gør min ikke. Jeg har S3 aktiveret under power management men min køler på processoren kører derudaf selvom computeren er sat til standby...
Mikkel
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min bios siger S3 men så vidt jeg ved så ligger landet sådan at hvis man bruger ACPI og den er enabled så er det operativsystemet der styre den slags og ikke bios.
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juni 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kan du have ret i, men når jeg køre dumppo.exe filen fra Microsoft, så fortæller den mig, at jeg rent faktisk køre med følgende S1-S3 settings
Min sleep state=S1
Max sleep state=S4
Hvis jeg ændre begge 2 til S3 så får jeg, når jeg lukker mce2005 ned, at vide at på grund af at i ehome directoriet er der en keyboard driver der forhindre mig i at gå i S3 standby.
Drengene på "thegreenbutton" fortæller så at man kan rode med USB enhederne for at finde den port som vist nok har 5volt hele tiden.
Rimelig kompliceret.....
Jeppe
|
Til top |
|
|
kirneh Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 176
|
Sendt: 29 Juni 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil tro at det tager 1-2 timer at sætte tv guiden op første gang (maks). Nu tager det mig 20 min.
Min bliver helt stille når den står på standby. Den er aldrig slukket men altid på standby. Ellers kan den ikke vågne op og optage. Jeg kan godt tænde den via fjernbetjeningen.
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juni 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kirneh,
Har din maskine gjort det hele tiden ?? gået i standby uden blæsere eller er det noget du har fået den til bagefter?
Hvilke enheder har du slået fra i bios og hvilke har du slået til?
Jeppe
|
Til top |
|
|